Mag mijn loon op de bankrekening van mijn zus gestort worden?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Mag mijn loon op de bankrekening van mijn zus gestort worden?

#16 , 11 nov 2020 17:41

TS heeft geldezel gespeeld.
Schrijft hij zelf.

Wie niet weet wat een geldezel is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geldezel
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 nov 2020 18:02

Thomas, als TS ter goeder trouw is, waarom blokkeren ze dan zijn rekening ?
De toestand van die rekening is toch gekend van voor 1 jaar terug. En bovendien de banken hebben een slot op het openen van nieuwe rekeningen door TS ( zijn eigen reactie ).
Laten wij ons weeral niet meeslepen in een topic zonder de nodige ondergrond ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 nov 2020 18:05

TS had hier al deze uitleg niet hoefde te doen, enkel was de vraag

""mag mijn loon op mijn zus rekening overgeschreven worden"
Welke reden het ook mag zijn dit zijn onze zaken niet, en ja ik heb weet van zulke zaken en dan ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 11 nov 2020 19:21

Ik heb gereageerd op wat TS schreef in #3. Niet meer en niet minder.

Ingeval van uitbetaling loon op een rekening wordt geacht dat het loon door betrokkene is ontvangen ook al is het niet zijn rekening.
https://werk.belgie.be/nl/themas/verlon ... rale-wijze
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 11 nov 2020 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 nov 2020 19:26

Begrijp TS helemaal niet : is slachtoffer geweest van fraude. TS graag even wat uitleg hier omtrent want dat kan alle richtingen uit. Meer dan 1 jaar blokkering van uw bankrekening terwijl u slachtoffer bent ???
Ik heb ook de topic van#14 verwijzing Marcus doorgenomen; welke ik zelf gans een kwakzalver verhaal topic vind. Van mensen die in de belangstelling willen staan.

Ik zou de reacties van Marcus niet zo maar minimaliseren, zijn steeds zeer verdienstelijk en gegrond.

Ook uw gezegde : overschrijving op de rekening van uw zus met vermelding van uw eigen rijksregisternummer.
Hier ben ik toch benieuwd waarom : uw rijksregister nummer is niet heilig hoor en kenbaar door vele mensen ( indien nodig ).
Ik veronderstel ( zoals ze in onze streek zeggen ) hier is meer dan stront aan den knikker.

En indien u betrokken bent in de fraude zaak onschuldig, zal uw rekening niet van hogerhand geblokkeerd zijn.
Meer details over de zaak fraude zouden wenselijk zijn of we belanden in de topic waarnaar Marcus verwees.

En aan Lowie ( een wijs en overrijp man ) hier is meer gaande dan wij weten. Een student die al meer dan 1 jaar in een fraudezaak is verwikkeld, roept bij mij argwaan op. Zou ook graag de ouderdom van TS willen weten.
En volgens Lowie volmondig : ja dit mag ?? In een zaak met een geurtje aan : OOK ??
Ik ben een 19 jarig meisje. Een paar maanden voor ik 19 werd had ik op 2dehands een account aangemaakt om 2 tassen te verkopen. 1 tas heb ik zonder problemen verkocht aan een vertrouwde klant. Bij mijn 2e tas was dat een ramp. Aangezien ik nog nooit in aanraking was gekomen met fraudeurs en nog nooit met hun manier van handelen in aanraking was gekomen, was ik helaas heel naïef en dom geweest. Iemand leek geïnteresseerd in mijn handtas en bood hier geld op. Ze wou mijn IBAN verifiëren en deelde een '2de hands' website waarop dit kon, maar dit bleek later om een phishing site te gaan die heel erg leek op de originele. Ik had mijn bankgegevens (niet mijn code) op een 2dehands phishing site gedeeld. Nadat ik dat had gedaan reageerde de vrouw niet meer op mij terwijl ze voor ik mijn gegevens gaf wel geïnteresseerd leek, het ging dus om een fraudeur.

Ik heb die phishing site ook aangegeven aan 2dehands en hun hebben dat verder behandeld, ik denk dat het geblokkeerd is nu. Ik wist niet wat ik moest doen want ik had mijn gegevens wel gedeeld op die nep site en belde de klantenservice van mijn bank en legde hun mijn situatie uit. Mijn doel was mijn huidige bankkaart te blokkeren en een nieuwe bankkaart te krijgen. Die klantenservice vrouw had een dossiernummer voor mij aangemaakt omdat ik slachtoffer was van fraude en ook gezegd dat mijn bankkaart geblokkeerd zou worden. Sinds eind 2019/begin 2020 is mijn bankkaart dus geblokkeerd en dat is nu maanden later nogsteeds zo. Ik had verwacht dat ik een nieuwe bankkaart zou aankrijgen maar dat gebeurde niet, ik heb mijn bank ook meerdere keren gebeld daarover over waarom ik nog geen nieuwe aangekregen had, en dat als het zo lang zou duren ik desnoods mijn oude bankkaart wou deblokkeren want ik had geen rekening om mee te betalen.

Na vaak bellen had een van de klantenservice werknemers gezegd dat het parket dat mijn dossier behandelde toestemming moest geven tot het deblokkeren van mijn bankkaart. Ik had meerdere malen contact opgenomen met het parket maar er is na vele maanden nogsteeds geen vooruitgang geboekt.

Ondertussen heb ik ook al een verhoor bij de politie moeten afleggen. Er werd namelijk na het blokkeren van mijn bankkaart zo'n 500 euro van een onbekend persoon op mijn account gestort. Ik had opgezocht en er kan op een geblokkeerd account wel geld gestort worden maar niet afgeschreven. Ik had de klantenservice van mijn bank gebeld dat er onbekend geld op mijn rekening was gestort en hun hadden het toen weer teruggestort bij de eigenaar van het geld. Ik heb bewijs gestuurd naar de politie medewerkster dat ik daadwerkelijk mijn bank gebeld heb om dat geld terug te storten naar de eigenaar dus hopelijk is dat nu ook opgelost.

Maar in ieder geval, dat komt nu dus bij het heden. Ik wil graag een studentenjob om geld te verdienen maar ik weet niet waar ik mijn loon op moet storten. Ik heb al een afspraak gemaakt bij het OCMW, want ik weet niet bij wie ik terecht kan voor updates over mijn proces, hoe lang mijn rekening nog geblokkeerd blijft en dergelijke want zowel het parket als de politie geeft mij geen updates over de stand van zaken. Dit proces is al bijna een jaar gaande, deze situatie heeft mij zo erg overwelmd ik weet gewoon geen raad meer dus hopelijk kan het OCMW me helpen met de eerste stappen tot het eindigen van deze miserie.
Laatst gewijzigd door shrhmd op 11 nov 2020 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 nov 2020 19:30

TS heeft geldezel gespeeld.
Schrijft hij zelf.

Wie niet weet wat een geldezel is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geldezel
Dat was niet intentioneel, zoals u in mijn vorige bericht kunt lezen hoe het gebeurde. Het geld dat de fraudeur op mijn rekening stortte heb ik na overleg met mijn bank teruggestort.

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 nov 2020 19:35

Ik heb gereageerd op wat TS schreef in #3. Niet meer en niet minder.

Ingeval van uitbetaling loon op een rekening wordt geacht dat het loon door betrokkene is ontvangen ook al is het niet zijn rekening.
https://werk.belgie.be/nl/themas/verlon ... rale-wijze
Ik ga nog navragen bij de juridische dienst van het OCMW hoe dat in elkaar zit want op sommige sites staat er dat dat niet mag en op die van u bijvoorbeeld dat dat wel mag.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#23 , 11 nov 2020 19:43

Kan uw eigen bank u werkelijk niet verderhelpen met nieuwe rekening, nieuwe bankkaart,...
Als uw verhaal klopt lijkt het toch buiten proportie....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#24 , 11 nov 2020 19:46

Kan uw eigen bank u werkelijk niet verderhelpen met nieuwe rekening, nieuwe bankkaart,...
Als uw verhaal klopt lijkt het toch buiten proportie....
Ik had hun in de periode van januari en februari toen mijn bankkaart net was geblokkeerd meerdere malen gebeld en telkens zeiden ze dat ik pas mijn rekening kon deblokkeren als het parket dat toeliet, maar het parket heeft volgens mij nog niks gedaan aan mijn proces. Mijn mails negeren ze en als ik ze bel zeggen ze dat ik het via mail moet vragen, het blijft een vicieuze cirkel.

Ik weet dus niet of ik bij mijn bank, parket of politie terecht moet hiervoor.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 11 nov 2020 19:51

Woont u thuis bij uw ouders?
Kunnen zij u niet helpen met deze aangelegenheid.
Ik zie nu dat u nog minderjarig was toen de feiten zich voordeden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#26 , 11 nov 2020 19:56

Woont u thuis bij uw ouders?
Kunnen zij u niet helpen met deze aangelegenheid.
Ik zie nu dat u nog minderjarig was toen de feiten zich voordeden.
Ik had een fout gemaakt in mijn vorige bericht, ik was 18 toen de gebeurtenissen plaatsvonden, het was een paar maanden voor ik 19 werd (wat ik nu ben). En ja ik woon nogsteeds bij mijn ouders, een van hun gaat ook mee met mij naar het ocmw binnenkort. Bij het politieverhoor moest ik in mijn eentje gaan omdat ik meerderjarig ben.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#27 , 11 nov 2020 20:21

Toch voorzichtig zijn.
Voor zover ik kan begrijpen is TS ‘mule’ geweest. Dus mededader bij oplichting. Bon chance om nog een bank te vinden die een rekening wil open’
Wat storting van jouw loon op rekening van een derde betreft : bij een ernstige bank kan dat niet. Begunstigde en rekening(mede)houder moet identiek zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#28 , 11 nov 2020 20:23

Toch voorzichtig zijn.
Voor zover ik kan begrijpen is TS ‘mule’ geweest. Dus mededader bij oplichting. Bon chance om nog een bank te vinden die een rekening wil open’
Wat storting van jouw loon op rekening van een derde betreft : bij een ernstige bank kan dat niet. Begunstigde en rekening(mede)houder moet identiek zijn.
Zoals ik al herhaaldelijk zeg ben ik slachtoffer geweest van fraude, de fraudeur wou mij als money mule gebruiken maar ik had mijn bank gebeld over de onbekende transactie en hun hadden het weer teruggestort bij de eigenaar. Wat bedoelt u met een 'ernstige bank'?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#29 , 11 nov 2020 20:45

Ik heb de link van Thomas gelezen. Hierin is absoluut geen sprake van een andere rekening en deze link gaat vooral over giraal geld. Ik ga hier verder niet op ingaan gezien u contact zal opnemen met de juridische dienst van het ocmw. Zij zullen u met raad en daad bijstaan. Zij hebben hier meer ervaring mee. Veel succes.
Ik heb de link naar een topic in het juridisch forum verwezen precies omwille van het absurde. Werd trouwens ook gesloten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#30 , 12 nov 2020 10:07

#20

Indien de gegevens die u nu meedeelde correct zijn; heb ik ernstige twijfels omtrent uw bank.
U zegt € 500.00 op mijn rekening van onbekend persoon. Er mag wel gestort worden op uw bankrekening maar niet afgehaald. Roep de bank dan eens ter verantwoording voor het terugstorten van die € 500.00

Bovendien is het niet normaal dat uw bank geen nieuwe bankrekening voor u opent. Gezien ( na het lezen van de ganse topic en uw verklaringen van onschuld ) het kan dat die rekening geblokkeerd staat tot de zaak opgelost is; maar dat wil niet zeggen dat een nieuwe rekening niet kan. Oude rekening blijft geblokkeerd, maar nieuwe kan wel degelijk.

In het andere geval misschien een tip : een bankrekening openen samen met uw zus ( beide rekeninghouders met volmacht ), dan kunt u uw loon daar laten op storten. Is een vertrouwen natuurlijk tussen 2 zussen.

Uw geblokkeerde rekening bevatte die nog tegoeden ? Dan moeten die door de bank toch vrijgegeven worden, indien u slachtoffer bent.

Geef in de toekomst zeker geen bankgegevens meer vrij op internet. Controleer zeker eerst online verkopers/kopers en firma's.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”