Dossier onterecht geseponeerd

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Dossier onterecht geseponeerd

#1 , 10 mei 2020 17:52

In 2005 werd mijn zus vermoord en magistrate seponeerde dezelfde dag het dossier als zelfmoord . Magistrate is ondertss. rechter geworden en kan zich niets meer aantrekken van dat dossier , liet ze me weten . Ze zou mijn gegevens hebben doorgegeven aan het parket (haar opvolgster) en de federale politie die me zouden kontakteren. Is nu ondertss. 2 j geleden en ik hoorde nog altijd niks . Ik denk dat ze het zelf wel wist en weet dat ze toen een fout maakte door direct dat dossier te seponeren en heeft nooit haar fout willen toegeven . Ik heb ondertss. bewijzen in hand die ik toen niet had . Een advocaat kost 20000 euro en die heb ik niet . Had de magistrate 14j. geleden naar mij geluisterd dan was de zaak direct opgelost . Zelfs de recherche waar ik mee had gesproken die zei me dat er in die zaak iets niet klopte en dat ik een brief moest schrijven naar de procureur wat ik 2 maal heb gedaan en nooit antwoord terug gekregen . Het beknopt dossier die ik kreeg van het parket staat vol met leugens en een bewijsstuk die ik dezelfde dag van het gebeuren had gevonden op de plaats delict en ik was gaan afgeven op het politiekantoor werd weggemoffeld (verdwenen) . Ik schreef ook al naar GEENS KOEN maar die trekt zich geen persoonlijke dossiers aan , liet hij me weten . Ik weet ook wie de daders waren . Er was toen een dag na het gebeuren een zogezegde getuige van de feiten die een boel leugens heeft vermeld toen de politie een buurtonderzoek gingen doen op bevel van de politie waar ik het bewijsstuk binnen gaf . Haar vriend kontakteerde mij en vertelde wat zij (de getuige) tegen hem had gezegd . Die was in de buurt van het plaats delict en de personen maakten haar op dat ze moest zeggen dat mijn zus zelfmoord pleegde . Ik heb zoveel gehoord en gezien in die 14 j. dat ik er een boek kan over schrijven . Mijn woede omtrent deze zaak wordt erger en erger . Ik sta overal met mijn gezicht tegen de muur wat betreft hulp . Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ? Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 mei 2020 19:32

pro-deo advocaat zoeken


maar hoop op niet veel, het is voor familie al vaak niet te aanvaarden dat iemand zelfmoord pleegt, laat staan dat men achter +15jaar er nog moeite voor gaat doen om iets te achter halen

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 10 mei 2020 19:44

Moeilijk te oordelen. Als de arts als doodsoorzaak zelfmoord aangaf en de bewijzen van moord zijn niet doorslaggevend (kan ik op.basis van de gegeven info niet inschatten) dan is het verdedigbaar dat er geseponeerd werd.

Kan je - als je dat wil/kan zonder privacy te schenden - specifieker zijn over de bewijzen die je hebt? Moord wordt normaliter door de parketten ernstig genomen maar er moeten natuurlijk sporen/bewijzen zijn: iedereen is immers onschuldig tot de schuld bewezen wordt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 11 mei 2020 15:51

Minister van Justitie heeft nochtans een positief injunctierrecht, dwz dat hij Parket kan en mag vragen een onderzoek te voeren .

Aangetekend naar de Procureur gestuurd ?
Die wisselen periodiek.

Je kan eens proberen als er intussen een nieuwe is.
Maar in zelfde parket ziet men natuurlijk niet graag zoiets komen, als het klopt wil dat zeggen dat hun werk niet goed gedaan werd ...

En er is nog altijd de pers ...
Er zijn journalisten die zich bezig houden met oude / cold cases

Vermoeden bestaat al langer dat er in België veel moorden nooit als zodang erkend worden en volledig onder de radar verdwijnen ...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 mei 2020 16:14

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jun 2020 04:05

Sirki ,
Bewijsstukken ? Gsm waar bloedsporen zijn afgeveegd (kan je zien met stukje van telescoop) en die werd me op een heel eigenaardige manier afgegeven door iemand .
De getuige die toen haar leugens vertelde aan de politie is ondertss. getrouwd en vertelde aan haar man wat er echt gebeurde en die vertelde het aan mij via messenger . Toen ze dat te weten kwam dat hij dit mij had verteld want ze had hem gezegd dat ze het destijds ook zo meldde aan de politie (wat niet waar is) hadden die 2 een fikse ruzie met elkaar nadat ik hem nog liet weten wat ze toen had verteld als getuige . Dus ze loog ook tegen haar man. Iets later zijn ze uit elkaar gegaan . Ik heb gans dat gesprek uitgeprint . Tss hem en mij .

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jun 2020 04:11

Drone , voor een moordzaak ben je met een pro-deo niks . Na 15j. de moeite niet meer doen ? Had die magistrate destijds mij aanhoort dan was het al lang opgelost . Haar schuld ! Mocht je weten hoever ze is gegaan om haar gemaakte fout niet te moeten toegeven destijds , je valt achterom . Echt waar ! Als je rechter wil worden kan je je geen gemaakte fouten permitteren , mijn gedacht .

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 02 jun 2020 10:42

Drone , voor een moordzaak ben je met een pro-deo niks . Na 15j. de moeite niet meer doen ? Had die magistrate destijds mij aanhoort dan was het al lang opgelost . Haar schuld ! Mocht je weten hoever ze is gegaan om haar gemaakte fout niet te moeten toegeven destijds , je valt achterom . Echt waar ! Als je rechter wil worden kan je je geen gemaakte fouten permitteren , mijn gedacht .
ik weet maar al te goed dat het gerecht hun fouten niet al te rap zal toegeven, ben zelf veroordeeld voor een misdrijf dat ik niet begaan heb en dat niet eens bewezen is en waarin de persoon die mij dit gelapt heeft eerder in een andere zaak (die ik had aangespannen) onder ede had verklaard dat ik nooit iets misdaan had.

mijn leven zal pas een herstart kunnen nemen ergens in 2021 nadat de veroordeling van mijn strafblad is geveegd na eerherstel

6 jaar van mijn leven verwoest en voor de rest van mijn leven de mentale last met mij meedragen, wat er op neerkomt dat ik voor "levenslang" ben veroordeeld


maar in u geval kan het geen kwaad om eens te horen bij de pro-deo diensten om juridisch advies

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jun 2020 16:28

Drone , justitie en al wat daar rond hangt is een vuil corrupt clubje . Ze beschermen elkaar . Op fb. heb je een groep 'justitie faalt' . Wat je daar allemaal kan lezen , niet te doen . Destijds moesten we bij slachtofferhulp gaan op het politiekantoor . Die persoon die ons vertelde hoe de vork in de steel zat was al op de hoogte gebracht door de magistrate dat ik niet akkoord ging met het gebeurde want zijn smoel sprak boekdelen .

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 jun 2020 16:31

Toen ik zei wat ik toen al wist (een paar dagen na het gebeurde) keek hij heel kwaad naar mij . Ja , want van die magistrate mocht ik mij niet meer bemoeien met die zaak ! Was potverdorie mijn zuster waar het over ging .

crammerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 jun 2020 17:38

Jurica , kreeg je mijn laatste bericht ? Waar dit gebeurde ? Je mag me altijd wat informatie doorgeven als je wil .

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 jun 2020 19:56

Reactie gestuurd en voorlopig eventjes afgesloten om niet te laten ontsporen
JurecaBE moderator

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”