PV opgesteld door Corona maatregelen

BestFriend
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PV opgesteld door Corona maatregelen

#1 , 12 apr 2020 18:39

Beste,

Ik ben door de politie aangehouden en de grens met België overgestoken. Toen de politieman me tegenhield, vroeg hij me de reden. Ik wilde de reden van mijn overtocht niet met hen delen, omdat mijn bewegingsvrijheid zowel door de Belgische grondwet als door de Europese grondwet zou worden beschermd. Ik legde uit dat niemand me tegenhield of waarschuwde bij het betreden van de NL grenzen. verder zou ik willen informeren dat ze de beschermende uitrusting niet droegen en niet de minimale afstand namen die mij en mijn partner in mogelijk risico bracht! de politie schreef me 250 euro :evil: PV en vroeg me of ik de aanklacht herkende, maar ik zei het niet. wat mij betreft, Ik kijk of volg het nieuws niet en ik denk dat "frisse lucht" een groot motief kan zijn voor mij als lid van een vrij land, Ik veronderstel niet om mezelf te verontschuldigen. Denk je dat er een manier is om die PV terug te draaien? naar mijn bescheiden mening is het illegaal, en ik heb ze ook uitgelegd dat de Nederlandse grens volledig toegankelijk was voor auto's.


Bij voorbaat bedankt
Laatst gewijzigd door BestFriend op 12 apr 2020 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 12 apr 2020 18:51

Nog een Corona-idioot die de ernst van de toestand niet inziet en denkt dat alle noodmaatregelen om een meltdown te vermijden larie en apekool zijn.

We leven in een fase van noodtoestand. Dit overruled bestaande vrijheidsregels. Blijf in je kot, betaal de boete en doe dit niet opnieuw zolang het niet mag. k Mag ook niet naar m n appartement aan zee dus blijf ik thuis ;-(

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 12 apr 2020 18:57

In het MB van 23 maart kunt u lezen dat de bewegingsvrijheid serieus beperkt is.

Beetje hypocriet ook om op te merken dat de politie de afstand niet respecteert terwijl u voor de rest doet alsof u van niets weet.

Reclame

Issued
Berichten: 1231

#4 , 12 apr 2020 19:34

TS heeft trouwens geopteerd om zijn kansen te wagen bij de rechter. Hij erkent de inbreuk niet. Nu loopt hij de kans voor een veel hogere boete.

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 12 apr 2020 23:03

Vermoedelijk twee gezien ze met twee waren.
Quid als ze bestuurlijk gearresteerd waren geweest....

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2020 23:36

Dit type casus heeft ook mijn interesse. Wat te denken van het pas in het leven geroepen "niet-in-beweging-zijn" delict ?
Blijkbaar wordt hier teruggegrepen en "geïmproviseerd" op wetsartikel 182 (15 mei 2007).
Terwijl deze zogenaamde "noodtoestand" verwordt tot het "nieuwe normaal", ontspruiten talrijke "nieuwe" economieën. Ook bij de ambtenarij, zo blijkt.

LeenW
Berichten: 12840

#7 , 12 apr 2020 23:43

Dit is nu eens exact waar dat artikel 182 voor dient. Wie nu de noodtoestand nog niet inziet, heeft echt wel een gebrek aan boerenverstand.

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 apr 2020 23:47

"Vermoedelijk twee gezien ze met twee waren"

U doelt op de politie?

Franciscus
Berichten: 38603

#9 , 12 apr 2020 23:59

Nee, ik bedoel op wat u schreef ' mij en mijn partner' dat is toch met twee.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 13 apr 2020 00:14

Twee boerenkinkels!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 apr 2020 00:18

Dit is nu eens exact waar dat artikel 182 voor dient. Wie nu de noodtoestand nog niet inziet, heeft echt wel een gebrek aan boerenverstand.
Geïnfecteerd met het TV-virus? Dit illegale huisarrest heeft weinig uit te staan met de Belgische (nationale) wetgeving.

Het is een grote zwendel:

"306 gedetineerden moeten niet uit penitentiair verlof terugkeren zolang coronacrisis duurt" (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04900926)

"Bijna 300 uitgeprocedeerde asielzoekers vrijgelaten uit gesloten centra" (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04917101)

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 apr 2020 00:25

Nee, ik bedoel op wat u schreef ' mij en mijn partner' dat is toch met twee.
Zeker, maar hoe en in welke samenstelling zit de politie dezer dagen achter het stuur?

LeenW
Berichten: 12840

#13 , 13 apr 2020 00:49

Dit is nu eens exact waar dat artikel 182 voor dient. Wie nu de noodtoestand nog niet inziet, heeft echt wel een gebrek aan boerenverstand.
Geïnfecteerd met het TV-virus? Dit illegale huisarrest heeft weinig uit te staan met de Belgische (nationale) wetgeving.

Het is een grote zwendel:

"306 gedetineerden moeten niet uit penitentiair verlof terugkeren zolang coronacrisis duurt" (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04900926)

"Bijna 300 uitgeprocedeerde asielzoekers vrijgelaten uit gesloten centra" (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04917101)
Ten eerste valt dit epidemiologisch perfect te verantwoorden, ten tweede heeft dit niets met de vraag van TS te maken.

Boerenverstand
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 13 apr 2020 01:01

Het is uiterst relevant, want het gaat hier over grensverkeer.

Zie ook de situatie in Duitsland :
https://www.zerohedge.com/political/ger ... ll-allowed ("Germany Closes Border To Europeans, But Migrants Still Allowed In")

LeenW
Berichten: 12840

#15 , 13 apr 2020 01:19

Tenzij TS migrant is en de situatie iets met Duitsland te maken heeft, staat dit er echt volledig los van.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”