Laster

Kim Vermeirssen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laster

#1 , 08 dec 2020 17:28

Beste

Al een lange tijd wordt ik 'lastig gevallen' door de ex-partner van mijn toekomstige echtgenoot. Ik heb al gevraagd (schriftelijk) om ermee op te houden. Sindsdien laat ze mij met rust maar worden er nog steeds berichten over mij gestuurd vol met onwaarheden ofwel met verwijten over mij naar mijn partner.

Bovendien, wanneer mevrouw zich hier aanmeldt om de kinderen te komen halen, betreedt ze met de wagen zeer parmantig onze oprit.

Kan in hier iets aan doen?
Kan ik haar de toegang tot onze oprit (eigendom) op een bepaalde manier verbieden?
Kan ik klacht indienen?

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 08 dec 2020 17:32

Praktische tip: plaats jouw wagen op de oprit, dan is dat al een beetje ergernis minder. Voor de andere zaken: negeren is de boodschap. Hoe minder u er op reageert, hoe eerder het stopt. De "pleger" wil dat u reageert en zich opwindt. Als ze merkt dat het u koud laat, hebben deze plagerijen voor haar geen zin meer;

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2020 17:37

Als ik ergens op bezoek ga, of iets of iemand kom brengen of ophalen, parkeer ik me ook op de oprit. Niet slecht bedoeld, maar ik ga ervan uit dat die ervoor dient.

Verder inderdaad negeren, verwijten over jou naar je partner sturen is ook niet zomaar verboden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 08 dec 2020 21:31

Of het moeten strafbare feiten zijn die in strafwetboek en aanverwante wetten vermeld worden.
Dus er moeten al zeker derden bij betrokken zijn.
Mogelijk wel stalking (belaging).

Neem alles op maar doe inderdaad voor de rest niets niet reageren ... indien dan nog niet stoppen met ganse dossier chronologisch opgebouwd naar politie.

Kan dan weer gevolgen hebben inzake omgangsrecht. Maar in een case die ik ken werden er dan dwangsommen toegekend te betalen door de dwarsliggende partij.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”