Scanguard

Robbie42
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Scanguard

#1 , 17 jan 2020 20:05

Een jaar geleden heb ik een incident gehad met een klant, waarbij ik een aantal verschillende anti-virus programma's heb gebruikt om te achterhalen of er op de computer nog een virus was achter gebleven. Ik heb toen scanguard en totalav één keer gebruikt en nadien verwijderd.

Onlangs heb ik e-mail ontvangen waarin geëist werd tot betaling over te gaan voor nog een jaar abonement. Ik heb dit abonement onmiddellijk opgezegd volgens de procedure van het bedrijf. Ik heb hier ook schriftelijk via e-mail bewijs van gekregen. Ik heb toen onmiddellijk elke betaling geblokkeerd via paypal.

Ik ben er ondertussen ook achter dat het hier waarchijnlijk gaat over een nep product, een zogenaamde scam.

Alsnog probeert het bedrijf op elke mogelijke wijze het geld van mij te stelen.

Daarom mijn vraag:
- is het wettelijk om dit te doen?
- als ik alles van het bedrijf blokkeer, kunnen ze alsnog proberen om via een incasso bedrijf een inning te doen? Niettegenstaande ik beschik over alle bewijzen.
- kan ik een klacht indienen voor pestgedrag en poging to diefstal?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 18 jan 2020 10:54

Goede, betrouwbare programma's gebruiken.
https://malwaretips.com/threads/total-a ... cam.80362/
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”