Penale boete verjaaring

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Penale boete verjaaring

#1 , 27 jul 2020 20:57

Beste,
Ik heb een verjaaring aangevraagd omdat normaal na 5 jaar zou die boete moetten verjaard worden boete is nog van 2015, nu heb ik aangetekend en via de email gestuurd en heb een atwoord gekrijgen dat deze boete pas in 2024 ga verjaren , ik heb zelf nooit iets betaald aan die boete er is wel vlede jaar van belasting ingehouden geweest Voor die boete die ik terug moest krijgen, daarom is de verjaaring datum nu terug 5 jaar geworden, nu is mijn vraag kan ik dit met een advokaat regelen want ik heb zelf niks betaald aan die boete kan me een advokaat in helpen om toch die boete verjaard te zijn? Bedankt voor jullie reacties
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2020 21:41

De geldboeten en de vervangende straffen moeten worden uitgevoerd vóór de verjaring van de geldboete. De verjaringstermijn bedraagt een jaar voor de politiestraffen en vijf jaar voor de correctionele straffen. Gedeeltelijke betalingen zorgen ervoor dat de verjaringstermijn van de penale boete opnieuw begint te lopen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 28 jul 2020 08:48

ik heb zelf nooit iets betaald aan die boete er is wel vlede jaar van belasting ingehouden geweest
Dan is de boete -weliswaar buiten uw wil- gedeeltelijk betaald, en begint de verjaringstermijn opnieuw te lopen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 29 jul 2020 17:33

Het opschuiven van de verjaring door gedeeltelijke -zelfs gedwongen- betaling en de inning via de belastingen zijn maatregelen genomen om te zorgen dat de penale boetes betaald worden.


Kan geen advocaat wat aan veranderen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”