Wat kan ik tegen laster doen?

Vzwondernemer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat kan ik tegen laster doen?

#1 , 01 feb 2021 16:05

Wat kan ik doen wanneer bestuursleden van een kleinschalige vzw valse beschuldigen uiten intern en extern? Ik word beschuldigd van diefstal en fraude terwijl mijn boekhouding perfect in orde is en door iedereen mag ingekeken worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1230

#2 , 01 feb 2021 16:20

U kan klacht indienen bij de politie. Laster en eerroof is een strafrechtelijk feit. U kan hen aangetekend schriftelijk duidelijk maken dat u niet opgezet bent met hun laster en eisen dat men of hun laster staakt of er bewijzen van toont.
Is de laster mondeling of schriftelijk?

Vzwondernemer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2021 16:54

U kan klacht indienen bij de politie. Laster en eerroof is een strafrechtelijk feit. U kan hen aangetekend schriftelijk duidelijk maken dat u niet opgezet bent met hun laster en eisen dat men of hun laster staakt of er bewijzen van toont.
Is de laster mondeling of schriftelijk?
Bedankt voor het snelle antwoord. De laster is mondeling en schriftelijk.

Reclame

Issued
Berichten: 1230

#4 , 01 feb 2021 18:47

De schriftelijke kan u dan waarschijnlijk gemakkelijk bewijzen. De mondelinge is wat moeilijker.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”