Valse beschuldiging vuurwapen (cat.3)

Kevinx89
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Valse beschuldiging vuurwapen (cat.3)

#1 , 18 aug 2020 20:09

Hallo,

Vorig jaar ben ik uit elkaar gegaan met mijn partner. De maanden daaropvolgend bleven de problemen aanslepen. Ik heb 2 maal klacht moeten neerleggen bij de politie voor onder andere laster en eerroof, belaging, valse beschuldigingen,... Eén van deze klachten ging over het feit dat mijn ex partner aan familie, kennissen, vrienden en collega’s allerlei leugens over mij ging vertellen en een heel verhaal in scene had gezet om mij natuurlijk op alle mogelijke vlakken in een slecht daglicht te plaatsen. Eén van deze leugens was dat ik mijn ex partner met de dood zou bedreigd hebben met een vuurwapen. Nu is mijn ex partner uitgenodigd in februari bij de politie om een verklaring af te leggen ten gevolge van mijn klacht. Hier heeft mijn ex partner de leugen alsnog vol gehouden en er zelfs nog 2 vrienden, die er “zogezegd” ook bij waren op het moment van de bedreigingen, bij betrokken en dus een valse verklaring afgelegd door een verhaal te verzinnen. Waarschijnlijk niet verder over nagedacht wat hiervan de gevolgen zijn. Resultaat... Vorig weekend stond ‘s morgens plots de politie voor mijn deur om een huiszoekingsbevel uit te voeren. Ik heb uiteraard onmiddellijk toelating gegeven en men heeft na deze huiszoeking dus ook geen vuurwapen, hetgeen ik ook nooit heb gehad, gevonden. Enkel ergens op zolder een oude en lege doos van een BB gun (speelgoed geweer). Ik ben momenteel dus verdacht van (categorie 3) bedreiging met, en bezit van een vuurwapen. Ik heb nu ook weer, voor de 3de keer, duidelijk proberen te maken dat mijn ex partner liegt en mij vals beschuldigd om zo het hele leugenpaleis stabiel te houden naar de omgeving toe en de slachtofferrol verder te blijven doorzetten. Ik heb op mijn 31 jaar een blanco strafblad en ben nog nooit moeten voorkomen voor een strafbaar feit trouwens. Iemand hier ervaring mee, tips?
Wat zijn de mogelijke volgende stappen die nu gaan volgen? Op zich maak ik me niet al te veel zorgen maar plezant is het echt niet. Plus ik ken mijn ex maar al te goed, deze is tot veel in staat. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 19 aug 2020 09:29

Wie iets beweert, moet het kunnen bewijzen. U hoeft niet te bewijzen dat u niet in het bezit bent van een vuurwapen, raketwerper, tank o.i.d. De bewijslast ligt bij hen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”