Schriftelijke bedreiging van verkrachting onder voorwaarde.

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Schriftelijke bedreiging van verkrachting onder voorwaarde.

#1 , 20 jul 2020 16:57

Op het pv staat, pv van inlichtingen, de code is 45, dat zou kloppen. Het betreft schriftelijkebedreiging van verkrachting onder voorwaarde tegen mijn dochter van 12 jaar. Volgens de agent kan ik geen benadeelde persoon zijn???
Als ouder en voogd ben ik dat toch wel?
Volgens mij willen ze het niet verder onderzoeken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 20 jul 2020 20:42

U hoeft zich geen zorgen te maken. Politie stelt het dossier op en maakt dit over aan het parket. Deze kunnen de feiten herkwalificeren indien nodig en het is het parket dat de politie verdere opdrachten geeft. Het is niet de politie die beslist welke zaak ze onderzoeken.

Is het mogelijk wat uitleg te geven over de zaak zelf?
Pv van inlichtingen is niet direct een strafbaar feit, vandaar dat u zich geen benadeelde persoon kan verklaren.

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2020 02:45

Het ex liefje van mijn dochter heeft een klasgenoot uitgenodigd in een groepschat en toen zag die klasgenoot dat er 5 andere personen in die Chat zaten, totaal onbekende. Toen zei het ex liefje :als ze mij niet terug neemt Daan verkracht ik haar! Daarop heeft de klasgenoot geschrokken de chat verlaten en mijn dochter ingelicht.

Reclame

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2020 02:49

Dat de agent een PV van inlichtingen heeft gemaakt met code 45 is juist het probleem, het had een aanklacht of pv van bedreiging moeten zijn. Volgens een betrouwbaar persoon heeft die agent bewust er een PV van inlichtingen van gemaakt zodat er niets van verder komt, denk ik. Misschien belangenvermenging het de beschuldigde.....
de agent was vrij brutaal en vijandig tegenover mij....

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 21 jul 2020 10:18

Best

Oppassen met mensen te beschuldigen van "belangenvermenging", dit kan als een boemerang in uw gezicht terugkomen.
De politie heeft in deze niets fout gedaan, er werd namelijk een proces-verbaal opgesteld en overgemaakt aan de procureur. De procureur kan beslissen wat hij met deze zaak gaat doen en of hij van mening is dat er sprake is van bedreigingen.
De procureur zal dan de politie de nodige instructies geven, bv verhoor van de verdachte en over welke feiten (bv bedreigingen).
Wat er van deze zaak zal komen...dat moet de procureur maar beslissen.
Iemand die net uit een relatie komt is vaak emotioneel en zegt domme dingen. Behoudens dat dit het enigste is dat er zich heeft afgespeeld, zal het waarschijnlijk seponeren zijn. Dit al dan niet na het afleggen van een verklaring bij de politie.
Ik zeg niet dat hetgeen die persoon gedaan heeft goed is maar men moet het kunnen kaderen. Iedereen maakt wel eens een domme fout of doet eens een domme uitspraak.

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 21 jul 2020 11:01

Euh...

Dit speelt zich op het eerste gezicht af tussen twaalfjarigen, of zie ik het verkeerd?

Franciscus
Berichten: 38601

#7 , 21 jul 2020 11:04

Code 45 houdt ook bedreigingen in.
Dochter is 12 jaar ???
PV gaat indien plegers ook -16 zijn naar jeugdparket.
Wat u als vijandig beschouwd kan misschien een kortaf laten stoppen van een zinloos gesprek zijn geweest... Ik weet het niet maar kan perfect.
Burgerlijke partij kan u zich steller bij de rechtbank indien de zaak voorkomt.
U ka dat ook vooraf bij een onderzoeksrechter mits betalen van een som.
Korte uitleg.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 21 jul 2020 11:09

Lijkt op kinderpraat....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BloodNight
Berichten: 621

#9 , 21 jul 2020 11:43

Misschien beter eens gewoon contact opnemen met de ouders van de tegenpartij?

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 jul 2020 13:08

Beste Bloodnight,

In het attest van klachtneerlegging staat duidelijk dat dit een PV van inlichtingen is en wanneer men GEEN benadeelde persoon is, dit NIET naar de procureur doorgaat, enkel indien er bijkomende dingen gebeuren.
Doordat wij volgens de agent in kwestie GEEN benadeelde persoon zijn ( wat men volgens andere diensten, CJB, andere politiezones, wel zouden zijn) stelik mij dan ook de vraag: " wat gaat er nu wel of niet gebeuren"....
Doordat er meerdere "onbekende, vreemde" profielen in die Chat groep zaten, maak ik mij uiteraard wel zorgen.
Dit kan kinderpraat zijn maar ook niet, de relatie tussen mijn dochter en de beschuldigde was ondertussen al enkele maanden voorbij en in die tijd heeft hij ook geen enkel contact met haar proberen maken.
Voor alle duidelijkheid ga ik ook nergens iemand beschuldigen van belangenvermenging maar duidelijkheid vanuit die agent naar ons is er ook niet en waarom moeilijk doen zelfs om een kopie van de verklaring te geven en het attest, dat zijn mijn rechten toch....

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 jul 2020 13:11

Na dat de klachtneerlegging is gebeurd heeft de moeder van de beschuldigde mij zelf opgebeld en daarna zegt die agent tegen mij dat ik die moeder met rust moet laten of......
Ik krijg serieus problemen, ik snap het niet

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 21 jul 2020 13:21

Na dat de klachtneerlegging is gebeurd heeft de moeder van de beschuldigde mij zelf opgebeld en daarna zegt die agent tegen mij dat ik die moeder met rust moet laten of......
Ik krijg serieus problemen, ik snap het niet
Die hebt u dan wel zelf gezocht.
Het gaat over TWAALFJARIGE KINDEREN!!!!
AUB zeg
Ook: Leg uw kind uit dat ze nog veel te jong is om een "relatie" te hebben.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12839

#13 , 21 jul 2020 13:52

Na dat de klachtneerlegging is gebeurd heeft de moeder van de beschuldigde mij zelf opgebeld en daarna zegt die agent tegen mij dat ik die moeder met rust moet laten of......
Ik krijg serieus problemen, ik snap het niet
Agent geeft goede raad, laat het parket hun werk doen.

Franciscus
Berichten: 38601

#14 , 21 jul 2020 20:42

Dit zijn de huidige ( bij mijn weten ) gebruikte parketcodes onder nr 45


45 - generieke tenlasteleggingscode (niet meer in gebruik)
45A - Vals bomalarm
45B - Valse melding van een aanslag
45C - Bedreigingen
45D - Klacht van iemand die zich bedreigd voelt
45G - PV van inlichtingen: geen klacht
45M - Nucleaire, biologische, chemische, radiologische dreiging (NBCR)


Ofwel is het een melding die wordt niet naar parket gestuurd maar die heeft dan ook niet een volgnummer 45
Ofwel is het een PV onbekende dader en die worden op dat ogenblik ook niet verstuurd.

Gezien het geen van beide bovenvermelde zaken zijn EN er minderjarigen bij betrokken zijn.
U spreekt zelf van een relatie van een 12 jarige ?????? is dat een PV dat sowieso naar Parket gaat en vermoedelijk naar afdeling jeugdzaken.

Welk arrondissement? U hebt toch het PV nr de eerste twee letters geven het arrondissement aan. AN is ANtwerpen

Dany1975
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 22 jul 2020 12:40

Het pv begint met Le. 45. Wat voor arrondissement Leuven staat, dat klopt maar er staat geen letter bij die 45, waar volgens mij toch een D bij zou moeten staan ( iemand die zich bedreigd voelt), wat voor mijn dochter ook is.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”