Afrekening van arbeidsongeval agent

Rugu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Afrekening van arbeidsongeval agent

#1 , 20 apr 2020 13:28

Mijn man is gearresteerd en hierbij is er getrek en geduw geweest terwijl hij boeien aanhad. Nu heeft één vd agenten hem aangeklaagd en hebben Wij een afrekening van zijn verzekering gekregen schadevergoeding Bij arbeidsongeschiktheid. Het gaat om een bedrag van veertig euro voor de agent zijn dokterskosten. Meer info hebben we niet en de verzekering reageert niet. Moeten we dit zomaar betalen? Er zou ook sprake zijn dat de agent zijn gsm is stukgegaan tijdens de arrestatie en Ik heb schrik als we deze veertig euro betalen ze ook afkomen met de afrekening van die Gsm. Waarom moeten Wij betalen voor de agent zijn Gsm of doktersrekening als dit gebeurt is tijdens het uitoefenen van zijn job?
Het ding is ook dat we een afrekening krijgen zonder meer. Kan dit?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 20 apr 2020 13:39

Van die feiten zal PV zijn opgemaakt. Wat was trouwens de reden van de arrestatie ( gerechtelijk of bestuurlijk)?
Vragen zijn om gerichter te antwoorden maar in elk geval.
Als uw man effectief verantwoordelijk is voor schade lichamelijk of materieel dan kan u best betalen. Anders komt ook die zaak voor de rechtbank en dan loopt het prijskaartje zeer snel op.

Die verzekering zal de verzekering van de federale of lokale politie zijn..

Is uw man al gehoord geworden Salzuz bis cat 3 verhoor of is hij voorgeleid voor onderzoeksrechter of naar gevangenis gebracht?

Standaard is dat BW 1382 maar kan ook strafrecht zijn (on)gewapende weerspannigheid = correctioneel

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 20 apr 2020 13:40

Uiteraard moet u dit betalen, standaardgeval 1382 BW.

Mogelijk is er na de doktersrekening ook arbeidsongeschiktheid, ook dat moet u vergoeden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 20 apr 2020 13:45

PV nr gekend of zijn er meerdere PV's opgesteld...?

Rugu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2020 19:25

Geen pv nr omtrent dit, enkel briefing van verzekering.
Hij was gearresteerd omwille van opzettelijk slagen en verwondingen tov vrouw en kinderen, dit was niet het geval , maar doordat meerdere mensen dit beweerden gezien te hbb was dit wel de beschuldiging.
De agent beweert dat mijn man hem heeft gestampt op de borst en dat daarbij zijn Gsm is stukgegaan. Dit is ook niet het geval, Hij was reeds geboeid en ze lagen met meerdere agenten op hem.
Mijn man daarentegen heeft wel een volledig verslag vd dokter v slagen en verwondingen over gehele lichaam. Wij zijn hier echter niet in voortgegaan omdat ons werd gezegd dat het ons word tegen hetzijne was.

Rugu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 apr 2020 19:32

Hij is schuldigbevonden vd opzettelijk slagen en verwondingen zonder meer omdat hij geen eerdere feiten had. Wij zijn hier ook niet verder op in geweest , ook al was het niet waar Hij heeft mij en de kinderen nooit Aangeraakt, waren we er beter wel op ingegaan? Had dat uitgemaakt?
We werden door een advocaat geadviseerd niet erop in te gaan omdat het dr bewijs van mijn man niets zou betekenen. Hij had in coma of food moeten zijn alvorens hier een zaak in ons voordeel zou komen.

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 20 apr 2020 20:08

Te weinig info om een zinnig antwoord te geven...
Men veroordeeld zomaar niet voor IFG feiten.
De slagen waren die voor de Intra Familiaal Geweld zaak of alleen tegenover de politie?
Want dat zijn 1- andere strafartikels en 2- totaal andere straffen.
En uiteraard zal persoon als er een vechtpartij is met politie tekenen van slagen vertonen maar of dat attest direct een verband heeft met de slagen van of tijdens het debacle met de politie ..daar kunnen wij hier geen zinnig woord over zeggen.

Rugu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 apr 2020 10:39

Hij was verbaal aggressief tov mij en de kinderen stonden erbij. Dit gebeurde op de parking ve supermarkt. Buitenstaanders hebben de politie gebeld omdat hij erg Aan het reopen was en met zijn armen aant zwaaien. En hebben het feit als slaan doorgegeven Aan de politie. Ik heb Bij mijn verklaring duidelijk gezegd dat er geen fysiek geweld was. Maar omdat er meerdere mensen beweerden van wel heeft de procureur bepaald dat er voldoende bewijs was om hem schuldig te doen bevinden maar doordat er geen eerdere feiten bekend waren is het niet tot een rechtszaak gekomen.
Omdat hij verbaal zeer agressief was en hij geen klein Mager mannetje is, alsook hadden mensen Aan de supermarkt de politie gebeld met nota van fysiek agressie. Is mijn man geboeid op de grond. Tijdens dat, dus er was geen gevecht met de politie, is de agent zijn gsm stukgegaan en heeft deze zich bezeerd. Daarvan hbb Wij de dr kosten ontvangen en Ik verwacht nog Gsm kosten.

Franciscus
Berichten: 38602

#9 , 21 apr 2020 11:33

Perfect in orde ...politie maakt geen fout ... gedrag van de man noopt tot ingrijpen en alles wat er dan gebeurd is ten laste van de verdachte.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”