Navolgend PV / betekenis

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Navolgend PV / betekenis

#1 , 17 okt 2020 10:28

Beste,

Ik heb een uitnodiging gekregen tot verhoor in de hoedanigheid van verdachte. Het PV nummer leest als volgt:
Uitnodiging tot verhoor P 23 - bijlage aan dossier GE. .LA.xxxxxx/2020 d.d. 06/10/2020

Er staat een beknopte mededeling van de feiten, maar ik begrijp helemaal niet waarom er geen zwaartecijfer in het pv-nummer staat OF wat dit dossier in Gent doet. Ik ben van de andere kant van het land. Zou dit dossier dan niet moeten overgemaakt worden aan de locatie waar ik woonachtig ben?

Weet er iemand tot slot voor wat de "LA" staat? Ik weet dat het een politiezone is, maar ik weet niet de welke en vind het nergens.

Er staat ook geen aanvankelijk pv-nummer bij. Is dit normaal? Want ik weet niet goed over wat dit zou gaan.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2020 15:28

Pv werd opgesteld in Gent. Werd via kantschrift overgemaakt aan de politiezone van uw woonplaats, vandaar het ontbreken van een zwaartewijzer.

De beknopte mededeling zou u een pak wijzer moeten maken dan de zwaartewijzer

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2020 01:57

Pv werd opgesteld in Gent. Werd via kantschrift overgemaakt aan de politiezone van uw woonplaats, vandaar het ontbreken van een zwaartewijzer.

De beknopte mededeling zou u een pak wijzer moeten maken dan de zwaartewijzer
Ik zou je logica volgen, maar de brief en het pv zijn opgesteld door politiezone Gent. Ik ben in Limburg woonachtig. Ik snap dus niet waarom er een kantschrift is (geen zwaartecijfer) voor een dossier in Gent terwijl ik zelf bijna nooit in Gent kom.

Je zou dan toch verwachten dat er geen zwaartecijfer is en het PV naar Limburg wordt gestuurd? (Of zie ik dat mis?) Er staat ook niets bij over een aanvankelijk PV.

Heb jij hier logische mogelijke verklaringen voor? Ik vraag me af waarom ik in Gent op verhoor moet, zonder dat ik zelf uit de regio ben.

Reclame

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2020 02:08

Pv werd opgesteld in Gent. Werd via kantschrift overgemaakt aan de politiezone van uw woonplaats, vandaar het ontbreken van een zwaartewijzer.

De beknopte mededeling zou u een pak wijzer moeten maken dan de zwaartewijzer
Kan ik het aanvankelijk PV nummer te weten komen? Ik heb nu geen flauw idee waarom Pz Gent me zou willen verhoren. Als ik zou weten van waar een aanvankelijk PV komt, zou ik er misschien iets wijzer uit worden.

Verder vind ik het bijzonder vreemd dat ‘een’ politiezone zou vragen aan een andere politiezone waar ik niet woon om me te ondervragen.

Logica?

Issued
Berichten: 1227

#5 , 18 okt 2020 07:17

U kan altijd PZ Gent contacteren en vragen om gehoord te worden in de politiezone van uw woonplaats.

Het kan zijn dat het aanvankelijk pv is opgesteld in de woonplaats van de aangever/slachtoffer. Indien de plaats van de feiten dan in een andere zone ligt wordt dat daarnaartoe gestuurd. Deze stellen dan navolgende akte op maar dan ontbreekt het zwaartecijfer.
Als ik met niet vergis verwijst LA naar de PZ Gent zelf. PZ Antwerpen heeft bv LB.

Het aanvankelijk pv nummer te weten komen? Daar heeft u in sé gaan zaken mee. De beknopte mededeling zou voldoende moeten zijn. Deze moet vermelding maken van uw hoedanigheid (slachtoffer/verdachte/...) , Het feit, de plaats en het tijdsstip.

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 okt 2020 09:47

U kan altijd PZ Gent contacteren en vragen om gehoord te worden in de politiezone van uw woonplaats.

Het kan zijn dat het aanvankelijk pv is opgesteld in de woonplaats van de aangever/slachtoffer. Indien de plaats van de feiten dan in een andere zone ligt wordt dat daarnaartoe gestuurd. Deze stellen dan navolgende akte op maar dan ontbreekt het zwaartecijfer.
Als ik met niet vergis verwijst LA naar de PZ Gent zelf. PZ Antwerpen heeft bv LB.

Het aanvankelijk pv nummer te weten komen? Daar heeft u in sé gaan zaken mee. De beknopte mededeling zou voldoende moeten zijn. Deze moet vermelding maken van uw hoedanigheid (slachtoffer/verdachte/...) , Het feit, de plaats en het tijdsstip.
Dankjewel.

Ik blijf het toch vreemd vinden want de beknopte mededeling zegt me helemaal niets. “Aanmatiging van naam en valsheid in informatica”... ik kom ook effectief nooit in Gent dus vraag me af waarom ik daar opgeroepen word.

Dat ik feiten zou hebben gepleegd in Gent lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als het gaat om iets met informatica, dan zou je toch denken dat mijn eigen zone dit verder opneemt.

Excuses voor de vragen. Ik probeer gewoon te achterhalen over wat dit kan gaan. Heb er werkelijk geen idee van.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 18 okt 2020 11:25

De zone van de feiten neemt altijd het onderzoek. Normaal sturen ze de vraag naar je lokale zone voor je verhoor.
Bij informatica misdrijven is het bepalen van de plaats van het misdrijf wat moeilijker. Soms nemen ze de plaats van het bedrijf dat slachtoffer is of de plaats van de server.

'vaksheid in informatica'... Ergens eens een vals account aangemaakt? In iemand anders zijn naam?

BloodNight
Berichten: 621

#8 , 19 okt 2020 12:11

U kan altijd PZ Gent contacteren en vragen om gehoord te worden in de politiezone van uw woonplaats.

Het kan zijn dat het aanvankelijk pv is opgesteld in de woonplaats van de aangever/slachtoffer. Indien de plaats van de feiten dan in een andere zone ligt wordt dat daarnaartoe gestuurd. Deze stellen dan navolgende akte op maar dan ontbreekt het zwaartecijfer.
Als ik met niet vergis verwijst LA naar de PZ Gent zelf. PZ Antwerpen heeft bv LB.

Het aanvankelijk pv nummer te weten komen? Daar heeft u in sé gaan zaken mee. De beknopte mededeling zou voldoende moeten zijn. Deze moet vermelding maken van uw hoedanigheid (slachtoffer/verdachte/...) , Het feit, de plaats en het tijdsstip.
Dankjewel.

Ik blijf het toch vreemd vinden want de beknopte mededeling zegt me helemaal niets. “Aanmatiging van naam en valsheid in informatica”... ik kom ook effectief nooit in Gent dus vraag me af waarom ik daar opgeroepen word.

Dat ik feiten zou hebben gepleegd in Gent lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als het gaat om iets met informatica, dan zou je toch denken dat mijn eigen zone dit verder opneemt.

Excuses voor de vragen. Ik probeer gewoon te achterhalen over wat dit kan gaan. Heb er werkelijk geen idee van.
Als de identiteit van de dader onbekend is neemt men de locatie van het slachtoffer. Aangezien de feiten zich online voordoen kan het zijn dat deze in Gent woont?

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 okt 2020 18:38

De zone van de feiten neemt altijd het onderzoek. Normaal sturen ze de vraag naar je lokale zone voor je verhoor.
Bij informatica misdrijven is het bepalen van de plaats van het misdrijf wat moeilijker. Soms nemen ze de plaats van het bedrijf dat slachtoffer is of de plaats van de server.

'vaksheid in informatica'... Ergens eens een vals account aangemaakt? In iemand anders zijn naam?
Voor zover ik weet heb ik dat niet gedaan... Vandaar ook mijn verwarring. Zou het kunnen dat iemand klacht neerlegt in Gent tegen mij en ik dan ondervraagd wordt hierover? Maar waarom krijg ik dan niet het aanvankelijk PV en wordt het niet doorgestuurd naar de zone van mijn woonplaats? Ik word er zenuwachtig van omdat het niet helemaal lijkt te kloppen.

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 okt 2020 18:39

U kan altijd PZ Gent contacteren en vragen om gehoord te worden in de politiezone van uw woonplaats.

Het kan zijn dat het aanvankelijk pv is opgesteld in de woonplaats van de aangever/slachtoffer. Indien de plaats van de feiten dan in een andere zone ligt wordt dat daarnaartoe gestuurd. Deze stellen dan navolgende akte op maar dan ontbreekt het zwaartecijfer.
Als ik met niet vergis verwijst LA naar de PZ Gent zelf. PZ Antwerpen heeft bv LB.

Het aanvankelijk pv nummer te weten komen? Daar heeft u in sé gaan zaken mee. De beknopte mededeling zou voldoende moeten zijn. Deze moet vermelding maken van uw hoedanigheid (slachtoffer/verdachte/...) , Het feit, de plaats en het tijdsstip.
Dankjewel.

Ik blijf het toch vreemd vinden want de beknopte mededeling zegt me helemaal niets. “Aanmatiging van naam en valsheid in informatica”... ik kom ook effectief nooit in Gent dus vraag me af waarom ik daar opgeroepen word.

Dat ik feiten zou hebben gepleegd in Gent lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als het gaat om iets met informatica, dan zou je toch denken dat mijn eigen zone dit verder opneemt.

Excuses voor de vragen. Ik probeer gewoon te achterhalen over wat dit kan gaan. Heb er werkelijk geen idee van.
Als de identiteit van de dader onbekend is neemt men de locatie van het slachtoffer. Aangezien de feiten zich online voordoen kan het zijn dat deze in Gent woont?
Dat zou inderdaad kunnen. Maar waarom zie ik dan een navolgend PV zonder zwaartecijfer? Als dit een eerste 'actie' was na een klacht, dan zou ik toch een volledig PV nummer moeten kunnen zien OF een navolgend dat naar mijn woonplaats wordt gestuurd. Of kan de zone zelf ook een navolgend pv maken en mij oproepen? Dat is nog onduidelijk voor mij.

Issued
Berichten: 1227

#11 , 19 okt 2020 21:54

Er kunnen veel zaken. Echter kunnen we nu enkel speculeren aangezien je het aanvankelijk pv pas mag inkijken áls het volledige dossier op het parket ligt. U kan nu maar 1 van 2 dingen doen. Of u gaat op verhoor in Gent, of u contacteert PZ Gent en vraagt om gehoord te worden in uw eigen zone. U kan ook gewoon niet gaan en dan zal het parket u vermoedelijk laten seinen voor verhoor.

RomeoDelta
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 okt 2020 23:36

GE is de code voor het arrondissement Gent. LA is de code van de politiezone Gent.
Een navolgend PV heeft NOOIT een zwaartecijfer, dit is namelijk vermeld in het aanvankelijk PV.
Het feit dat de PZ Gent een PV heeft wil gewoon zeggen dat iemand klacht heeft neergelegd tegen jou in de politiezone Gent. Waar de feiten gebeurd zijn of waar de verdachte woont is van geen enkel belang, zelfs niet waar het slachtoffer woont. In theorie kan je in ieder politiekantoor in België een klacht neerleggen voor feiten die op het Belgisch grondgebied zijn gebeurd. Iemand heeft dus klacht neergelegd in een dossier waar jij als verdachte naar voorkomt, het aanvankelijk PV is vermoedelijk reeds afgesloten en uw verhoor en verdere onderzoekdaden worden vervat in navolgende aktes.

Jimmiejlb
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 20 okt 2020 22:57

GE is de code voor het arrondissement Gent. LA is de code van de politiezone Gent.
Een navolgend PV heeft NOOIT een zwaartecijfer, dit is namelijk vermeld in het aanvankelijk PV.
Het feit dat de PZ Gent een PV heeft wil gewoon zeggen dat iemand klacht heeft neergelegd tegen jou in de politiezone Gent. Waar de feiten gebeurd zijn of waar de verdachte woont is van geen enkel belang, zelfs niet waar het slachtoffer woont. In theorie kan je in ieder politiekantoor in België een klacht neerleggen voor feiten die op het Belgisch grondgebied zijn gebeurd. Iemand heeft dus klacht neergelegd in een dossier waar jij als verdachte naar voorkomt, het aanvankelijk PV is vermoedelijk reeds afgesloten en uw verhoor en verdere onderzoekdaden worden vervat in navolgende aktes.
Bedankt. Wat wil het zeggen als een aanvankelijk pv is “afgesloten” zoals jij vermeldt? Dat de zaak werd geseponeerd en er iets nieuws naar voren komt? (“Navolgende aktes”). Sorry, ik ben niet thuis in de woordenschat.

Issued
Berichten: 1227

#14 , 21 okt 2020 08:30

Dat wilt eigenlijk niets zeggen. Afhankelijk van de zone wordt er gewerkt met beperkt aanvankelijke pv en dan al de verhoren in navolgende of alles in het aanvankelijk proberen stoppen. Het hangt ook af van dienst tot dienst. Recherche werkt graag met verschillende navolgende pv's tov onthaal.

RomeoDelta
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#15 , 21 okt 2020 18:29

Zoals hierboven reeds gemeld is wil dat eigenlijk niets zeggen en al helemaal niet dat een dossier zou geseponeerd zijn. Sepo's gebeuren op het niveau van het parket. Hier gaat je dossier vermoedelijk nog op niveau politie zitten. Afhankelijk van de werkwijze binnen een politiezone of de opsteller van de aanvankelijke akte wordt er voor gekozen om alle onderzoekdaden in een aanvankelijke akte te zetten of wordt ervoor gekozen om de aangifte/klacht in een aanvankelijke akte te zetten, deze af te sluiten en dan verder te werken met navolgende aktes. In jouw geval dus het laatste...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”