dreigement na verkoop 2de hands

Raf1992
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

dreigement na verkoop 2de hands

#1 , 14 sep 2020 10:52

Hallo,

Ik heb gisteren een computer scherm verkocht via facebook marketplace. De man kwam bij me langs en heeft dus het scherm gekocht met cash geld.

Wat later krijg ik een bericht dat hij het niet meer wil want het werkt niet, (dit scherm werkt perfect), en dat hij terug onderweg is om het terug te brengen. Ik antwoord hierop dat dit niet gaat en ik ben ook niet thuis voor de moment (eten bij de ouders).
Wat later krijg ik een foto als bericht waarop te zien is dat hij het scherm achterlaat aan mijn voordeur. Hij stuurt een bankrekening nummer door en wilt dat ik het geld terug stort. Ik antwoord dat ik dit niet ga doen en dat hij zijn scherm gewoon terug kan meenemen.

Nu krijg ik berichten dat hij voor "verrassingen" gaat zorgen en dat hij mij elke nacht gaat zoeken tot hij zijn geld terug heeft.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. ik heb ondertussen wel een mail gestuurd naar de politie.

Mvg, Raf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 14 sep 2020 10:54

U kan een klacht neerleggen wegens belaging. Laat het ook niet na om dit te melden aan de persoon in kwestie dat u die klacht zal neerleggen als hij u nog lastigvalt

Raf1992
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2020 11:16

U kan een klacht neerleggen wegens belaging. Laat het ook niet na om dit te melden aan de persoon in kwestie dat u die klacht zal neerleggen als hij u nog lastigvalt
dank u voor het snel antwoord.
Ik heb hem dit laten weten. Ik wacht nog op bericht van de politie.

Of moet ik toch maar gewoon bellen? Dit is misschien niet echt "dringend"?

Mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 14 sep 2020 11:25

Bellen naar waar.
Dat zijn bedreigingen - dus aangifte doen. U kan hem altijd het PV nr doorsturen.
Weet u zijn naam en adres?

Raf1992
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 sep 2020 11:59

Ik heb klacht neergelegd bij de politie.

Danku voor de info.

Mvg,

Raf1992
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 sep 2020 12:28

Bellen naar waar.
Dat zijn bedreigingen - dus aangifte doen. U kan hem altijd het PV nr doorsturen.
Weet u zijn naam en adres?
Ik heb zijn facebook naam maar geen adres.
De buren hebben ook zijn nummerplaat genoteerd. Dit had ik gevraagd toen ik niet thuis was en hij aan mijn deur stond voor het scherm terug te brengen.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 14 sep 2020 22:35

Dan hebt u voldoende info om naar politie te gaan om aangifte te doen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”