Slachtoffer Opzettelijk toedienen slagen & verwondingen

mike.windels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Slachtoffer Opzettelijk toedienen slagen & verwondingen

#1 , 31 jan 2020 22:14

Hallo allemaal,

Ik ben een week geleden slachtoffer geworden van het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen.
Op zaterdagavond was ik van plan om naar huis te vertrekken met de wagen.
Ik nader bijna mijn voertuig waarop ik op dat moment een dronken man zonder enige reden op mijn voertuig zie slaan.

Ik reageer en roep naar de man: ''Héy wat is jou probleem vriend,''?
Waarop de man als volgt reageert: Hij stapt om me af en slaagt me zonder enige reden recht op m'n gezicht.
Mijn lip was langs de binnen bovenkant gescheurd en bloedde hevig, neus gebarsten.
Politie was op dat moment vlakbij en heeft de man overmeesterd en onmiddellijk opgepakt voor openbaar dronkenschap en opzettelijk slagen en verwondingen.

De dag nadien heb ik me onmiddellijk naar een dokter gewend, mits ik ontzettend veel last begon te krijgen van mijn neus en lip.
De dokter heeft me 3 dagen arbeidsongeschikt verklaard. Ik ben nadien eveneens een klacht gaan indienen bij de Politie van Antwerpen.


Deze hebben mijn klacht genoteerd bijgevoegd met het medisch attest dat ik van de dokter ontvangen heb en zeiden me dat dit doorgestuurd zal worden naar het parket van Antwerpen.

Nu wist de inspecteur mij te vertellen dat de man die ze hebben opgepakt geen domicilie adres heeft in België, maar in het Verenigd Koninkrijk.
De vraag die bij mij nu speelt is "Zal de man nu effectief hiervoor gestraft kunnen worden en kan ik mits hij wonende is in het buitenland een schadevergoeding eisen van hem"?

Ik hoop dat U mijn vraag hierin kan beantwoorden of mij hierin verder kan helpen met een advies.

Dank bij voorbaat!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding