Stalking/laster eerroof

Mrene1950
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stalking/laster eerroof

#1 , 28 mar 2020 06:48

Hallo,

Wij hebben te kampen met volgend relaas, mijn vriendin (Y) wordt gestalkt door een ex vriendje (X) van haar , 3 jaar geleden is er een korte relatie geweest tussen Y en X, na de breuk heeft X Y gestalkt maar niet in ernstige maten. Nu heb ik (Z) een relatie met Y , en komt echter X terug op de proppen maar dan zeer agressief... hij stalkt haar , constant, ligt haar te volgen, trekt foto's van haar zonder ze er iets van afweet, betreed haar domein waar ze woont zonder toestemming enzo... Nu willen wij Y en Z dat dit natuurlijk ophoud en is er een gesprek geweest met X en Y. Op zich dacht ik ok mss is dit een kans om dit voorgoed te stoppen zodat wij Y en Z verder kunnen. Tijdens dit gesprek heeft X alles kunnen vertellen tegen Y en Y X gemeld dat er tussen niets meer zal gebeuren en Y kiest voor Z. Tussen het gesprek heeft X gemeld dat hij haar met rust zou laten , echter op het einde van het gesprek kwam X nog verrassend uit de hoek... X heeft namelijk 3 jaar geleden zonder mede weten van Y seksueel getinte foto's genomen van Y en dreigt nu om deze online te zetten als Y niet terug voor X kiest, bijkomend laat X , Y niet met rust maar verergerd het stalk gedrag. Y wil niet meer voor X kiezen maar voor Z. Natuurlijk is Y nu angstig over wat er komen gaat.

Nu de hamvraag hoe pakken we dit aan en welke stappe dienen we te ondernomen zodat we dit voor eens kunnen afsluiten.

Bedankt voor de reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 mar 2020 09:16

Klacht neerleggen bij politie


Probeer zoveel mogelijk bewijs vd stalking te verzamelen

Berichten bijhouden (al kan ze ook zorgen dat die niet meer aankomen ...)
Foto's van stalker op haar terrein
...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”