Verhoor niet naleven Covid 19 maatregelen

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

Verhoor niet naleven Covid 19 maatregelen

#1 , 08 apr 2020 19:08

Ik moet op verhoor gaan bij de politie wegens niet naleven Covid 19 maatregelen. Op 22/03 waren een vriend en ik samen bij een andere vriend thuis gaan eten. Hierop werd de politie verwittigd door de buren. Nu moetten we alle 3 op verhoor gaan. Hoe komt het dat we niet de boete van 250 euro hebben gekregen en dat ze vragen om op verhoor te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 apr 2020 19:50

men zal u eerst willen verhoren om al dan niet te bekijken of het een boete of vervolging word


maar als ik het goed begrepen heb zijn er juridisch problemen en zzou men geen grond om nog een boete en/of vervolging in te stellen

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 08 apr 2020 19:58

men zal u eerst willen verhoren om al dan niet te bekijken of het een boete of vervolging word


maar als ik het goed begrepen heb zijn er juridisch problemen en zzou men geen grond om nog een boete en/of vervolging in te stellen
Kan u dit verklaren/verduidelijken? Dit is het eerst dat ik hiervan hoor?

Reclame

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2020 20:08

We zaten dus met 3 vrienden bij een vriend thuis. We hadden eten besteld en hebben daar gegeten. De buren hebben de politie gebeld en zij zijn komen controleren en wij zaten daar met 3. Wij hebben alle 3 een uitnodiging tot verhoor gekregen.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 08 apr 2020 21:34

men zal u eerst willen verhoren om al dan niet te bekijken of het een boete of vervolging word


maar als ik het goed begrepen heb zijn er juridisch problemen en zzou men geen grond om nog een boete en/of vervolging in te stellen
Kan u dit verklaren/verduidelijken? Dit is het eerst dat ik hiervan hoor?
de antwerpse burgemeester heeft het van de week nog goed verwoord (neen, ik ga niet de politieke toer op)

De Wever klaagt ook de onduidelijkheid aan. “Men heeft ervoor gekozen om alle vormen van menselijk gedrag te beschrijven in een FAQ (frequently asked questions, lijst met veelgestelde vragen, red.) van het Crisiscentrum, maar die heeft geen kracht van wet. Als je een pv schrijft, zal het parket niet vervolgen op basis van een FAQ.”

als ge dat dan combineert met wat hier al op het forum is gezegd over de onduidelijkheid en de soms vage beschrijvingen

dat dan nog met het "misbruik" van het GAS boete systeem . . .


ja, dan lijkt het mij er wel op dat er juridische steekspelletjes op komst zijn

Issued
Berichten: 1231

#6 , 09 apr 2020 08:58

Waarop de Antwerpse burgervader doelt is dat men de ene fysieke activiteit verbiedt en de andere toelaat dmv die faq.

Waaraan TS zich schuldig maakte staat letterlijk in het mb van 23 maart (art 5.2°) privé activiteiten van recreatieve aard.

Waarom heeft hij geen boete gekregen? Waarschijnlijk is de inbreuk vastgesteld voor dat de oms procedure uitgerold is voor gans het grondgebied. De initiële procedure vereiste het opstellen van een klassiek pv met verhoor. Dit is tevens nog steeds zo als men de oms weigert.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 09 apr 2020 09:42

Mogelijks was en één van die 3 vrienden gekend voor zijn drugsgebruik, en vermoed men een verkoop.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 09 apr 2020 11:09

Nu moetten we alle 3 op verhoor gaan. Hoe komt het dat we niet de boete van 250 euro hebben gekregen en dat ze vragen om op verhoor te gaan?
Vaststelling is van voor de GAS-boetes

Gezien je andere vragen, zou er idd wel eens een vermoeden van andere activiteiten kunnen zijn.

1 of meer van de aanwezigen met openstaande voorwaardelijke straffen ?


Jullie worden verhoord
Dossier gaat naar Parket
Parket zal jullie dan minnelijke schikking sturen - of vervolgen.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 09 apr 2020 11:12


Parket zal jullie dan minnelijke schikking sturen - of vervolgen.
Of seponeren.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 09 apr 2020 12:45

Of seponeren.
Kan, maar kans lijkt me klein
Inbreuk MB Corona is effectief vastgesteld, waarom zouden ze niet minstens een MS sturen :?:

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 apr 2020 16:16

Niemand van ons 3 is gekend bij het gerecht. De politie wist ook niet wie de andere 2 waren tot ze ter plaatsen waren. Nooit problemen gehad met politie of buren. Dus vindt het beetje raar dat ze ons uitnodigen voor verhoor aangezien er geen enkele aanleiding voor is.

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 apr 2020 16:18

Politie is ook niet binnen geweest om te kijken of er nog andere aanwezigen waren of dergelijke. Dus enkel vanuit de deur gekeken. Als men vermoede had van drugd of dergelijke dan zou men toch binnen controleren. Maar dit is niet het geval aangezien wij hier nooit me in aanmerking zijn gekomen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 09 apr 2020 16:51

Wat heb je dan hier geschreven?
viewtopic.php?f=51&t=110727&p=624059#p624059
Om 16.16 schreef je : Niemand van ons 3 is gekend bij het gerecht
Ik maak daar iets anders uit op.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 09 apr 2020 17:44

Ik maak daar iets anders uit op.
Kan ook iemand anders zij n, mava ...

Issued
Berichten: 1231

#15 , 09 apr 2020 18:13

De vaststellingen zijn gedaan op 22/3. Toen was er nog geen oms of antwoordformulier. De voorschriften waren toen klassiek pv op stellen en binnen de 8 weken verhoren.

De politie doet hier dus louter en alleen wat er op dat ogenblik was voorgeschreven door het parket. Hier vanalles anders proberen bij te betrekken is nutteloos. Anders zou men dit vermelden in de beknopte mededeling op de uitnodiging tot verhoor.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”