geslagen en bestolen na poging van stelen

anoniem2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

geslagen en bestolen na poging van stelen

#1 , 16 feb 2020 19:36

Ik en een vriend hadden afgesproken met iemand (via een app waar je anoniem kunt blijven) voor 20 gram wiet te kopen.
Mijn vriend had dan deze wiet gekregen en we zijn gaan lopen, uiteindelijk dachten we niemand meer achter ons te hebben tot er een kwartier later ineens weer 5 jongens achter ons aan begonnen rennen. we zijn dan in iemand zijn tuin gelopen achter een hoek. Daar hebben ze ons dan ook gevonden. mijn vriend heeft dan de wiet teruggegeven en is dan vlug over een hek kunnen springen. ik wou hetzelfde doen maar werd direct tegen de grond gesmeten. toen zijn ze met 5 op mij beginnen trappen. Ik moest mijn jas afgeven, mijn rugzak, mijn gsm en code afgeven en mijn bankkaart en code zeggen. Ik moest ook bij hun blijven want ze wouden dat ik die vriend van mij naar hun lokte. Ik wou ook niet meer tegenstribbelen want dan zouden ze me nog hebben geslagen en die vriend van mij had me toch in de steek gelaten. Uiteindelijk ben ik nog 2 uur bij hun moeten blijven voor die vriend te lokken enzo (hij is uiteindelijk gekomen maar hij had het wel door dus is kunnen weglopen). Achteraf ben ik naar de politie gegaan want ik had niks meer en ze zaten op mijn sociale media, konden alles doen op mijn gsm en hadden bankkaart en code en mijn jas. Dit alles was een week geleden. Ik moet morgen op verhoor gaan maar weet echt niet wat ik allemaal moet doen. Ik heb geen advocaat en zou graag een schadevergoeding ofzo krijgen. Zou iemand mij ajb kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1683

#2 , 16 feb 2020 19:44

stop dan met drugs te "stelen"

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 16 feb 2020 19:50

Ik zou toch een advocaat raadplegen. U gaat aan de politie aankoop van drugs en diefstal bekennen, u weet toch dat dit misdrijven zijn?

Reclame

anoniem2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2020 20:08

Ik zou toch een advocaat raadplegen. U gaat aan de politie aankoop van drugs en diefstal bekennen, u weet toch dat dit misdrijven zijn?
Ja, maar ik weet pas vanaf 3 dagen geleden dat ik morgen om 10 uur in de ochtend moet gaan. Ik heb al een mail gestuurd naar waar ik een mail moet sturen voor een advocaat toegewezen te krijgen want ik heb geen inkomen voor dit te kunnen betalen. En uiteindelijk heeft die vriend alles teruggegeven en hebben zei mij mishandeld, gegijzeld voor 2-3 uur lang en mijn spullen afgepakt toch?

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 16 feb 2020 20:15

Ik zou toch een advocaat raadplegen. U gaat aan de politie aankoop van drugs en diefstal bekennen, u weet toch dat dit misdrijven zijn?
Ja, maar ik weet pas vanaf 3 dagen geleden dat ik morgen om 10 uur in de ochtend moet gaan. Ik heb al een mail gestuurd naar waar ik een mail moet sturen voor een advocaat toegewezen te krijgen want ik heb geen inkomen voor dit te kunnen betalen. En uiteindelijk heeft die vriend alles teruggegeven en hebben zei mij mishandeld, gegijzeld voor 2-3 uur lang en mijn spullen afgepakt toch?
Dat beweert u, maar dat gaat nog bewezen moeten worden. U bekent zelf aankoop van drugs en diefstal. Waar zal de politie het eerst achter gaan, denk je?

anoniem2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2020 20:24

Ik zou toch een advocaat raadplegen. U gaat aan de politie aankoop van drugs en diefstal bekennen, u weet toch dat dit misdrijven zijn?
Ja, maar ik weet pas vanaf 3 dagen geleden dat ik morgen om 10 uur in de ochtend moet gaan. Ik heb al een mail gestuurd naar waar ik een mail moet sturen voor een advocaat toegewezen te krijgen want ik heb geen inkomen voor dit te kunnen betalen. En uiteindelijk heeft die vriend alles teruggegeven en hebben zei mij mishandeld, gegijzeld voor 2-3 uur lang en mijn spullen afgepakt toch?
Dat beweert u, maar dat gaat nog bewezen moeten worden. U bekent zelf aankoop van drugs en diefstal. Waar zal de politie het eerst achter gaan, denk je?
Ja ik weet dus niet wat ik moet doen. heeft u misschien tips? ik ben ook juist 18 heb al langs de dokter gegaan voor alles vast te stellen en al doorgegeven. De politie weet ook dat ze actief waren op mijn snapchat want toen we bij hun waren hebben ze dingen op mijn instagram story en snapchat story zitten plaatsen. een tekst dat zogezegd in mijn naam zou moeten zijn. 1 persoon van hun heeft me ook toegevoegd op snapchat want de locatie kwam overeen met mijn account zijn locatie toendat zei er nog opzaten (mijn vriendin heeft dit kunnen screenen). Deze persoon zal ook wel ondertussen zijn ondervraagd denk ik.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 17 feb 2020 10:00


heeft u misschien tips?
Dit hier is geen forum om misdadigers te helpen hun verdiende straffen te kunnen ontlopen. je hebt dat zelf gezocht, en is dus uw verdiende loon.
Dit vind ik beneden alle peil. Iemand bestelen, van zijn vrijheid beroven, vernederen en een pak slaag geven is geen verdiend loon.

Het spreekt voor zich dat TS criminele feiten heeft begaan, maar dat maakt niet dat de reactie van anderen dan goedgekeurd moeten worden. TS wil ook zijn straf niet ontlopen, hij zoekt gewoon juridisch advies ex post. Daar is niets mis mee.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

BloodNight
Berichten: 621

#8 , 17 feb 2020 13:50

Beste juridisch advies voor TS, niet naar de politie gaan. Helaas is dat te laat.
Best nu gewoon gebruik maken van het zwijgrecht.

Franciscus
Berichten: 38603

#9 , 17 feb 2020 18:26

En dat je wel wil verhoord worden als u een advocaat hebt. U hebt recht op een pro deo advocaat.
Feiten al langer dan een maand geleden... ??

U bent al gehoord over de feiten op u gepleegd?

Hier eens zoeken:
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
http://advocaat.be/DipladWebsite/media/ ... 010416.pdf
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 49&t=53683
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”