oplichting en fraude "VZWOCMW"

drone58
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

oplichting en fraude "VZWOCMW"

#1 , 17 nov 2020 20:47

wil op deze manier melding maken van oplichting en fraude betreffende" VZWOCMW" , deze doen zich voor als juristen die alles kunnen oplossen , maar niets is minder waar , hebben mijn arme vader veel geld afhandig gemaakt en niets meer van zich laten horen !! waarom doet het gerecht hier niets mee ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 17 nov 2020 21:42

fraude moet je bij het gerecht of de politie melden


https://www.vlaamse-ouderenraad.be/actu ... iet-vangen

drone58
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2020 22:51

Die klachten worden vermoedelijk om welke reden ook verticaal geklasseerd , als er reeds 10 jaar geleden een klacht werd ingediend zonder gevolg en begin dit jaar (maart 2020 ) eveneens !? dan denk ik er het mijne van ,
uiteraard zal er klacht ingediend worden .. of het iets uithaalt ?
Een Wolf in een schapenvacht ..moeilijke materie ! maar vinden zal ik hem !

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 nov 2020 07:11

Even een duiding. VZWOCMW VZW Ons Centraal Maatschappelijk Welzijn, heeft niets te maken met OCMW, Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn.

Misschien eens lezen:

https://www.vvsg.be/nieuws/vvsg-dient-o ... -misbruikt
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

drone58
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2020 20:08

beste Marcus , dat wisten we ondertussen al enkele jaren en enkele artikels later ook reeds , de bedoeling hier is om raad en daad te vinden wat er kan gedaan worden aan het misbruik (niet van de naam !)maar van de zovele goedgelovige zielen die hierdoor misbruikt en financieel gepluimd worden !!

Franciscus
Berichten: 38595

#6 , 18 nov 2020 20:29

Die personen dienen dan aangifte te doen bij politie voor oplichting of wat het werkelijk is.
Het is aan parket om dan verder onderzoek te doen.
Of personen kunnen zich burgerlijke partij stellen bij onderzoeksrechter om zaak rechtstreeks op te starten.

drone58
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 nov 2020 21:00

haha Franciscus toch , jij leeft nog in de 18 de eeuw ! ik ga me hier verder niet over uitspreken .. als ik dit moet overlaten aan het parket ? in mijn living ligt ook parket en moet bevestigen ..die beweegt meer !!! :D

eylis
Berichten: 8840

#8 , 18 nov 2020 21:40

beste drone58, u vraagt het JF wat er moet gebeuren nav de feiten die U schetst. Het JF probeert eerstelijnsinfo te bieden aan personen om hen wegwijs te maken in de juridische wereld. En dat hebben de posters ook gedaan. Meer dan dat kunt u niet verwachten, vrees ik.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”