Filmen van politie

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Filmen van politie

#1 , 22 jan 2021 09:44

Hallo iedereen,

Kleine vraag: Mag ik politie filmen op mijn smartphone? Of ons gesprek opnemen zonder film?

Ik had slechte ervaringen in het verleden. Bvb in amerikaanse constitutie als een persoon zich bedreigd voelt, door eender wie met een vuurwapen, kan hij aan die persoon vragen wat hij op die plaats aan het doen is, incl aan politiemensen en alles filmen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6866

#2 , 22 jan 2021 10:20

Wat is een amerikaanse constitutie ?

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2021 10:24

grondwet van VS

Reclame

LeenW
Berichten: 12886

#4 , 22 jan 2021 10:26

Wil je het optreden van de politie filmen? Dit mag in België. Je bent wel best voorzichtig en hindert de politie niet bij het filmen. Meld ook dat je aan het filmen bent en deel de beelden niet zomaar op sociale media (tenzij onherkenbaar of bij toestemming van de agenten). De politie kan je telefoon in beslag nemen, maar mag de beelden niet wissen.

(Unia)

lukasi
Berichten: 1155

#5 , 22 jan 2021 10:27

woon je in amerika ?

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2021 10:30

en als de politie tegen mij optreedt/mij tegenhoudt, of mij op straat ondervraagd, mag ik dat ook filmen of het gesprek opnemen tussen ons?

bosprocureur
Berichten: 6866

#7 , 22 jan 2021 10:52

en als de politie tegen mij optreedt/mij tegenhoudt, of mij op straat ondervraagd, mag ik dat ook filmen of het gesprek opnemen tussen ons?
Waarom zou u dat in 's hemelsnaam doen? Om een beetje op hun systeem te werken ?

Michael.michael
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jan 2021 10:59

zodat ze beleeft tegen mij zouden spreken bvb .

bosprocureur
Berichten: 6866

#9 , 22 jan 2021 11:12

Dus toch zoals ik suggereerde :)

lukasi
Berichten: 1155

#10 , 22 jan 2021 11:23

Ik ben zeer sterk van de mening dat als ik met respect en beleefd deze agenten te woord sta dat deze dat ook retourneren.


Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”