Misbruik van mijn gegevens?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Misbruik van mijn gegevens?

#16 , 26 mei 2020 12:44

Waarom werd dat bedrijf geschorst? Daar moet toch een reden voor zijn. Fraude misschien.
Mava, schorsing denkelijk om niet betaling facturen ? Kan zeker fraude zijn.
Maar ik vraag mij af waar ze de gegevens van TS vandaan halen : uit naaste kring ?
Ook bij eerste factuur had er al actie moeten gevoerd worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 26 mei 2020 13:07

Sinds een maand geleden, heb ik deze zelfde mail per post ontvangen.
Hoe komt men daar via uw email adres -dat zogezegd alleen voor facturatie dient- aan uw naam, postadres :?:


Als bedrijf dit voor de rechter brengt, gaat die nogal lachen ...
Bedrijf dat zo weinig controle doet op zijn gebruikers dat ze zomaar andermans email adres (eventueel met naam & adres ?) kunnen opgeven als facturatie adres, zonder enige check of dat wel terecht & correct is ?

Interessante site dan :!:
Ik ken ook wel paar mensen die ik zo gerust mijn facturen wil doen betalen ...
Iedereen waarvan je email + eventueel naam en adres kent, kan zo misbruikt worden om de rekening naar af te wentelen :lol:

Bleek dat mijn eigen persoonlijke e-mail adres gekoppeld was als ‘facturatie-adres’ en voor andere zaken werd er een andere email adres gebruikt. Zij zeggen dat mijn gegevens (alleen mijn mail) gebruikt is geweest, dus ik moet hiervoor opdraaien.
Lachwekkende redenering
U hoeft nergens voor op te draaien

Waarom gaan zij niet achter dat email-adres aan dat voor alle andere zaken gebruikt werd ?
Anders moet ik een klacht indienen bij de politie en de kopie hiervan doorsturen naar hun.
Zelfs dàt hoeft u eigenlijk niet te doen

Het is aan de schuldeiser om aan te tonen dat de schuld bestaat.
Gaat nogal lastig worden met enkel een e-mailadres "voor facturatie" ...

helaas is er niets van contract, alles werd online gedaan.
En niets nagekeken
Ik heb een beroep wat ik niets op mijn strafblad mag hebben staan, waar zal dit heen gaan.
Dat gaat toch enkel om strafrechtelijke veroordelingen ?
Dit is burgerlijk (en nog héééééééél ver van enige veroordeling.)

Ik heb het thuis gevraagd of iemand misschien ooit mijn mail heeft gebruikt bij dit soort zaken, mijn ouders zeggen wel bij immo kantoren, of gratis test site’s mijn email hebben ingetikt
Daar mogen ze dan ook wel eens mee stoppen

Gratis email diensten genoeg waar je een rommel-adres kan aanmaken voor zoiets

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 mei 2020 13:14

Op deze factuur stond destijds enkel naam van bedrijf en betaalgegevens. Omdat er niets op mijn naam stond, noch mijn adres, nam ik het uiteraard niet serieus.

Maar goed, nu staat er op deze incasso aanmaning, wel mijn naam en wel mijn adres op, maar ook het naam van deze bedrijf. Wat totaal niets met mij te maken heeft.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 mei 2020 13:23

#17 Ik volg deze reactie volledig en is ook volgens mijn mening.

Nu hebben ze uw adres en gegevens : toch iemand die u kent doorgegeven.
Gevraag thuis en aan de ouders : daar zit de knoop effectief. Gratis test sites ??? Immo kantoren.
Blijf daar toch weg als het zo maar is. Zeker van die test sites oog 2dehands ...

Toch graag eens de NAAM VAN HET BETROKKEN BEDRIJF.

Zoals Inazuma ook zegt : zij hebben weinig poten om op te staan; of er moesten plots mails van jullie kant uitkomen ( ook of met uw medeweten ).

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 mei 2020 13:26

Deze ‘bedrijf’ is inderdaad geschorst geweest, wegens onbetaalde facturen.. zelf daar kreeg ik een mail van.

En eerlijk gezegd valt mijn frank nu pas, ik heb destijds contact gehad om 1 van de zoveelste factuur die ik kreeg van Admarkt, ik belde ik ze op om te kijken of dit eigenlijk allemaal klopte. Ik kreeg destijds te horen dat zij ook niet wisten hoe mijn email gekoppeld was aan een ander email, zij zeiden dat dit een misverstand was.

Ik heb een aantal weken geleden, dit ook voorgelegd aan deze incassobureau en vroeg om de opgenomen gesprek, want dit werd effectief opgenomen, helaas hebben zij dit helemaal genegeerd.

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 mei 2020 13:27

@Father B.

Admarkt kwam niet aan mijn gegevens, maar het incassobureau wel, hoe? Mijn email adres is persoonsgebonden, misschien zo? Want anders waren de eerste facturen wel gebaseerd op persoonsgegevens, was het nooit. Tot incasso zich ging moeien..

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#22 , 26 mei 2020 13:30

Het bedrijf heet weinig poten om op te staan, maar waarom zou deze incassobureau dan deze zaak aanvaarden?

Wat mij het nog meest OPVALT!!

Kan een incassofactuur verminderen van prijs? 1 maand geleden was dit 300 euro duurder, vandaag sturen ze mij een mail, scheelde 300 euro minder van het eerste aanmaning.. nooit gezien?

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#23 , 26 mei 2020 13:34

Toch graag eens de NAAM VAN HET BETROKKEN BEDRIJF.
LUX WATCHES BVBA

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#24 , 26 mei 2020 13:47

Toch graag eens de NAAM VAN HET BETROKKEN BEDRIJF.
LUX WATCHES BVBA
https://www.companyweb.be/company/67382 ... b/19042238
https://www.companyweb.be/bedrijf/swiss ... /673820792

Als het deze firma is; dan heb ik het voor mezelf wel begrepen.

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#25 , 26 mei 2020 13:50

Toch graag eens de NAAM VAN HET BETROKKEN BEDRIJF.
LUX WATCHES BVBA
https://www.companyweb.be/company/67382 ... b/19042238

Als het deze firma is; dan heb ik het voor mezelf wel begrepen.
Hmm.. ik weet het niet, ik heb nooit een adres of BTW nummer bijgekregen bij het factuur.. maar wat als zij het zijn? Wat moet ik precies doen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 26 mei 2020 13:55

Admarkt kwam niet aan mijn gegevens, maar het incassobureau wel, hoe? Mijn email adres is persoonsgebonden, misschien zo?
E-mail adres op een eigen domeinnaam misschien ?

Want zelfs met een adres stijl Voornaam.Achternaam@EénOfAndereTelecomProvider.be kom je nog nergens ...


Het bedrijf heet weinig poten om op te staan, maar waarom zou deze incassobureau dan deze zaak aanvaarden?
Die bedrijven kopen "schulden" in bulk in, aan deel van de waarde, en hopen er meer uit te halen door achter de schuldenaars aan te gaan , kosten op te drijven, ...
Doorgaans is er weinig of geen enkele controle of de schuld wel effectief bestaat, of ze niet verjaard is, ...

Er waren in België zelfs stemmen om dergelijke activiteiten gewoon te verbieden, net wegens de excessen.
Zodanig dat de eigenlijke schuldeiser, zélf moet optreden.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#27 , 26 mei 2020 14:01

TS als het werkelijk deze firma is, kunt u weinig doen enkel melden aan FOD economie/consumentenzaken.

Maar zou het niet kunnen dat uw ouders of iemand uit directe kring op advertenties van die firma is ingegaan ( kan ook telefonisch gebeurd zijn; is een gekende tactiek bij dergelijke bedrijven ).

Laat zoals ook Inazuma denkt, de zaak over aan de tegenstrevers.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#28 , 26 mei 2020 14:01

TS als het werkelijk deze firma is, kunt u weinig doen enkel melden aan FOD economie/consumentenzaken.

Maar zou het niet kunnen dat uw ouders of iemand uit directe kring op advertenties van die firma is ingegaan ( kan ook telefonisch gebeurd zijn; is een gekende tactiek bij dergelijke bedrijven ).

Laat zoals ook Inazuma denkt, de zaak over aan de tegenstrevers.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#29 , 26 mei 2020 14:01

TS als het werkelijk deze firma is, kunt u weinig doen enkel melden aan FOD economie/consumentenzaken.

Maar zou het niet kunnen dat uw ouders of iemand uit directe kring op advertenties van die firma is ingegaan ( kan ook telefonisch gebeurd zijn; is een gekende tactiek bij dergelijke bedrijven ).

Laat zoals ook Inazuma denkt, de zaak over aan de tegenstrevers.

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#30 , 26 mei 2020 14:05

Admarkt kwam niet aan mijn gegevens, maar het incassobureau wel, hoe? Mijn email adres is persoonsgebonden, misschien zo?
E-mail adres op een eigen domeinnaam misschien ?

Want zelfs met een adres stijl Voornaam.Achternaam@EénOfAndereTelecomProvider.be kom je nog nergens ...


Het bedrijf heet weinig poten om op te staan, maar waarom zou deze incassobureau dan deze zaak aanvaarden?
Die bedrijven kopen "schulden" in bulk in, aan deel van de waarde, en hopen er meer uit te halen door achter de schuldenaars aan te gaan , kosten op te drijven, ...
Doorgaans is er weinig of geen enkele controle of de schuld wel effectief bestaat, of ze niet verjaard is, ...

Er waren in België zelfs stemmen om dergelijke activiteiten gewoon te verbieden, net wegens de excessen.
Zodanig dat de eigenlijke schuldeiser, zélf moet optreden.
Nee geen eigen domeinnaam, is gewoon outlook..

Klinkt best triestig hoe die incassobureau’s te werk gaan. Alleen maar slechte reviews ook op google van deze kantoor, zelf een keer van naam veranderd...

Maar goed, ik wil zeker niet aan struigvogel politiek doen.. stel je maar is voor, dat ik dit negeer en zij op een dag voor de deur staan en dingen in beslag nemen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”