herinschrijving na amtlijke schraping en een veroordeling

ZANDINI
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

herinschrijving na amtlijke schraping en een veroordeling

#1 , 28 dec 2020 03:56

Onderwerpen samengevoegd - JurecaBE - moderator

Beste

ik ben een belg.een jaar geleden ben ambtshalve geschrapt en ook tegen me een proceduer van valse verklaringen in verband van sociale zekerheid in de correctionele rechtbank in brussel opgestart?krijg ik hiervoor gevangenis straf? is dat mogelijk dat mijn nationaliteit wordt afgepakt voor zo een fout?
hoe kan ik opnieuw me inschrijven?als ik veroordeeld wordt ook dan kan ik me herinschrijven?
ik was in afgelopen jaar buiten Belgie verbleven.
alvast veel bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 28 dec 2020 15:19

Gevangenis zal er wel niet meteen inzitten , en uw nationaliteit word ook niet zo maar afgenomen .
Een eventuele veroordeling heeft ook niets te maken met een inschrijving op een hoofdverblijfplaats Als u kunt bewijzen dat u verblijft op een hoofdverblijfplaats dan dient men u verplicht in te schrijven Let wel , indien u in dezelfde gemeente ( stad ) gaat her-inschrijven men behoorlijk streng zal controleren .
Wanneer u langere tijd in het buitenland verblijft , dient u dit te melden op de dienst bevolking .
Het nalaten daarvan zal wellicht de oorzaak van de procedure correctionele rechtbank zijn .
Dit kan eventueel tot consequentie hebben dat u de ten onrechte ontvangen vergoedingen zal dienen terug te betalen .
Hebt u een advocaat ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2020 15:57

Sociale zekerheid behoort normaal tot de bevoegdheid van de arbeidsrechtbank behalve als het om wanbedrijf gaat, waaronder fraude en oplichting. Ik stel me ook ernstige vragen of u zich al dan niet onttrokken hebt aan een gerechtelijke procedure die tegen u loopt. Indien u bij verstek werd veroordeeld en er werd een effectieve straf uitgesproken dan ziet het er niet goed voor u uit. U kan enkel in België terug ingeschreven worden indien u over een geldig adres beschikt en de nodige documenten kan voorleggen. Tracht een advocaat te contacteren die u hierin kan bijstaan. U mag dit zeker niet onderschatten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

ZANDINI
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2021 03:29

Beste
ik ben een Belg van buitenlandse afkomst. een jaar geleden terwijl ik niet in belgie was,ben ik amtelijk gescchrapt en nadien mijn huis en spoelen allemal in beslag genomen wegens niet effectief wonend in dat adres.

nu,een jaar later heb ik een dagvaarding gekregen via de politie door een email dat in moet voor de Nederlandstalige rechtbank/corectionel verschijnen.
de OM heeft in de laatste zinen zo geschreven:
mijn ambt vordert verbeurdverkaring voor de hierna komende bedragen:60000euro die rechsrijks en onterecht van sociale zekerheid zijn genomen.

zij hebben me dus niet verhoord en ook niet persoonlijk overhandigd de dagvaarding maar door een email door de politie.
ik ben in buitenland op dit moment.
mijn vraagen zijn als volgend:
1: gaat de rechter me over de kinderbijslagen die tussen 10 jaren gekregen veroordelen en dwingen tot afbetalingterwijl ik ik op dit moment niks bezit geen geld noch enig eigendom.
2:moetn ik persoonlijk gaan verschijnen als ik niet ben persoonlijk gedavaard?
3:als ik paar duizend euro,s 2 a 3 duizend in bank heb,gaan ze die ook verbeurdverklaren en kunnen ze mijn geld van uit de bank afhalen?
4: GAAT DE verordeling enige effecte hebben tot mijn verblijven statut of nationaliteit in belgie?gaat de verbeurd verklaring daarover iets maken?
in het einde moet ik vertellen dat ik echt behalve paar duizend euros in bank,niks meer heb en de kinderbijslagen van jaren heen zijn al lang opgegeten want ik heb moeilijke tijeden gehad.hoe kan de rechter me over iets veroordelen die ik geen macht over heb namelijks het geld dat ik nooit heb gezien?
veel bedankt

freelance
Berichten: 2615

#5 , 12 jan 2021 23:42

ik ben een Belg van buitenlandse afkomst. een jaar geleden terwijl ik niet in belgie was,ben ik amtelijk gescchrapt en nadien mijn huis en spoelen allemal in beslag genomen wegens niet effectief wonend in dat adres.
Ambtelijk geschrapt betekent dat u de meeste Of alle sociale rechten verliest .
Dit misdrijf word "fraude " genoemd .
nu,een jaar later heb ik een dagvaarding gekregen via de politie door een email dat in moet voor de Nederlandstalige rechtbank/corectionel verschijnen.
de OM heeft in de laatste zinen zo geschreven:
mijn ambt vordert verbeurdverkaring voor de hierna komende bedragen:60000euro die rechsrijks en onterecht van sociale zekerheid zijn genomen.
OM is de verdediger van de staat en zijn instellingen .
Aangezien er voordien fraude werd vastgesteld , kan de rechtbank u veroordelen tot terugbetaling van ALLE sociale uitkeringen die u zijn uitbetaald geweest in het verleden .
zij hebben me dus niet verhoord en ook niet persoonlijk overhandigd de dagvaarding maar door een email door de politie.
ik ben in buitenland op dit moment.
Ze kunnen u niet verhoren , want ze hebben geen officieel adres van u . Hetzelfde voor een overhandiging van een dagvaarding .
U staat officieel aangegeven als vermist / verdwenen / zich niet meer bevindend op het grondgebied Belgie . .
1: gaat de rechter me over de kinderbijslagen die tussen 10 jaren gekregen veroordelen en dwingen tot afbetalingterwijl ik ik op dit moment niks bezit geen geld noch enig eigendom.
De rechter kan daar toe beslissen , en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook doen .
2:moetn ik persoonlijk gaan verschijnen als ik niet ben persoonlijk gedavaard?
U MOET niets , maar u mag .
Als u niet aanwezig bent wordt u "bij verstek " veroordeeld ( en indien u niet vertegenwoordigd bent door een advocaat ) .
Bij verstek betekent : dat men momenteel niets kan doen om het vonnis uit te voeren , maar vanaf dat u terug in Belgie zou komen , en gecontroleerd worden , kan men u desnoods opsluiten .
In sommige gevallen kan men ook overgaan tot een internationaal aanhoudingsbevel .
3:als ik paar duizend euro,s 2 a 3 duizend in bank heb,gaan ze die ook verbeurdverklaren en kunnen ze mijn geld van uit de bank afhalen?
Dat zou kunnen .
4: GAAT DE verordeling enige effecte hebben tot mijn verblijven statut of nationaliteit in belgie?gaat de verbeurd verklaring daarover iets maken?
in het einde moet ik vertellen dat ik echt behalve paar duizend euros in bank,niks meer heb en de kinderbijslagen van jaren heen zijn al lang opgegeten want ik heb moeilijke tijeden gehad.
Dat zal er van af hangen .
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... ng/Verlies
kan de rechter me over iets veroordelen die ik geen macht over heb namelijks het geld dat ik nooit heb gezien?
Welk geld hebt u nooit gezien , en waarom niet ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”