Betrapt op diefstal

jace2673
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Betrapt op diefstal

#1 , 12 sep 2020 02:47

Hey. Ik (20) heb deze week een grove fout begaan. Ik heb proberen stelen uit een winkel. Ik ben bij het buitengaan betrapt. Ben heel rustig gebleven, heb direct alles willen betalen en heb dat dan ook effectief gedaan. Was best een groot bedrag...

Wat kan er nu voor mij aankomen? Ik had voor deze feiten een volledig clean strafblad, niks anders mispeuterd, alles betaald en heel kalm gebleven. Wat is de kans dat er aan deze zaak geen vervolg komt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 12 sep 2020 17:13

k Denk dat de kans op seponering groot is. De grootte van het bedrag is natuurlijk een bezwarend element.

Je zal moeten afwachten of dit een staartje krijgt.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 12 sep 2020 17:15

Dat is niet proberen te stelen dat is diefstal ( alle bestanddelen zijn aanwezig). Het willen en het wegnemen.

Politie ter plaatse geweest?

Reclame

jace2673
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2020 18:55

Hey Franciscus. Klopt, juiste nuancering van woorden. Heb direct wel gezegd dat ik alles ging betalen. Geen idee of dat een verschil maakt.

Politie is inderdaad langsgeweest voor een kort verslag. Duurde max 10 minuten. Zijn dan samen gaan betalen en dat was het. Ik mocht beschikken.

jace2673
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2020 18:58

Dankjewel Sirkii voor je antwoord. Hoe lang het duren vooraleer ik iets hoor? En hoor ik sowieso iets? Ook als het gesponeerd zou worden?

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 12 sep 2020 22:59

Bij seponering hoor je niets van.
Staat nu wel in ANG computer
Hangt af van Openbaar Ministerie. Kan dus zijn dat u nog voor een verklaring samen met uw advocaat wordt uitgenodigd door politie in opdracht van parket. Saldus bis cat 3 verhoor.

jace2673
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2020 23:14

Oké, dankjewel. Ochot, ik ben alweer op en top gestresseerd. Hoe zou jij mijn kansen inschatten?

In ieder geval...wachten op godot dus nu. Na hoelang zou ik er ongeveer van uit kunnen dat het geseponeerd zou kunnen zijn?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”