Belaging door een muur

MamavBanaantje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Belaging door een muur

#1 , 07 nov 2020 10:39

Geachte,

Ik ben hier terug met mijn buurman / aanrander. Klacht met burgerlijke partijstelling is ingediend.

Ik heb al 3 klachten tegen belaging. Buurman roept nu onrechtstreeks boodschappen naar me toe.

Voorbeeldzinnen:
* "Gvd, ik dacht dat ik er vanaf was, maar door de domme heks moet ik nu toch naar de rechtbank"
* "Heb je het gezien? Heb je het gezien? Geen kik! Geen kik!" (omdat ik hem voorbij liep en totaal negeerde)

Hoe kan ik dat opnemen, want met mijn dictafoon kan ik enkel geluid opnemen in de ruimte en niet dat wat de buurman bewust roept om onrust te stoken. Ik denk dat een opname kan dienen als een bewijsstuk.

Dankuwel,

de mama van Banaantje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2020 14:06

Wat moet ik verstaan onder onrechtstreeks boodschappen roepen?

MamavBanaantje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2020 08:48

Dat is iets roepen tegen een ander, maar dat voor mij bedoeld is. Voorbeeld:
Ik kwam hem tegen in de hal en negeerde hem. Eenmaal hij terug boven was, riep hij "Heb je het gezien? Heb je het gezien? Geen kik! Geen kik!"

Reclame

MamavBanaantje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2020 08:50

En bewust bedoeld is om onrust op te wekken.
Vandaar dat het onder belaging valt

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#5 , 16 nov 2020 10:17

Volgens mij zinloos om dit op te nemen. Bewijs maar eens dat het over jou is.
Eerlijk? Laat die man toch roepen! Als je er niet op reageert, zal dat wel stoppen.
Mijn 2 cent...als niet-jurist.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”