Uitnodiging verhoor

Glow1089
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor

#1 , 03 apr 2020 17:40

In november 2019 wou ik mijn gsm verkopen op 2dehands. Daar contacteerde mij iemand die zogezegd van engeland kwam. Ik dacht natuurlijk dat het waar was en gaf mijn bankgegevens door. Later bleek het te zijn dat hij/zij mij had gescammed en hierdoor werd mijn bankkaart geblokkeerd. Ook werd er volgens de bank geld op mijn rekening gezet zonder dat ik ervan wist. Ik ben naar de bank gegaan en heb het daar uitgelegd, zij hebben mij gezegd dat ik aangifte moest gaan doen. Dit heb ik in november gedaan. Vandaag heb ik een brief ontvangen met als titel : “ Categorie ||| : schriftelijke uitnodiging met mededeling van rechten voor het verhoor van een meerderjarige persoon aan wie een misdrijf ten laste wordt gelegd waarvoor een vrijheidsstraf kan worden opgelegd “. Ik ben namelijk in de war want het is niet duidelijk of ze mij zien als verdachte, terwijl ik juist aangifte heb gedaan. Zou iemand mij kunnen helpen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 apr 2020 18:15

aangifte doen is 1 ding (in de positieve zin wel te verstaan)

men zal gewoon meer uitleg willen van u, mogelijks was uw aangifte qua informatie beperkt

gewoon alles meenemen van bewijzen van het eerste contact tot de aangifte

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 apr 2020 19:20

Officieel kan moeilijk anders wordt u als een geldezel beschouwd dus voor de wet bent u betrokken partij mogelijk dader.
Gekend probleem doe zoals Drone heeft geschreven alles met uw rekeninguittreksels en prints en schermafdrukken van alles wat in aanmerking kan komen als bewijs - als u iets op GSM of laptop hebt staan neem die allemaal mee. Want wat zijn de originele bewijzen.

Reclame

Glow1089
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 apr 2020 22:55

Het rare is dat na dat ik aangifte ben gaan doen, alles van bewijs doorgestuurd had via mail en ook ter plaatse had laten zien. Maar ik zal het nog is meenemen zeker. Het geld dat op mijn bankrekening stond dat niet van mij was, is door mijn bank genomen, hiervoor moest ik een brief onderteken. Dus ik vind het wat raar dat ik dan gezien wordt als medeplichtige. Maar toch bedankt voor jullie hulp.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 apr 2020 14:07

Het rare is dat na dat ik aangifte ben gaan doen, alles van bewijs doorgestuurd had via mail en ook ter plaatse had laten zien. Maar ik zal het nog is meenemen zeker. Het geld dat op mijn bankrekening stond dat niet van mij was, is door mijn bank genomen, hiervoor moest ik een brief onderteken.
Die brief van de bank dus ook meenemen (altijd kopieën !) zodat je kan verklaren waar het geld naartoe is

Dus ik vind het wat raar dat ik dan gezien wordt als medeplichtige.
Ja ...
Als je tegenwoordig een ongeval met vluchtmisdrijf gaat aangeven, heb je eenzelfde situatie ...

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 04 apr 2020 14:46

Is te danken aan de Salduz wetgeving en de aanpassing daarvan een jaartje later.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”