Mag een politie de deur van een verhoorkamer openlaten in verband met corona?

shrhmd
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Mag een politie de deur van een verhoorkamer openlaten in verband met corona?

#1 , 28 apr 2020 17:04

Ik werd vandaag verhoort en ben ook onschuldig bewezen. Tijdens het verhoor schreeuwde de politie agente naar me omdat ik er langer over deed om het bewijs te laten zien op mijn telefoon omdat ik er naar aan het zoeken was. De deur stond open vanwege corona volgens mij en iedereen kon zowat horen wat er tijdens het verhoor werd gezegd. Ik ben uiteindelijk onschuldig bewezen en de politie agente zag er ook beschaamd uit dat ze tegen me schreeuwde, maar ik voel me nogsteeds extreem verlaagd en verdrietig dat iedereen kon horen wat we tegen elkaar zeiden. Ik zat als het ware bijna te huilen door hoe ze me behandelde en ze bleef maar roepen ondanks dat ze wist dat de deur openstond en mensen langs konden lopen. Volgens mij heeft de receptioniste alles kunnen horen en ook andere politie agenten die er niks mee te maken hadden. Mag dit gebeuren of is het eigenlijk tegen het protocol in? Ik ben zo gefrustreerd en blijf maar huilen sinds ik terug thuis ben. Zo onnodig terwijl het ook gewoon in een normaal gesprek afgehandeld had kunnen worden. Geen enkel greintje respect.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2020 18:26

De politie kan u niet onschuldig verklaren.

Ja, men mag de deur van het verhoorlokaal openlaten

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 28 apr 2020 20:32

Neen parket kan seponeren maar dan bent u nog niet onschuldig.
Uiteindelijk zal een rechtbank u buiten vervolging kunnen stellen en dan bent u pas onschuldig zolang bent u nog een verdachte.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 apr 2020 22:23

Men is onschuldig tot de schuld bewezen is ....

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 29 apr 2020 11:52

Tekst aangepast :

Neen parket kan seponeren maar dan bent u nog steeds juridisch vermoeden van onschuld. Maar niet vrijgepleit, enkel heeft het parket te weinig grond of vermoedens (of geen tijd of niet belangrijk genoeg) om te vervolgen of - parket kan wel denken dat u schuldig bent maar kan het niet juridisch bewijzen
Uiteindelijk zal een rechtbank u buiten vervolging kunnen stellen dan bent u vrijgepleit in rechte en dus niet schuldig aan het strafbare feit en ter zitting kan u ook niet veroordeeld dus onschuldig worden verklaard. Sat wil niet altijd zeggen dat u het niet gedaan hebt maar wel dat men het niet kon bewijzen

Voor de rechtbank bent u al die tijd wel verdachte - of later inverdenkingestelde of beschuldigde. Juridisch spreekt men dan ook van sterke aanwijzingen van schuld


Niets belet echter dat er beroep wordt aangetekend en dan wordt de ganse zaak terug beoordeeld door een ander rechtscollege ( in het kort)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”