Misbruik vertrouwen zonder bankvolmacht

Oskar
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Misbruik vertrouwen zonder bankvolmacht

#1 , 10 jan 2020 14:03

Mijn ex vrouw heeft misbruik van vertrouwen gepleegd zonder bankvolmacht. Ik ben er nu op uit gekomen, na stopzetting van de zaak. De rekeninguittreksels spreken boekdelen. Ik heb destijds mijn firma opgericht ( met eigen erfenis gelden, akte notaris). Het startkapitaal is het jaar na oprichting volledig afgehaald door mijn vrouw aan het loket van de bank, zonder medeweten. Mijn vrouw heeft nooit gewerkt en had ook geen bankvolmacht. Ik bezit de bankvolmacht nog, waarbij ik enkel gevolmachtigd ben en mijn vrouw enkel om de post op te halen. Mijn vrouw wist dat de zaak van mij was.... Mijn vrouw heeft blijkbaar vele gelden uit mijn bedrijfje gehaald. Blijkbaar cash gaan afhalen bij de bank aan het loket, en nadien op een bankrekening gezet, om nadien volledig op te souperen. Zo is er veel geld verduisterd. Mijn allereerste boekhouder had mij moeten inlichten, .... drie jaar heeft deze boekhouder voor mij gewerkt ( en is nadien failliet gegaan). Ook de bank had mij mogen inlichten. Ik werkte 7 dagen op 7 om ons groot gezin te onderhouden. De afhalingen gebeurden steeds in cash en overdag tijdens de werkuren. Ik werkte in Aalst, Brugge en Brussel.....Wij woonden in het Antwerpse. Ik kon daar onmogelijk zijn! Zo ook heeft ze dit misbruik doorgetrokken naar de rekeningen en mijn erfenisgelden. Wij waren getrouwd met scheiding van goederen mits gemeenschap van aanwinst, dwz het inkomen was gemeenschappelijk. Aan onze gemeenschappelijke rekening kon ze natuurlijk aan. Ze heeft dan via netbanking mijn eigen rekeningen met erfenisgelden misbruikt. Onze gemeenschappelijke zichtrekening was online natuurlijk gekoppeld aan de overige spaarrekeningen.....Ze heeft hiervoor drie rekeningen op haar naam alleen geopend en mijn erfenisgelden deels hierop gezet en nadien op de zichtrekening, om alzo op te souperen. Nadien heeft ze nog meerdere rekeningen aangemaakt ( zonder medeweten!) om alzo verwarring te zaaien. Zij kwam blijkbaar niet toe met het gemeenschappelijk inkomen, en deed meer dan het dubbele op ( door misbruik van vertrouwen en mijn eigen erfenisgelden en gelden uit de zaak). Het misbruik van vertrouwen ging zo ver dat dit blijkbaar een full time job was ...... Je kan je niet voorstellen hoeveel handelingen per dag dat ze deed, en driemaal per week naar de bank ging om gelden aan het loket af te halen....ziekelijk! Natuurlijk want ze had geen kaart! Enkel ik had de kaart van de firma! Ik had het volste vertrouwen in mijn vrouw..... Het probleem is nu dat ze bij de scheiding alles opeist, alsook de opbrengst van mijn firma.... Welke wetgeving zou mij kunnen beschermen hierbij? Ik vind dat de boekhouder en de bank in de fout zijn gegaan. Het misbruik kan duidelijk aangetoond worden met de rekeninguittreksels, en de afhalingen van de firma met de bankvolmacht op mijn naam alleen....graag advies hieromtrent. Dank je wel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 10 jan 2020 21:53

Gehuwd met contract en welk type?
Klacht bij bank (centrale dienst) normaal kan iemand zonder volmacht geen geld afhalen van een rekening

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”