correctionele rechtbank

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

correctionele rechtbank

#1 , 21 okt 2020 16:18

Beste,

even wat licht door de duisternis vragen....
2018 : onderwijl ex man veroordeelt wegens intra-familiaal geweld, zes maanden effectief met uitstel, drie jaar probatievoorwaarden (geen nieuwe feiten niet meer plegen, agressiecursus volgen, begeleiding door justie-assistent). Feiten dateren van 2016
relatietherapie gedaan en relatie een nieuwe kans gegeven
Augustus 2019 : nieuwe feiten, terug naar rechtbank, onderwijl gescheiden
Vonnis : 18 maanden gevangenisstraf, 1500 euro emotionele schadevergoeding, lichamelijke schadevergoeding dient nog nagegaan te worden door een gerechtsdokter, dien nu volgende week vrijdag een operatie te ondergaan aan mijn oor (trommelvliesperforatie met gehoorsverlies, dus chronisch letsel)
Vraag :
* gaan de zes maanden opgeteld worden bij deze 18 maanden?
* een kale kip kan je niet plukken...dien ik een fonds aan te spreken?
* hoe groot is de kans dat hij effectief naar de gevangenis dient te gaan?
Ik heb me van in het begin burgerlijke partij gesteld dus ik vermoed? dat ik bij alle stappen op de hoogte wordt gehouden?

Alvast bedankt!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2020 20:28

Niet naar de cel onder de 3 jaar effectief.

Katrien83
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2020 22:27

Sinds oktober 2020 kunnen ook straffen van minder dan 3 jaar tot een effectieve celstraf leiden:

https://degroote-deman.be/nieuws/gevang ... af-belgie/

Als slachtoffer van opzettelijke gewelddaden kan je na afronden van het proces een aanvraag doen als de veroordeelde de schadevergoeding niet kan betalen:

https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... ewelddaden

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”