2dehands.be oplichting, is het echt zo simpel?

MalcolmXXX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2dehands.be oplichting, is het echt zo simpel?

#1 , 24 jul 2020 21:13

Dag beste mensen,

Zoals de titel al aangeeft, ik ben opgelicht via 2dehands.be. Ik heb een smartphone gekocht van een heer, wij hebben afgesproken dat hij dit zou
verzenden van zodra hij het geld heeft ontvangen op zijn rekening. Zoals afgesproken heb ik het geld overgeschreven, heeft hij het ontvangen en de smartphone zogezegd opgestuurd.

Echter heb ik het nooit ontvangen en een bewijs van verzending kan hij ook niet voorleggen. Hij antwoord ook niet meer op mijn berichten. Ik heb zijn naam, gsm nummer, adres, rekeningnummer en screenshots van ons gesprek op whatsapp. (naam en adres kunnen verzonnen zijn natuurlijk)

Een zoekertje plaatsen en wachten op een koper die het wil laten opsturen nadat hij het bedrag heeft overgeschreven. Vervolgens doen alsof je het hebt verzonden... Kan niet zo simpel zijn toch? Heb ik juridisch gezien een poot om op te staan?


Alvast bedankt voor jullie tijd,
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 jul 2020 08:55

Daarom ALTIJD uw berichten via de chat van 2de hands laten lopen, en niet via iets ander. Heb al 2 x een poging tot oplichting gehad, en iedere maal heeft de site de oplichter gestraft door hem te blokkeren op hun site. Dan ook enkel betalen via kredietkaart of PayPal. Dan krijg je je geld terug. Ik gebruik 2de hands al meer dan 20 jaar, en nog nooit 1 cent kwijtgespeeld.

Issued
Berichten: 1231

#3 , 25 jul 2020 13:03

Ja het is zo simpel.
Oplichting met internet onder de 1000 euro wordt afgehandeld in vpv indien er geen gelijkaardige voorgaande feiten zijn. Een vpv is een vereenvoudigd proces verbaal. Een onderrichting van het parket aan de politie om te zeggen dat ze dergelijke processen verbaal niet moeten hebben en niet vervolgen. Dwz dat als de oplichter elke keer van gegevens wisselt hij dit eindeloos kan blijven herhalen. 2de hands staat er letterlijk vol van. Het is een echte plaag.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”