dader blijkt slachtoffer te zijn

jennyke3
Topic Starter
Berichten: 103

dader blijkt slachtoffer te zijn

#1 , 29 jul 2020 21:28

hallo iedereen

een paar jaar geleden had ik een wagen gekocht die ik in 2016 terug verkocht aan mijn garage
daar het geld niet binnen kwam contacteerde ik terug de garage die mij zij dat er een strafzaak tegen mij ingesteld was wegens oplichting vh verkopen van iemand anders wagen.
ik had de nummerplaat op iemand anders gezet en die diende klacht in tegen mij
de zaak duurt nu iets meer dan 4j en de onderzoeksrechter bepaald nu deze zaak stop te zetten, nadat ze na 4j eindelijk door hebben dat ik het slachtoffer ben en niet de dader
door de jaren heen hebben wij meerdere keren geprobeerd om klacht in te dienen wegens diefstal maar daar ik als dader bestempeld was over dat onderwerp ging dat kon ik dit niet doen ik moest het onderzoek afwachten. er is ook niet echt een onderzoek gedaan
die wagen heeft mij bijna 12000€ gekost en hij had nog voor een paar 1000€ andere spullen van mij
nu heb ik dit ergens gelezen en vraag mij af of ik dit kan inroepen

""Zowel in het Burgerlijke als in het strafrecht, bepalen tal van andere regels wanneer de verjaringstermijn precies begint te lopen. Bovendien kan de verjaringstermijn worden geschorst (waardoor deze op pauze wordt gezet) en worden gestuit (waardoor deze weer van nul begint te lopen).""

in het andere geval zijn er mensen die weten wat ik nog zou kunnen doen

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2020 22:44

De onderzoeksrechter kan niet beslissen een zaak stop te zetten. De raadkamer beslist of u al dan niet vervolgd wordt.
U moet uw geld vragen van de garage waaraan u de wagen verkocht hebt.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

jennyke3
Topic Starter
Berichten: 103

#3 , 29 jul 2020 22:53

het is een brief van het parket
er is nooit een zaak opgestart geweest daar ik dat zelf niet kon als zogezegde dader
nu weten ze dat ik de dader niet ben maar het slachtoffer.
wij kregen ook nooit inzage in het dossier omdat ik als dader vermeld was.
nu mogen we het wel inzien.
als reden dat het afgesloten word is dat de termijn bijna vervallen is.
de garage heeft die wagen aan die man gegeven io van de politie vermoed ik, hij mocht deze alleen niet verkopen zolang het onderzoek lopende was. Maar ik heb gehoord dat hij deze al in 2016 een paar maanden later verkocht had.

daarom mijn vraag of ik het rood gedeelte kan inroepen od dat er iets anders is dat ik kan doen om die zaak zelf te kunnen indienen.

grts

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2020 15:17

U hebt de wagen verkocht aan de garage. Die moet u de prijs betalen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jul 2020 17:27


de garage heeft die wagen aan die man gegeven io van de politie vermoed ik, hij mocht deze alleen niet verkopen zolang het onderzoek lopende was. Maar ik heb gehoord dat hij deze al in 2016 een paar maanden later verkocht had.
Lijkt me een goed geval voor strafklacht wegens oplichting & heling (verkocht ondanks verbod)


Op inschrijvingsformulier staat dan duidelijk dat het géén bewijs van eigendom is ... maar uitgerekend overheid doet alsof dat wel zo is :roll:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”