2 jaar geleden aangeklaagd, seponering, hoe verder?

Jhonny
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

2 jaar geleden aangeklaagd, seponering, hoe verder?

#1 , 17 okt 2020 00:50

Hey allemaal

2,5 jaar geleden inmiddels ben ik aangeklaagd geweest door een ex werkgever door welliswaar 2 feiten: 1x digitale bedrijfsdiefstal (data), en 1x fysieke diefstal.
Er is toen nauw contact geweest met mijn vakbond advocaat welke gemoeid was in het dossier voor een schadevergoeding wegens het onrechtmatig ontslaan. (staat los van deze feiten), maar ik ben toen 1X ondervraagd geweest en dat was voor het digitale bedrijfsdiefstal gebeuren. Daar heb ik dus ook een verklaring voor afgelegd.

Echter de advocaat van de vakbond vond het ook heel vreemd dat er nog geen antwoord was van de 2de aanklacht: fysieke diefstal. Ze ging dus informeren bij de werkgever, en die heeft duidelijk papieren doorgestuurd van zijn kopie van de aanklacht. Ik heb nadien, vorig jaar 1 jaar na de aanklacht gebeld naar het gerrecht. Ze vroegen mij daar om mijn naam, en daar zagen ze toen alleen het feit 1 terug: digitale diefstal. Maar van feit 2, was niks terug te vinden.

Ik heb vermeld dat ik een PV nummer heb (van de documenten die de ex-werkgever doorstuurde), toen werd er vrij snel bevestigd dat ze het op die manier wel kon vinden. Maar erna werd het stil, ze moest nog een aantal dingen navragen en ik werd in de wacht geplaatst. Hierna werden er mij vragen gesteld: zou u uw naam kunnen opschrijven, en per brief met dit PV nummer naar het parket in Dendermonde sturen?

Ik ben toen beginnen nadenken, en kwam tot de logische conclussie dat er een klacht is ingediend door de ex-werkgever voor fysieke diefstal, maar dat ik systematisch niet als "beschuldigde" sta. Ik heb dus geen gehoor gegegeven aan de vraag voor de brief, gezien mijn advocaat ook aanrrade het zo te laten. Inmiddels heb ik geen contact meer met de advocaat (die was er voor de schadevergoeding, en algemene "hulp" toen).

Ik heb dus 2 vragen: Bij de situatie van de fysieke diefstal, kan het zo zijn dat mijn naam niet gelinkt is als schuldige en het daarom zo lang duurt? Ik ben nu, 2.5 jaar nog altijd niet ondervraagd geweest voor dat feit. Maar de PV is dus wel bestaande (toen). Is dit gesponeerd? Ik ben van mening dat stil blijven in zo een situatie beter is als er pro actief achterna gaan (dat zij mijn advocaat ook), dus vandaar de vraag hier en niet zo zeer t.o.v het parket zelf.

Voor het digitale diefstal gebeuren ben ik 2.5 jaar gleden verhoord, maar ook nog geen nieuws. Is dit de normale gang van zaken? Of duid dit op een mogelijke seponering? Mocht dit gesponeerd zijn, dien ik hier dan iets van te horen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 18 okt 2020 00:14

U bent / was verdachte. Blijkbaar heeft het OM geen redenen gevonden om u verder te laten verhoren.
Best gewoon zo laten ...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”