Ik wordt door mijn ex beschuldigd van verkrachting

smal
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Ik wordt door mijn ex beschuldigd van verkrachting

#1 , 24 jan 2020 01:06

Gisteren bij de bemiddeling werd ik beschuldigd van verkrachting.
Dat ze ging klacht neerleggen bij de politie
Ik ben er gewoon niet goed van.
We hebben 2 keer een seksuele handeling gedaan die nu blijkt een verkrachting te zijn.
Ik was niet op de hoogte dat dit verkrachting was!
Had ik dit op voorhand geweten had ik het nooit een keer voorgesteld en gedaan.
Ik heb het haar telkens gevraagd en ze heeft telkens ja gezegd.
De laatste keer heeft ze het zelf voorgesteld.
De laatste jaren heeft ze ook een drankprobleem en medicatieprobleem.
Nu had ze op die momenten ook gedronken.
Wat moet ik doen?
Moet ik een advocaat raadplegen in het geval dat ze een klacht neerlegt?
De laaste handeling is meer dan 6 maanden geleden wat ook de laatste keer is dat ik seks had met haar.
Ze heeft ondertussen haar probleem met drank nog niet onder controle maar wel een andere vriend.
Ik ben helemaal radeloos, kan ze dit continu gebruiken als drukkingsmiddel tijdens en na onze echtscheiding?
Wat kan ze allemaal vertellen tegen mijn zoontje van 7 jaar?
Help!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 24 jan 2020 09:10

Seksuele handelingen met een volwassen vrouw is geen verkrachting. Men spreekt dan van aanranding van de eerbaarheid als het bewezen word.
Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander.Moet ook bewezen worden.
Natuurlijk, in geval je al eerder bewezen seksuele delicten hebt gepleegd, sta je nauw in de schoenen.

smal
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2020 13:09

Wat als je niet op de hoogte was dat dit strafbare feiten zijn?
Het is mij pas duidelijk geworden bij het opzoeken dat dit strafbare feiten zijn.
Nooit gedacht dat iets dat intiems is tussen 2 mensen en met toestemming een strafbaar feit zou kunnen zijn/worden.

Reclame

D0gD0g

#4 , 24 jan 2020 13:30

Wat als je niet op de hoogte was dat dit strafbare feiten zijn?
Het is mij pas duidelijk geworden bij het opzoeken dat dit strafbare feiten zijn.
Nooit gedacht dat iets dat intiems is tussen 2 mensen en met toestemming een strafbaar feit zou kunnen zijn/worden.
Seksuele handelingen tussen seksueel meerderjarige personen ( België +16 jaar ) is niet strafbaar als de partijen daarmee instemmen.
Feit is, wanneer u onschuldig bent, hoeft u zich ook niet schuldig te voelen en rustig af te wachten of uw ex al dan niet klacht neerlegt.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 24 jan 2020 13:33

Verkrachting is enkel zonder toestemming. Daar zal het bij deze klacht dan om gaan. Of dat die toestemming er was.
Over wat voor handeling gaat het hier eigenlijk?

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#6 , 24 jan 2020 13:46

Wat als je niet op de hoogte was dat dit strafbare feiten zijn?
"Ik wist niet dat dit niet mocht" is NOOIT een excuus. Je hoort in principe de wetten van dit land te kennen.
Nooit gedacht dat iets dat intiems is tussen 2 mensen en met toestemming een strafbaar feit zou kunnen zijn/worden.
Als beide personen meerderjarig zijn, is dit ook helemaal niet strafbaar!

Maar je bent zo vaag over wat er gebeurd is, dat niemand hier iets zinnigs kan zeggen. Bijvoorbeeld:

1. Je had sex met uw toenmalige vriendin toen jullie nog een relatie hadden en met toestemming van uw vriendin (dit hoeft niet expliciete toestemming te zijn, als zij gewoon "mee deed" en niet liet blijken daar geen zin in te hebben, dan is dit met wederzijdse toestemming) => NIET strafbaar.

2. Uw relatie was al gedaan, maar uw vriendin had zichzelf bijna bewusteloos gezopen, en u profiteert ervan om met haar sex te hebben, terwijl zij eigenlijk niet meer weet wat ze doet. In zo'n geval kan je moeilijk spreken van wederzijdse toestemming => mogelijk is dit WEL strafbaar. Zal een rechter moeten beoordelen.

Dus zonder de feiten te kennen, kan niemand hier iets zeggen. Feit is wel dat sex met wederzijdse toestemming tussen twee meerderjarigen die bij hun volle verstand zijn en waarbij ergeen sprake is van een machtsverhouding tussen beiden, nooit als verkrachting kan aanzien worden.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

smal
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jan 2020 22:32

Bedankt voor uw reactie Wizard Gandalf,

De feiten zijn gebeurd deze zomer.
We waren alle 2 aangeschoten en eenmaal in de caravan liep ze naakt rond en zei ze dat ze sex wou.
Neem me langs vanachter zei ze.
Ik heb haar nog gevraagd weet je het zeker?
De dag erop zei ze dat ze lekker ontspannen zal geweest zijn omdat ze niks gevoeld had.
Toen voelde dit al verkeerd aan.
Nu komt ze af dat het gemakkelijk is om een dronken vrouw te gebruiken enz.
Dat is totaal niet mijn bedoeling.
Ik had dit nooit verwacht dat ze dit ging gebruiken omdat ze ook deze zomer de mist is ingegaan op gepakt geweest is wegens openbare dronkenschap in heet bijzijn van mijn zoon.
Mijn zoon is toen naar zus gebracht geweest en zij in de bak.
Klopt het dat openbare dronkenschap verjaard naar 6 maanden?
Komt dit op haar strafblad of is dit enkel een registratie?
Dit langer bij wordt gehouden?

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 25 jan 2020 11:31

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Is voor de eerste keer een overtreding. (minder dan €26 en of 8 dagen gevangenis)
Kan u als ik me niet vergis ook met een GAS PV worden afgehandeld -
Neen vervalt niet na zes maanden.
En bij veroordeling komt het op het strafblad indien er een veroordeling is door politierechtbank.
Wordt gewist na 3 jaar zonder verder gevolg.

BloodNight
Berichten: 621

#9 , 25 jan 2020 11:36

Woord tegen woord situatie, geen extra bewijzen--->vrijspraak, zo eenvoudig is het.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#10 , 26 jan 2020 23:10

Ik heb de indruk dat u in de overtuiging bent dat 'bepaalde seksuele handelingen langs achter' per definitie verkrachting zijn. Dat is dus niet zo.

Als de feiten zijn zoals u ze hier vertelt, sluit ik me aan bij BloodNight: geen strafbare feiten.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”