Vals pv en mogelijk vals speekseltest

Tvaess
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vals pv en mogelijk vals speekseltest

#1 , 23 jul 2020 13:52

Hallo,

Ik was een tijdje geleden met een 10tal vrienden een BBQ aan het doen met wat muziek in een bos. Na dat de boswachter ons gezien heeft is er ons gevraagd om te vertrekken, wat we meteen gedaan hebben. Onderweg naar de steenweg om richting huis te rijden zijn we ingesloten door de boswachters afwachtend op de politie. We zaten dus vast op een zandwegje, waar we niet mochten zijn en rijden.
Eenmaal de politie was aangekomen hebben zij besloten om ons een speekseltest te laten afnemen. Dit zonder een checklist.

Ik had gedronken en rook regelmatig een jointje, heb dit ook meteen toegegeven en zei ook dat ik niet meteen op de baan ging maar wou wachten aan het einde van het padje. De agent heeft een alcoholtest geweigerd en wou enkel een speekseltest afleggen.

Deze was positief op cocaine, wat ik raar vond want ik heb nooit cocaine gebruikt en negatief op cannabis, terwijl ik de dag ervoor een joint had gerookt. Ik werd ondervraagd en ik heb duidelijk gezegd dat ik nooit hard drugs heb gebruikt en enkel wiet rook. We kregen hierna de gebruikelijke circus: auto doorzoeken en mannen tot in ons blote gefouilleerd en werd niets gevonden.

Nu na een aantal weken heb ik mijn proces verbaal gekregen, maar er klopt niets aan.
1. PV is pas opgesteld 10 dagen na de feiten (incl Checklist) door 2 verschillende agenten Die ik niet gesproken of gezien heb.
2. Locatie en context van de controle kloppen niet. Vergeleken met de PV van een vriend die ook gecontroleerd werd zijn er veel verschillen van hoe en waar we zijn tegengehoudenw
3. Checklist zomaar ingevuld; rotte en missende tanden (ik heb een vrij mooi gebit zonder missende tanden); kleine pupillen (onmogelijk met cocaine gebruik) en ruiken naar cannabis (geen cannabis opzak en negatief op de speekseltest)
4. Ik was blijkbaar helemaal gedrogeerd maar ze hebben mij erna in het midden van een bos achtergelaten, alleen, zonder bereik. Op PV staat er dat ik ben tegengehouden op een drukke steenweg (waar tevens geen pechstrook was), wat eigenlijk fout is moest iemand helemaal gedrogeerd zijn. Dit is levensgevaarlijk.

Ik heb de dag erna meteen een drugtest op eigen iniatief gedaan en blijkt dat ik duidelijk positief was op cannabis en heel lichtjes op cocaine. Dus ik vind het raar dat het op de speekseltest zelf niet positief was op cannabis.

Ik ben 100% zeker dat ik geen cocaine heb gebruikt en wil ook niet bestraft worden op iets wat ik niet gedaan heb. Mijn ouders gaan ervan uit dat er mee gefoefeld is.
Ik kan bewijzen dat er gelogen is op de PV maar ik weet dat in de rechtbank uiteindelijk het resultaat enkel relevant is en niet de context.

Nu, mijn vraag is. Wat kan ik hieraan doen?
Ik ben alvast van plan een advocaat te nemen.
Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1683

#2 , 23 jul 2020 14:32

manmanman, iedereen in de fout behalve jij!!! :roll: :roll:

Tvaess
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2020 15:38

manmanman, iedereen in de fout behalve jij!!! :roll: :roll:
Nergens zie je mij zeggen dat ik niet in fout ben. Ik accepteer de consequenties van alles behalve van het zogezegde cocaine gebruik.

Als je niets beters te zeggen hebt reageer dan gewoon niet. Dit is niet facebook of reddit maar een forum voor juridisch advies.

Fijne dag.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 23 jul 2020 17:50

Een PV wordt geacht correct te zijn. Je zal dus moeten kunnen bewijzen dat het fout is. Zo te zien heb je al een aantal sterke elementen. (Tanden, drugstest, verschil met PV van vrienden (kan je bewijzen dat je samen was ?)

Als dit niet geseponeerd wordt dan idd best een advocaat nemen.

LeenW
Berichten: 12838

#5 , 23 jul 2020 17:54

Cocaïne 2x positief? Dan klopt de pv toch? Vraag is dan hoe dat is kunnen gebeuren.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 23 jul 2020 19:11

Cocaïne 2x positief? Dan klopt de pv toch? Vraag is dan hoe dat is kunnen gebeuren.
probleem is dat een groot deel van die drugstest een "vals positief" geven door bepaalde onderdelen in medicatie en substanties zoals wiet

het kan goed zijn dat de maker van de wiet ook in Cocaïne dealt en dat daar door sporen in de wiet terecht zijn gekomen

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 23 jul 2020 19:51

Misschien kunnen de tanden van TS hem redden (geen missende tanden), zeker als er haar op staat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 24 jul 2020 07:53


Ik kan bewijzen dat er gelogen is op de PV maar ik weet dat in de rechtbank uiteindelijk het resultaat enkel relevant is en niet de context.
Als u leugens in PV kan bewijzen, ziet het er goed uit in de rechtbank ...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 24 jul 2020 09:39

Mogelijks werden de verklaringen, terplaatse opgenomen, verwisseld bij het uittypen op bureel.

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 25 jul 2020 20:31

En kunnen altijd worden rechtgezet ter zitting als de rechter de politie ter plaatse hun verklaring laat uitleggen.
Niet vergeten dat ook de boswachters een gerechtelijke bevoegdheid hebben.

pitbullspikey
Berichten: 54

#11 , 17 aug 2020 00:55

Toen de politie u staande houde was u bestuurder van een voertuig of niet ?
Je spreekt van een zandwegje was dit openbare weg of niet ?
de speekseltest doet 1 ding aantonen daje gebruikt hebt weed speed coke lsd xtc speelt allemaal gn rol de test toont aan je bent onder invloed.Normaal gezien word je je rijbewijs onmiddelijk afgenomen en word er via een bloed of urinetest bepaald door welk drug je juist onder invloed bent

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”