Beschadiging en dreiging

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Beschadiging en dreiging

#1 , 07 nov 2020 21:45

Beste,
Wij wonen in een appartementsgebouw op de eerste verdieping.
Op de zelfde verdieping naast mij verhuur ik een appartement.
Na een schadegeval zijn er enkele kleine werken gebeurd.
Doch beneden gebuur heeft haar kleinzoon in huis gehaald en deze kwam mijn huurster bedreigen en mij, wegens lawaai.(onder de drugs)
Omdat ze niet reageerde heeft hij de ingang deur van het appartement zwaar beschadigd (gaten in geklopt) en hebben wij de politie erbij gehaald.
Deze zegde dat ze niets konden doen omdat het ons woord tegen dat van hem was. (hij beweerde dat we de deur tegen zijn hoofd hadden geklopt)
Nu heden zijn er wederom bedreigingen geweest en is er pv opgemaakt maar deze zou geseponeerd zijn omdat we zogezegd geen bewijzen hebben.
Nu hij dit weet doet hij niet anders dan mij provoceren en mijn huurster bedreigen met geweld, dus de politie doet er niets aan.
Daar de situatie uit de hand dreigt te lopen is mijn vraag welke stappen kunnen wij nog zetten.
Persoon is altijd onder invloed van drugs en heeft geen vast adres, ook niet bij ons in het gebouw tot op heden.
Hartelijk Dank
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 nov 2020 09:01

Politie en Parket zal in België in dergelijke situaties pas optreden als het volledig uit de hand gelopen is.
Bij zware slagen & verwondingen, of moord.
Zijn helaas talloze voorbeelden van, en hier worden op politiek en gerechtelijk niveau nog steeds geen lessen uit getrokken.
Enkel vrijblijvende lipservice. In praktijk is er niets veranderd, zoals u merkt.

Telkens politie bellen bij strafbare feiten / agressie.
Bedreigingen (belaging) is OOK strafbaar.
Telkens (eventueel achteraf) PV laten opmaken: klacht met burgerlijke partijstelling.
Zelfs al wordt het steeds weer vertikaal geklasseerd.

Politie mag niet weigeren een klacht te akteren - desnoods gaat u naar een andere (best landelijkere) politiezone in de buurt, en laat de weigering in PV noteren als reden waarom u geen aangifte doet in de eigen PZ.

Vraag de andere eigenaars of ze akkoord zijn met plaatsing bewakingscamera in de gang (of enkel op uw verdieping)
Vervang uw deurbel door één met een niet al te opvallend ingebouwde camera met bewegingsdetectie - idem bij huurster.
Vervang de deur(en) door een aanzienlijk steviger model.
Als je toch bezig bent: er zijn ook "deurspionnetjes" met camera tegenwoordig.

Camera binnen in appartement, gericht op deur ?

Bedreigingen opnemen met telefoon ?
Niet noodzakelijk zichtbaar, want kan meer zever geven, maar in jaszak of zo en geluid opnemen.


U kan -best met advocaat dan om geen procedurefouten te maken- ook in strafzaken de betrokkene rechtstreeks laten dagvaarden als parket vertikt om op te treden, maar bedenk dat u steeds bewijzen / getuigen voor de feiten zal moeten hebben wil dat succes hebben.

In België dient (ge)recht de criminelen, niet de burger. Bewijzen hiervoor? Verdere tekst verwijderd hou het wettelijk - JurecaBE - moderator

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#3 , 09 nov 2020 09:56

Benedenbuur heeft kleinzoon in huis gehaald maar heeft geen vast adres?
Kan de topicstarter hier niets mee doen?

Als dit jongeman zich zo positioneert tov de buren, hoe doet hij dan tegenover de grootmoeder?

Kan topicstarter geen contact/straatverbod aanvragen?
Ik zou inderdaad wel proberen alles op te nemen via camera of gsm, ook al is het enkel spraak.

Reclame

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2020 18:36

Bedankt om jullie tegenberichtje.
Inderdaad gaan we proberen om er iets aan te doen indien de situatie blijft duren om te voorkomen dat het echt uit de hand loopt.
Het ergste is dat politie niets doet,er moet zogezegd eerst iets gebeuren voor ze kunnen optreden zeggen zij en het is ons woord tegen dat van hem beweren ze.
Maar inderdaad zijn we van plan om alles op te nemen om zo toch enige bewijs last te kunnen verzamelen.
Nogmaals bedankt om jullie berichtje.
MVG

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”