Cadeau terugeisen

yumixtenshi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Cadeau terugeisen

#1 , 05 jun 2020 08:55

Persoon A heeft 2 jaar geleden een dure jurk gekocht (260 euro waarde inclusief accessoires).
A heeft deze jurk oktober 2019 cadeau gegeven aan persoon B. Zonder accessoires en met een kaartje op waarop staat: 'Ik geef je deze jurk als cadeau zodat je je verloofde ten huwelijk kan vragen.'

Persoon B heeft 2 maanden erna een andere jurk gevonden die hij mooier vond voor zijn vriendin.
Hij heeft toen de jurk cadeau gegeven aan mij.

Nu.
Persoon A heeft via foto's gezien dat de jurk nu van mij is.
A eist nu van B dat de jurk word teruggeven of betaald. A vraagt ook 250 euro hiervoor, wat de nieuwprijs zou zijn. Indien we niet betalen of teruggeven wilt ze verdere stappen ondernemen.

Nu is mijn vraag: heeft zij effectief iets om op te staan om verder te gaan of niet?

Ps.: ik kan via bankafschriften, facebook gesprekken en fotos bewijs voorleggen van de belofte dat A me de helft van mijn benzine betaalde voor lange afstanden maar dit nooit heeft gedaan. Ik heb ook al 2 jaar geen contact meer met A.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 05 jun 2020 09:14

Gegeven is gegeven. De rest heeft geen belang.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”