Klacht indienen tegen stiefmoeder

ylmzk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Klacht indienen tegen stiefmoeder

#1 , 30 aug 2020 18:43

Geachte leden,

Mijn vader heeft jaren geleden een relatie met een vrouw gehad, waarmee hij ook een dochter op de wereld heeft gekregen.
Na fysiek en psychologische mishandeling van mij en mijn broertje zijn ze gescheiden.

Zij heeft met meerdere leugens (zoals geweld, verkrachting etc. -> wat uiteraard ook niet bewezen is, aangezien het niet waar is.) ervoor kunnen zorgen dat zij de voogdij heeft gekregen.
Dit ook dankzij het feit dat onze vader voorwaardelijk vrij en in een schuldbemiddeling was.

Ondanks we haar niet mogen zijn we steeds genoodzaakt geweest om met haar te communiceren i.v.m. mijn zusje.

Telkens heeft ze problemen veroorzaakt en houd ze zich niet aan de vonnis van de rechtbank i.v.m. de bezoekregeling. Ze dient klachten tegen ons aan waarbij mijn vader en ik opeenvolgende weken steeds op verhoor moesten voor dingen waarmee we niks mee te maken hebben (Zoals haar slaan, extremisme, drugsverkoop, lastigvallen, zwartgeld, etc).
Ze doet de deur niet open bij het afhalen van mijn zusje, gooit voorwerpen zoals een bloempot, valt kennissen van ons aan, of valt ons midden op straat en tijdens evenementen van mijn zusje steeds aan.

Ze heeft zelfs op school en op muziek les leerkrachten aangevallen omdat ze haar aanspraken om ons niet meer lastig te vallen bij het afhalen van het kind.

Nadat de rechter met een sociale assistent heeft besloten dat derden het contact beter houden, aangezien zij steeds mijn vader te plekke aanvalt en dergelijke ben ik gemachtigd om mijn zusje te gaan halen en terugbrengen.

Hierop heeft ze mij en mij vriendin bij het afhalen van mijn zusje van haar muziekles, aangevallen met verschillende vriendinnen met de reden dat ik haar dochter zou ontvoeren en probeerde mijn zusje uit de wagen te sleuren! Met sleuren bedoel ik werkelijk van de been vasthouden en op straat sleuren.

We weten echt geen raad meer. Ze is steeds in staat om haar dochter te manipuleren om te liegen over ons tegen de politie,kinderrechter en sociaal assistent.

We hebben verschillende klachten ingediend bij de politie, hier hebben we amper 2 of 3 keer een antwoordt op terug gekregen dat de klacht niet vervolgt zal worden.

Gisteren hebben we zelfs opgemerkt dat ze een software op de iphone van mijn zusje heeft gedownload om ons af te luisteren. Dit hadden we door toen ze plots berichten naar mijn vader stuurde met dingen die we momenteel thuis aan het bespreken waren.

Het bijna vrij zeker dat ze last heeft van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Dit merken we ook bij mijn zusje.

Kan iemand ons raad geven hoe we dit aanpakken en hoe we een klacht kunnen indienen tegen haar?

Alvast bedankt bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 aug 2020 20:04

zoveel mogelijk bewijzen verzamelen is de boodschap: foto's, geluidsopnamen, filmpjes, geschreven getuigenissen van personen die het hebben zien gebeuren / erbij aanwezig waren, blijven naar politie gaan en PV laten opmaken. Het is niet omdat een zaak zonder gevolg werd geklasseerd, dat ze vergeten is. Op het einde geeft dat een dik pak PV's, en moet men wel reageren.

ylmzk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2020 22:40

U kan een verzoenings gesprek indienen bij de vrederechter en daar uw schoonmoeder op laten uitnodigen.
Dit is al eens gebeurd, ze heeft wenend de vrederechter en sociaal assistent overtuigt dat het niet meer zal gebeuren. Echter weer geen verschil met haar acties.

Reclame

ylmzk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2020 22:51

zoveel mogelijk bewijzen verzamelen is de boodschap: foto's, geluidsopnamen, filmpjes, geschreven getuigenissen van personen die het hebben zien gebeuren / erbij aanwezig waren, blijven naar politie gaan en PV laten opmaken. Het is niet omdat een zaak zonder gevolg werd geklasseerd, dat ze vergeten is. Op het einde geeft dat een dik pak PV's, en moet men wel reageren.
Het is zo dat we meerdere getuigenissen bij de Politie bezorgt hebben, maar het is alsof er niks mee gedaan wordt.
Mijn vriendin, mensen die getuigen waren, ex vriendinnen vaar haar,...

Kan ik misschien bij het parket een kopie van alle ingediende klachten opvragen zodat ik een vervolledigde klacht kan indienen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”