Muilezel online

Patatje93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Muilezel online

#1 , 30 sep 2020 21:18

Goedeavond

Ik heb een probleem. Mijn bankrekening is geblokkeerd omwille van het feit dat ik een muilezel ben geweest...

Begin augustus was ik op zoek naar online thuiswerk, gezien ik nog wat vrije tijd had. Nu, hierop was ik op een website beland dat je moest traden en zo dus ook een extra verdienste had. Ik had de rubriek van meer info ingevuld.
Dan kreeg ik een mail dat ik bedankt was, dat er eerst 2 weken opleiding was en ik nadien een contract van hun zou krijgen.

Nu, later bleek dat dit ging om phishing... dus, rekening geblokkeerd! Heel frustrerend...

Ook, dit waren kleine en grote bedragen van Duitsland. Hiermee moest ik van het bedrijf aankopen doen in bitcoins. Op den duur kon ik geen bitcoins meer overmaken naar het bitcoin adres, dus moest ik geld overmaken naar iemand anders, deze persoon ken ik dus niet...

Na 2 dagen heeft de bank mijn rekening geblokkeerd ben dus toen ook naar de politie geweest op hun aanraden. Daar mijn hele verklaring afgelegd. Waarop de politie me vertelde dat het ergens ook aan de bank ligt, gezien dat zij zulke overschrijvingen ook kunnen tegen hluden voor ze doorkomen en dan zo minder last hebben van phishing...

Vandaag 30/9 weer contact gehad met de bank, dat ik iedereen moest terugbetalen wat kon, terwijl de bedragen in totaal 16 000€ zijn over 2 dagen... waarvan 3000-4000€ bitcoins gekocht is en 5000€ is overgemaakt aan iemand die ik niet ken. Dit alles maakt het moeilijk.

Ik vroeg aan de bank wat ik nu moet doen, ze zeggen dat ik best alles op een andere rekening kan laten storten, maar ik heb dus ook nog een aantal zaken lopen bij de bank, waar ik precies ook niet echt antwoord op krijg...

Wat kan ik doen?

Bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding