schriftelijke uitnodiging (cat III)

Pm0250
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schriftelijke uitnodiging (cat III)

#1 , 20 apr 2020 18:33

hallo ,

Ben in het verleden al in contact gekomen hiervoor ,op 13/06/2014 toen cat2 uitnodiging gehad en op verhoor geweest.
Hiervan niks meer vernomen, dus geen boete o.i.d..

Nu ligt de kwestie denk ik wel iets anders.

long story short :
Had via facebook een groep gevonden die canadese cannabis producten aanbood, daar van heb ik 5x besteld , meestal snoep of vapeliquids met cannabis in verwerkt.
De laatste (5de) is nooit aangekomen , die is onderschept in gent. (halvewege september 2019) inhoud 1x cartrigde met thc, 1 x cannabis met thc oil 1gr , 3x zakje met snoep.
-

Dus gisteren avond (19/04/2020) rond 20u kreeg ik bezoek van de wijkagent en -agente.
Met een categorie III - SCHRIFTELIJK UITNODIGING met mededeling van rechten ....
Ben uitgenodigd voor verhoor op vrijdag 24/04/2020 om 16u bij de lokale politie
Verhoor omtrent : inbreuken op de drug wetgeving.
Hebben dan ook gevraagd of ze het huis mogen doorzoeken , heb hun groen licht gegeven.
Maar ze vroegen me gewoon als ik hun wilde tonen waar het product ligt en als ik er afstand van neem.
Heb hun meegenomen naar de plaats waar het lag , alles uitgehaald met betrekking tot cannabis.(crunchers/vloei/tip/product zelf/zakjes afkomstig van/etc...)
En dan maar afstand van genomen.
Ook nog gezocht in men kamer , alles die open kon is open gegaan (hier lag niks, vind de geur te sterk om dit te bewaren waar ik slaap)
En dan waren ze weg.

Als ik men rechten bekijk mag ik een advocaat raadplegen,maar maakt dit de situatie niet erger?
Of kant dit helpen bij het op maken van een verklaring ?
Weet niet exact wat ik hier mee moet.
Men eerste beslissing was van naar het verhoor te gaan zonder advocaat en zien wat er gebeurt.

M.v.g.

Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 20 apr 2020 20:22

Dit eens lezen want u hebt nog andere rechten:
Van toepassing is nu Salduz Bis cat 3 voor u
http://www.ordeexpress.be/UserFiles/Art ... bellen.pdf

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”