PV opgesteld door Corona maatregelen

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: PV opgesteld door Corona maatregelen

#16 , 13 apr 2020 02:03

TS (die ook terecht verwijst naar EU-wetgeving) zal wellicht zelf beter kunnen uitmaken of deze informatie voor hem nuttig of relevant is. Want een inhoudelijke reactie hoeft hij hier niet onmiddelijk te verwachten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1230

#17 , 13 apr 2020 07:37

Dit type casus heeft ook mijn interesse. Wat te denken van het pas in het leven geroepen "niet-in-beweging-zijn" delict ?
Blijkbaar wordt hier teruggegrepen en "geïmproviseerd" op wetsartikel 182 (15 mei 2007).
Terwijl deze zogenaamde "noodtoestand" verwordt tot het "nieuwe normaal", ontspruiten talrijke "nieuwe" economieën. Ook bij de ambtenarij, zo blijkt.
Er wordt hier helemaal niet teruggegrepen en geïmproviseerd op artikel 182.
Er wordt hier enkel het ministerieel besluit van 23 maart 2020 toegepast.

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 apr 2020 11:59

Dit type casus heeft ook mijn interesse. Wat te denken van het pas in het leven geroepen "niet-in-beweging-zijn" delict ?
Blijkbaar wordt hier teruggegrepen en "geïmproviseerd" op wetsartikel 182 (15 mei 2007).
Terwijl deze zogenaamde "noodtoestand" verwordt tot het "nieuwe normaal", ontspruiten talrijke "nieuwe" economieën. Ook bij de ambtenarij, zo blijkt.
Er wordt hier helemaal niet teruggegrepen en geïmproviseerd op artikel 182.
Er wordt hier enkel het ministerieel besluit van 23 maart 2020 toegepast.
Uit de informatie die mij is toegekomen : "weigering of verzuim zich te gedragen naar de maatregelen die bevolen werden met toepassing van artikel 182 van de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid en de ministriële uitvoeringsbesluiten houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te bespreken."

Het gaat nog een "hete" zomer worden.

Reclame

lukasi
Berichten: 1147

#19 , 13 apr 2020 12:06

Misschien moet boerenverstand -- wat is in een naam -- en best friend eens meedraaien op de corona afdeling als vrijwilliger.
Hopelijk kunnen ze daarna de afweging maken tussen persoonlijk en algemeen belang. Maar ik vrees ervoor.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 apr 2020 12:40

Lukasi volledig met u eens. Zolang er mensen zijn die hun persoonlijk belang veel hoger inschatten als het algemeen belang zijn we nog niet aan het einde van het verhaal. Hopelijk worden zijzelf, of iemand van hun zeer directe omgeving, ook getroffen door het virus. Misschien gaan hun ogen dan open.

BloodNight
Berichten: 621

#21 , 13 apr 2020 18:30

Nee, ik bedoel op wat u schreef ' mij en mijn partner' dat is toch met twee.
Zeker, maar hoe en in welke samenstelling zit de politie dezer dagen achter het stuur?
Denkt u dat de politie een keuze hierin heeft?
Wettelijk heeft men een uitzondering voorzien voor de politie. Maw als de politie inspecteur weigert in de combi te stappen met zijn collega, weigert deze te werken met alle gevolgen van dien. Om te beginnen met een tuchtstraf...
Veel politiemedewerkers zijn hier alles behalve tevreden mee trouwens. In sommige zones bestaat de mogelijkheid dat men met twee voertuigen op stap gaat. Helaas niet in elke zone.
De politie zit dus lijf en leden te riskeren voor uw veiligheid.

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#22 , 13 apr 2020 19:45

Dus misschien best naar de politie luisteren als die iets vragen. Toestand is al ernstig genoeg.
TS heeft verder niet gereageerd op discussie opgestart door 'boerenverstand'

TS kan altijd nieuw topic openen en dat kan dan worden samengevoegd.
JurecaBE moderator

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”