Winkeldiefstal

JoT
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal

#1 , 19 nov 2020 17:59

Ik ben betrapt op een diefstal in een winkel. Ik heb meegewerkt en ik heb zowel de kosten van producten als administratieve kosten betaald. Er werd politie bij gehaald en ik heb toegegeven dat ik in ander winkel heb gestolen. Wij zijn daar naartoe gegaan en ik heb de kosten daar ook vergoed. Maar ik ben eerder ook opgepakt op een winkeldiefstal en ik stond al in het systeem. Wat kan nu met mij gebeuren? Ik heb alle schade wel vergoed, en ik heb meegewerkt. Ik ben ook meerderjarig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 19 nov 2020 23:09

Dat zijn dus al drie feiten.
Is er door politie PV opgesteld en bent u gehoord over de feiten?

JoT
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2020 09:10

Dat zijn dus al drie feiten.
Is er door politie PV opgesteld en bent u gehoord over de feiten?
Er zijn PVs opgesteld. De politieagent zei dat er drie PVs in totaal zijn, omdat het aparte winkels zijn. Ik ben niet verhoord over de feiten. Ik moest wel een papier ondertekenen of ik de feiten erken en of ik verhoord wil worden en eventueel een minnelijke schikking bereid ben aan te gaan.
Ik was wel de hele tijd aan het medewerken en politieagenten waren wel lief tegen mij. Allebei. Zij hebben allebei tegen mij gezegd dat zij zien dat ik deftig ben en dat zij zien dat ik geen slechte ben en dat zij hopen dat wij elkaar niet meer zullen tegenkomen en dat het voor mij een ontwakingsmoment is. Ik weet niet of het belangrijk is. Maar ik had wel het gevoel dat als zij het als opmerking toevoegen aan hun verslag dat het wel een verschil kan maken... Of ben ik in fout?

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 20 nov 2020 18:52

De subictieve interpretatie van uw uitzicht is en mag niet relevant zijn. Een rijk uitziende mag niet anders behandeld worden als een sjofel iemand.
Echter uw houding bv schuldbesef uitstralen kan wel relevant zijn.

U zal inderdaad niet verhoord worden omdat "kleine" winkeldiefstallen als mineure feiten worden aanzien. Hierbij dient enkel een antwoordformulier ingevuld te worden. Indien de verdachte zelf aangeeft dat hij verhoord wenst te worden zal men dat doen.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 20 nov 2020 21:58

Enig idee wat als klein feit voor een zelfstandige winkeluitbater kan betekenen.
Verlies van product aan inkoopprijs.
Terug aankopen van zelfde producten.
Verlies van verkoopwaarde van de gestolen producten ... gestolen ...maar vertel dat maar eens aan de belasting diensten... men heeft geen bewijzen...
Diefstal van €1000 is een minwaarde van meer dan € 2500 grof gesproken.

Maar gelukkig was het 'maar ' een winkeldiefstal.

JoT
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 nov 2020 22:08

Enig idee wat als klein feit voor een zelfstandige winkeluitbater kan betekenen.
Verlies van product aan inkoopprijs.
Terug aankopen van zelfde producten.
Verlies van verkoopwaarde van de gestolen producten ... gestolen ...maar vertel dat maar eens aan de belasting diensten... men heeft geen bewijzen...
Diefstal van €1000 is een minwaarde van meer dan € 2500 grof gesproken.

Maar gelukkig was het 'maar ' een winkeldiefstal.
Hey, ik heb niet gezegd dat het "maar een winkeldiefstal was", diefstal is diefstal ik ben hier niet om mijn daden te rechtvaardigen. Ik wou gewoon weten wat optioneel kan gebeuren. Ik kan jullie zeggen dat ik berouw heb getoond. Ik zoek geen rechtvaardiging, ik wil niet dat iemand me zegt dat het maar niets was want het was niet niets. Ik heb een misdrijf gepleegd... Weet iemand dan wat er met mij nu kan gebeuren? Ik kan wel zeggen dat het in totaal minder dan 150€ was...

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 20 nov 2020 23:20

Was bedoeld op het parket.... dat zo'n zaken als 'kleine feiten' omschrijft terwijl ze het niet zijn.
Maar de problematiek van grote groep van winkeldieven kan best via sociale diensten geholpen worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”