Paypal
Geplaatst: 28 sep 2020 11:51
Een drietal weken geleden werd mijn Paypal account gehacket, waar ongeveer 1000 euro op stond.
Er zijn meerdere bewijzen die aantonen dat de hackers niet de toegang tot mijn pc hebben overgenomen, dus ook niet opereerden via het IP van mijn laptop, wat zou moeten betekenen dat Paypal instaat moet zijn om na te trekken van waar het IP kwam en bijgevolg kan concluderen dat de transacties niet via mij zijn verlopen, en ik dus bijgevolg mijn geld moet terug krijgen.
De hackers hebben helaas mijn wachtwoord, email login en beveiligingsvragen veranderd, dus ik kan niet eens een geschil openen op mijn account.
Wanneer ik tracht Paypal Belgie te bereiken, krijg ik enkel een automatisch antwoordapparaat dat mij vertelt dat ze omwille van Covid19 minder manschappen ter beschikking hebben.
Echter, meerdere emails, Twitter posts, Facebook berichten, vragen aan de community, leveren niks op behalve oorverdovende stilte.
Ik kan in zekere zin respect op brengen voor het feit dat de huidige pandemie de zaken vermoeilijkt en vertraagt, maar na weken niks, lijkt het mij dat ze hun gebruikers gewoonweg in de kou laten staan. Aangezien Paypal uiteindelijk eindverantwoordelijk blijft voor de beveiliging van hun systeem, lijkt het mij dat zij juridisch verantwoordelijk zijn hier.
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om Paypal hun verantwoordelijkheid te laten nemen?
Er zijn meerdere bewijzen die aantonen dat de hackers niet de toegang tot mijn pc hebben overgenomen, dus ook niet opereerden via het IP van mijn laptop, wat zou moeten betekenen dat Paypal instaat moet zijn om na te trekken van waar het IP kwam en bijgevolg kan concluderen dat de transacties niet via mij zijn verlopen, en ik dus bijgevolg mijn geld moet terug krijgen.
De hackers hebben helaas mijn wachtwoord, email login en beveiligingsvragen veranderd, dus ik kan niet eens een geschil openen op mijn account.
Wanneer ik tracht Paypal Belgie te bereiken, krijg ik enkel een automatisch antwoordapparaat dat mij vertelt dat ze omwille van Covid19 minder manschappen ter beschikking hebben.
Echter, meerdere emails, Twitter posts, Facebook berichten, vragen aan de community, leveren niks op behalve oorverdovende stilte.
Ik kan in zekere zin respect op brengen voor het feit dat de huidige pandemie de zaken vermoeilijkt en vertraagt, maar na weken niks, lijkt het mij dat ze hun gebruikers gewoonweg in de kou laten staan. Aangezien Paypal uiteindelijk eindverantwoordelijk blijft voor de beveiliging van hun systeem, lijkt het mij dat zij juridisch verantwoordelijk zijn hier.
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om Paypal hun verantwoordelijkheid te laten nemen?