Voorschot verkoop auto Tweedehands

Caroline90
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot verkoop auto Tweedehands

#1 , 19 jan 2020 21:09

Beste

Ik verkoop mijn wagen op Tweedehands.be.
Een koper wou 750 euro betalen. Hij betaalde een voorschot van 250 euro en zei dat hij de auto binnen de week zou ophalen.
Nu kwam hij vandaag langs en zei dat hij de auto niet meer wou kopen. De papieren zouden vals zijn (dit is een smoesje, want ze zijn absoluut niet vals). Hij eist zijn voorschot van 250 euro terug. Ik denk dat ik niet verplicht ben dit terug te geven en heb dat zo verteld. De man is mij gevolgd naar mijn woning en dreigt geweld te gebruiken als hij zijn geld niet terug krijgt.

- Heeft hij het recht zijn geld terug te vragen?
- Welke stappen kan ik best ondernemen?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jan 2020 21:52

Hij betaalde een voorschot van 250 euro en zei dat hij de auto binnen de week zou ophalen.
Nu kwam hij vandaag langs en zei dat hij de auto niet meer wou kopen.

De man is mij gevolgd naar mijn woning en dreigt geweld te gebruiken als hij zijn geld niet terug krijgt.
Bedreiging met geweld gaat u aangeven bij de politie.
Ik neem aan dat u naam & adres van de koper heeft ?

- Heeft hij het recht zijn geld terug te vragen?
Voorschot is men kwijt als de koop niet door gaat ...

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 19 jan 2020 21:54

Inderdaad niet twijfelen, naar de politie met zoiets. Hopelijk is dat ook genoeg om hem zijn "procedure" stop te laten zetten.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”