Mag mijn loon op de bankrekening van mijn zus gestort worden?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Mag mijn loon op de bankrekening van mijn zus gestort worden?

#31 , 12 nov 2020 10:20

https://www.agii.be/thema/sociaal-medis ... t-indienen
https://www.agii.be/thema/sociaal-medis ... ntificatie

Vraag bij uw bank eens de bewijzen op voor de blokkering van uw rekening : door welke instantie en het daadwerkelijke verbod. Indien kantoor dit niet wil doen; de juridische dienst of klachtendienst hoofdzetel contacteren.
Uw bank moet u ook schriftelijk op de hoogte gesteld hebben van de blokkering van uw rekening. Met de reden waarom en afkomstig van waar.
Indien u op de zwarte banklijst staan; moeten zij wel ook de reden en oorzaak meedelen.
Indien u in deze zaak het slachtoffer bent en in uw rechten staat, is er geen enkele reden geen bankrekening te willen toestaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#32 , 12 nov 2020 11:42

#20

Indien de gegevens die u nu meedeelde correct zijn; heb ik ernstige twijfels omtrent uw bank.
U zegt € 500.00 op mijn rekening van onbekend persoon. Er mag wel gestort worden op uw bankrekening maar niet afgehaald. Roep de bank dan eens ter verantwoording voor het terugstorten van die € 500.00

Bovendien is het niet normaal dat uw bank geen nieuwe bankrekening voor u opent. Gezien ( na het lezen van de ganse topic en uw verklaringen van onschuld ) het kan dat die rekening geblokkeerd staat tot de zaak opgelost is; maar dat wil niet zeggen dat een nieuwe rekening niet kan. Oude rekening blijft geblokkeerd, maar nieuwe kan wel degelijk.

In het andere geval misschien een tip : een bankrekening openen samen met uw zus ( beide rekeninghouders met volmacht ), dan kunt u uw loon daar laten op storten. Is een vertrouwen natuurlijk tussen 2 zussen.

Uw geblokkeerde rekening bevatte die nog tegoeden ? Dan moeten die door de bank toch vrijgegeven worden, indien u slachtoffer bent.

Geef in de toekomst zeker geen bankgegevens meer vrij op internet. Controleer zeker eerst online verkopers/kopers en firma's.
Ja ik had ook mijn bank gevraagd om dat bedrag terug te storten dus dat is ook gedaan. En ik weet het ik ga er al de hele tijd achterna of ik een nieuwe bankkaart kan krijgen (kan niet door het proces) of dat die oude gedeblokkeerd wordt (kan niet zonder toestemming van het parket).

Bedoelt u een gezamenlijke rekening openen met mijn zus?

Op mijn oude bankrekening staat er wel nog geld op ja.

En ik weet het ik heb mijn les op de harde manier moeten leren.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#33 , 12 nov 2020 12:02

#32
Een nieuwe bankrekening op naam van 2 rekeninghouders en gevolmachtigden.
Uw loon mag op zulke rekening zeker gestort worden.

De werkwijze van uw bank begrijp ik niet. Mag er nog een blokkering zijn. Het hebben van een bankrekening is een wettelijk verworven recht. Dat u de eerste rekening niet kunt gebruiken, dat kan maar een nieuwe weigering zie ik geen enkele reden voor. Bovendien zijn cash of contante betaling volledig afgeraden en zo goed als geschrapt door de overheid. Hoe moeten mensen anders hun rekeningen betalen ?

En niet getreurd wij oude garde hebben ook in het verleden tal van lessen moeten trekken en nog.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#34 , 12 nov 2020 12:28

#32

De werkwijze van uw bank begrijp ik niet. Mag er nog een blokkering zijn. Het hebben van een bankrekening is een wettelijk verworven recht.
Bij faillissementen kan het 6 a 8 weken duren eer je een bankrekening krijgt, en soms veel langer het is niet omdat je er recht op geeft dat de banken staan te springen om aan sommige mensen een rekening te geven.

En in zulke gevallen zie je zeer veel dat gelden gestort worden op familie leden hun rekening, ondanks dat de curatoren nooit meer aan de centen kunnen vanaf de dag van het vonnis.

Zelfs bij mijn oud personeel nog gehad door omstandigheden, deze werden naar haar moeder gestort, en ik schreef als mededeling, " loon van Nelly voor de periode 1/01/20 tot 31/01/2020. heb zelfs weet van uitkering mutualiteit dat er naar iemand anders werd gestort heb er zelfs bewijzen nog van denk ik ..

Waarom kan dit niet ?????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#35 , 12 nov 2020 12:46

#32

De werkwijze van uw bank begrijp ik niet. Mag er nog een blokkering zijn. Het hebben van een bankrekening is een wettelijk verworven recht.
Bij faillissementen kan het 6 a 8 weken duren eer je een bankrekening krijgt, en soms veel langer het is niet omdat je er recht op geeft dat de banken staan te springen om aan sommige mensen een rekening te geven.

En in zulke gevallen zie je zeer veel dat gelden gestort worden op familie leden hun rekening, ondanks dat de curatoren nooit meer aan de centen kunnen vanaf de dag van het vonnis.

Zelfs bij mijn oud personeel nog gehad door omstandigheden, deze werden naar haar moeder gestort, en ik schreef als mededeling, " loon van Nelly voor de periode 1/01/20 tot 31/01/2020. heb zelfs weet van uitkering mutualiteit dat er naar iemand anders werd gestort heb er zelfs bewijzen nog van denk ik ..

Waarom kan dit niet ?????
Volledig mee eens Lowie.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#36 , 12 nov 2020 13:37

Dat heb ik toch reeds allemaal geschreven.

Gelet op de leeftijd van TS + dat ze thuis bij haar ouders woont lijkt het me logisch dat die ouders hun dochter bijstaan naar best vermogen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#37 , 12 nov 2020 21:00

Toch wel even opletten met info.
Father B adviseert om rekening op medehouders met zus te openen.
Zonder het dossier te kennen lijkt me die mogelijkheid quasi onmogelijk.
Gezien TS geld op de rekening ontving is hij/zij dus als mule opgetreden. Dat zijn dikwijls naïeve en ter goeder trouw optredende mensen. Die zich echter laten inschakelen door een crimineel circuit. Er worden geregeld groepen met mules veroordeeld. Kans is groot dat klantrelatie opgezegd wordt.

Er is geen sprake van een ‘zwarte lijst’. De enige officiële lijst is de centrale voor kredieten aan particulieren (positief en negatief). Maar daar gaat het hier niet over. Klanten gevat in een rechtszaak, zeker rond oplichting, zorgen voor een verhoogd (reputatierisico). En de bank moet daar absoluut niets over communiceren. Mag dat soms zelfs niet. Er zijn vandaag honderden bankonderzoeken bezig waar de rekeninghouder(s) niets van weten maar de betrokken bank wel (althans de légal afdeling). Als een van die klanten morgen een nieuw product vraagt zal dat waarschijnlijk geweigerd worden zonder uitleg.
En als iemand gemeld is in een dossier dan zal elke constructie waarin die opduikt (als medehouder’ zaakvoerder, gevolmachtigde enz) ook geweigerd worden. Het zou nogal simpel zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#38 , 12 nov 2020 21:12

Toch wel even opletten met info.
Father B adviseert om rekening op medehouders met zus te openen.
Zonder het dossier te kennen lijkt me die mogelijkheid quasi onmogelijk.
Gezien TS geld op de rekening ontving is hij/zij dus als mule opgetreden. Dat zijn dikwijls naïeve en ter goeder trouw optredende mensen. Die zich echter laten inschakelen door een crimineel circuit. Er worden geregeld groepen met mules veroordeeld. Kans is groot dat klantrelatie opgezegd wordt.

Er is geen sprake van een ‘zwarte lijst’. De enige officiële lijst is de centrale voor kredieten aan particulieren (positief en negatief). Maar daar gaat het hier niet over. Klanten gevat in een rechtszaak, zeker rond oplichting, zorgen voor een verhoogd (reputatierisico). En de bank moet daar absoluut niets over communiceren. Mag dat soms zelfs niet. Er zijn vandaag honderden bankonderzoeken bezig waar de rekeninghouder(s) niets van weten maar de betrokken bank wel (althans de légal afdeling). Als een van die klanten morgen een nieuw product vraagt zal dat waarschijnlijk geweigerd worden zonder uitleg.
En als iemand gemeld is in een dossier dan zal elke constructie waarin die opduikt (als medehouder’ zaakvoerder, gevolmachtigde enz) ook geweigerd worden. Het zou nogal simpel zijn.
Basejumper, ik volg u zeker en vast.

Heb ook reeds de info gegeven van : postassignatie en circurlaire cheques, bankcheques, of bedrijfscheques zijn mogelijkheden om haar studentenjob betaald te krijgen zonder problemen.
Over de echtheid en de gegrondheid van de zaak doe ik geen uitspraken want ik ken het dossier niet. Mijn reacties geven ook enkele reserves mee.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”