emails belaging

Franciscus
Berichten: 38602

Re: emails belaging

#31 , 01 mar 2021 17:00

Waarvoor u uiteindelijk veroordeeld bent is wat telt. Niet wat politie op hun PV weerhouden of wat Openbaar Ministerie vordert.
Het is uiteindelijk de rechter die beslist en de juridische omschrijving geeft waarop het vonnis wordt gebaseerd.
U kan in beroep gaan of berusten.

Blijkbaar nog steeds geen schuldinzicht....
Het zijn de anderen die in de fout zijn gegaan maak ik hierop uit?
Misschien toch eens professionele hulp zoeken????

PS de herhaling is wel feit gebonden ... dus u gaat geen strafverzwaring krijgen wegen niet dragen van een gordel maar wel voor soortgelijke feiten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 mar 2021 17:11

hallo nee de mail was niet over de andere maar over werkperikelen
ik had maar één belaagd maar die zond het door naar de overste en beiden dienden klacht in met identiek dezelfde mails, toch heeft RB daarbij geen rekening gehouden.

bij de minste overtreding kan ik gaan zitten ? want 9 maand uitstel is niet niets.
advocaat raadt beroep af

marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#33 , 01 mar 2021 17:16

als ik in beroep zou gaan wat zouden dan elementen zijn die ik kan aanbrengen ? gaat men dat inderdaad niet zien als geen schuldbesef ?
wanneer gaat de probatie van start ? de dag van het vonnis ? of wanneer uitspraak definitief KVGew. ?
Stoot het beroep wel de probatie ?
In feite is prob uitstel van uitspraak of prob uitstel uitvoering vonnis bijna gelijk ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#34 , 01 mar 2021 18:11

Als ik uw commentaren hier zo bekijk kan ik enkel concluderen dat uw advocaat een wijs man is.
Weet dat -door niet in beroep te gaan -hij inkomsten aan zijn neus ziet voorbijgaan....Hij zegt dat dus niet zonder goede reden.

Uw eigen woorden:
" ik ben erg stom geweest en tientallen emails verstuurd naar 3 collega's "
Dus niet naar één collega zoals u nu beweert. En "tientallen", dat is niet niks.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#35 , 01 mar 2021 20:29

ik weet gewoon niet wat te verwachten van die probatie.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 02 mar 2021 11:36

PS de herhaling is wel feit gebonden ...
Is dat zo bij belaging ?

Want er zijn gevallen waar een veroordeling voor verkeersinbreuken ineens eerdere voorwaardelijke correctionele veroordelingen (voor niet-verkeers feiten) "activeert".


marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#38 , 02 mar 2021 18:18

de wet zegt toch dat herroeping KAN indien 1 maand effectief en MOET vanaf 6maand eff ?

marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#39 , 03 mar 2021 13:07

in het vonnis wordt de burg part€ teruggebracht vd gevraagde 1800€ naar 1€ aangezien staat in het vonnis "de schade minimaal is" waarom dan 9 maand met uitstel ? de Procureur had probatieopschorting gevraagd. Kan BP in beroep terug naar 1800€ gaan of is dit definitief ?

Franciscus
Berichten: 38602

#40 , 03 mar 2021 13:12

Van wanneer dateert het vonnis.
Wanneer was de betekening of is het vonnis aan advocaat gestuurd zoals voorzien door uw advocaat?
Net zoals u kunnen ook het OM en de burgerlijke partij in beroep gaan.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#41 , 03 mar 2021 13:18

ik weet gewoon niet wat te verwachten van die probatie.
Weet u wel waartoe u veroordeeld werd?
Eenvoudig uitstel van de straf of uitstel met voorwaarden. In het laatste geval spreekt men van probatie en worden bepaalde voorwaarden opgelegd, die vermeld staan in het vonnis.
Ik heb de indruk dat het gaat om een uitstel van de tenuitvoerlegging van de straf.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... 205%20jaar.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#42 , 03 mar 2021 17:50

ja, probatie uitstel heb ik met voorwaarden, niet opschorting van uitspraak zoals nochtans door OM gevraagd,
ja, vonnis via advocaat gekregen.
nu komt het op mijn strafblad. vonnis was verleden week

marc delvo
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#43 , 03 mar 2021 17:53

langs de ene kant staat in vonnis : bp, niet erg geen schade genoeg =1 €
en aan de andere kant staat dat feiten zeer ernstig zijn ? 9 maand met uitstel ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#44 , 03 mar 2021 19:07

ja, vonnis via advocaat gekregen.
Dan weet u toch welke voorwaarden opgelegd werden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Franciscus
Berichten: 38602

#45 , 03 mar 2021 20:55

Net door scorpioen ergens anders ook geschreven :

Wet van 29 juni 1964 betreffende de opschorting, het uitstel en de probatie

Art. 13
§ 1 De opschorting kan worden herroepen ingeval gedurende de proeftijd een nieuw misdrijf gepleegd is dat veroordeling tot een criminele straf of een hoofdgevangenisstraf van ten minste een maand of tot een gelijkwaardige straf die in aanmerking genomen wordt overeenkomstig artikel 99bis van het Strafwetboek tot gevolg heeft gehad.
§ 1bis De gewone opschorting en de probatieopschorting kunnen ook worden herroepen indien diegene voor wie de maatregel is genomen wegens een overtreding van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer of van haar uitvoeringsbesluiten, gedurende de proeftijd een nieuw misdrijf heeft gepleegd dat veroordeling krachtens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer tot gevolg heeft gehad.
Het eerste lid geldt eveneens indien de maatregel tegelijkertijd is genomen wegens een overtreding van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer of van haar uitvoeringsbesluiten en wegens een overtreding van de artikelen 419 of 420 van het Strafwetboek.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”