Misbruik persoonlijke gegevens

pietervdb
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Misbruik persoonlijke gegevens

#1 , 07 jan 2021 14:44

Hallo,

Mijn persoonlijke gegevens worden misbruikt. Ik ben via via te weten gekomen dat er iemand op Grindr zich voordoet als mij (ik zit zelf niet op Grindr). Deze persoon zit langs die applicatie mijn adresgegevens te verspreiden, foto's van mij, mijn gsm nummer. Ik heb screenshots van de berichten van iemand gekregen, maar echter Grindr is denk ik enorm anoniem. Ik heb een vermoeden wie het gedaan heeft, maar geen harde bewijzen. Wat zijn mijn opties? Ik wil wel aangifte doen bij de politie en zeggen dat ik een vermoeden heb wie het gedaan heeft, maar stel dat de politie dan cntact met deze persoon opneemt en ze vinden niks. Kan die persoon mij dan aanklagen voor het valselijk beschuldigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 08 jan 2021 03:14

U kunt ook perfect een klacht indienen tegen onbekenden . ( aan te raden )
Mits een rechterlijk bevel moet de website de identiteit vrijgeven van die gebruiker . Of verplicht worden die gebruikers account te verwijderen .
Zie ook de GDPR wetgeving :https://ec.europa.eu/info/law/law-topic ... tion-eu_nl
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 jan 2021 06:27

U kan klacht indienen tegen onbekenden, maar daarbij vermelden dat u een vermoeden heeft wie de mogelijke dader is.

Dat is geen lasterlijke aangifte.

Reclame

pietervdb
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2021 08:12

Oké super dan ga ik het op deze manier doen! Hartelijk bedankt voor jullie advies.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”