Stalking ?

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Stalking ?

#1 , 08 jan 2020 13:32

Mijn vorige post is gesloten dus mijn excuses voor dit bericht.

Een tijdje geleden poste ik dat ik zwanger was en de biologische vader van mijn zoontje eiste op erkenning om hier legaal te kunnen verblijven.
Na veel angsten de politie erbij betrokken en kreeg de raad dat ik hem niet hoefde mee te delen wanneer mijn zoontje geboren werd.
Ondertussen is hij geboren en heb ik dit ook aan een select groepje vermeld. Maar nu..

De vrouw wie mij toen aan hem bijna dwingend gekoppeld heeft en die overigens vele illegale mannen aan Vlaamse dames koppelt om zo hier te kunnen blijven, laat mijn leven niet los.

Eergisteren kreeg ik een mail van mijn ex zijn advocaat waar hij weet dat mijn zoontje geboren is en dat ik uiterst 2 weken heb om hem erkenning te geven voor zij de erkenningsprocedure opstarten. Vandaag bleek dat de bovenvermelde vrouw al een maand iedereen die ik ken of vermoedelijk iets met mij te maken heeft, heeft lopen sturen om informatie in te winnen voor mijn ex. Hierin dringt ze bij iedereen aan met de vraag of ik al bevallen was en hoe mijn zoontje heet.
Mijn zoontje staat nu op mijn achternaam maar zij dringt bij mijn ex aan om dit ook voor de rechtbank te laten veranderen. Ook is zij diegene die steeds met mijn ex naar de advocaat gaat omdat hijzelf geen Nederlands kan.

Vrouw in kwestie zoekt ook ijverig naar mijn adres waar de politie mij ook aanraadde om die verborgen te houden uit mijn veiligheid en die van mijn zoontje maar ook hiernaar is ze op zoek.

Ik kon klacht indienen vanwege dat zij illegalen koppelde en de dames met leugens vertelde dat ze in orde waren maar kan ik ook klacht indienen tegen haar wegens stalking en dat ik mij niet meer veilig voel in mijn eigen woning? Ik weet nog steeds NIKS over mijn ex. Niks persoonlijks, geen adres, helemaal niks mazr via haar speurwerk weet hij wel alles van mij en mijn zoontje. Dit vind ik gewoon heel eng!
De vrouw wil koste wat het kost mijn ex zijn rechten afdwingen op mijn zoontje zodat zijzelf zich ook in het leven van mijn zoon kan inwurmen en wil dat ook mijn zoontje, net als haar (zij is bekeerd) volgens de islam gaat leven wat ik niet wil.

Wat kan ik hier mee?
Ik ben al bang dat mijn ex al zijn rechten over mijn zoontje krijgt maar het idee dat deze vrouw haar zich hierin ook moet maakt mij doodsbang. Ik ben echt oprecht bang over mijn zoontje zijn veiligheid en zijn toekomst. Zo erg dat ik al bij familie ben gaan vluchten zodat ik niet meer alleen ben in mijn eigen huis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 jan 2020 14:12

Als de vader zijn rechten wil laten gelden via de rechtbank, kan u daar weinig aan doen. Co-ouderschap is de standaard en slechts in uitzonderlijke gevallen wordt daarvan afgeweken. Ik raad u aan zelf een advocaat te nemen moest u dat nog niet gedaan hebben.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2020 14:59

Als de vader zijn rechten wil laten gelden via de rechtbank, kan u daar weinig aan doen. Co-ouderschap is de standaard en slechts in uitzonderlijke gevallen wordt daarvan afgeweken. Ik raad u aan zelf een advocaat te nemen moest u dat nog niet gedaan hebben.
Dat is het hem nu. Meneer verblijft al 8 jaar illegaal in België. Hij staat nergens geregistreerd en de politie kan hem tot op heden niet vinden. Als hij al iets laat horen via zijn advocaat, staat zijn adres jij zijn advocaat dus daar hebben we ook niks aan. Hij heeft zijn dochter in zijn land achtergelaten bij zijn familie ipv de moeder toen ze een paar maanden oud was. Wat zegt dit over hem als vader.
Hij woont in ene huis met 5 andere illegale mannen... Wat voor omgeving is dit voor mijn zoontje want niemand praat de Nederlandse taal. Buiten de vrouw die ik vernoemde die vanaf dag 1 van de zwangerschap al achter mijn kleintje aanzat. Dat hij op papier kan staan als vader, oké, ik heb nooit ontkent dat hij dit niet is, maar zijn situatie is gewoon niet oké voor mijn kindje en wil ik ook niet dat hij die rechten krijgt nu. En zeker niet zolang die ziekelijke vrouw zich in zijn leven blijft moeien.

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 08 jan 2020 22:50

Beste


U heeft beslist met die man een kind te krijgen. Hij is blijkbaar ook de vader. En het is niet aan u te bepalen aan welke voorwaarden hij moet voldoen om ‘ok’ te zijn als vader.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 09 jan 2020 09:21

Die man mag dan wel al dan niet de biologische vader zijn, maar - op basis van het andere topic - hij is NIET de wettelijke vader: OnceUponATime en die man zijn/waren niet gehuwd, en er was geen erkenning van het kind (aangezien OnceUponATime dat niet wil toestaan, wat haar recht is).

In het vorige topic las ik zelfs dat er sprake was dat de huidige vriend van OnceUponATime het kind zou erkennen (met haar toestemming, uiteraard). Is dit gebeurd ? Indien wel, dan is de huidige vriend de wettelijke vader. Indien niet, zou dat misschien wel een goed idee kunnen zijn.

De ex (en misschien biologische vader) kan via het gerecht proberen wettelijk vaderschap te bekomen. OnceUponATime hoeft NIET in te gaan op de dreigementen van de ex, van zijn advocaat of van die vrouw waar hier nu sprake over is. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust interessant om zelf een advocaat onder de arm te nemen die de advocaat van de ex kordaat van antwoord kan dienen.

Wat betreft stalking: ik vrees dat hier geen sprake is van stalking, ik lees nergens iets van rechtstreeks contact tussen die vrouw en OnceUponATime. Vrienden/familie vragen om informatie is op zich niet strafbaar.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 09 jan 2020 18:10

En geeft de politie ook ineens de info inzake de illegale persoon adres en wat die vrouw allemaal doet ( zullen dan verschillend en procedures zijn en Pv's.
Ga langs een www.caw.be mocht i kdat nog niet geschreven hebben en zie dat u DIRECT een advocaat krijgt.
Tevens aan gemeente procedure geheimhouden adres opstarten -- opgelet een gerechtsdeurwaarder krijgt dat toch

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jan 2020 23:34

Beste


U heeft beslist met die man een kind te krijgen. Hij is blijkbaar ook de vader. En het is niet aan u te bepalen aan welke voorwaarden hij moet voldoen om ‘ok’ te zijn als vader.
Beslist voor een kindje kan je het niet echt noemen. Mij werd jaren verteld dat ik nooit kinderen kon krijgen en heb dit hem ook verteld. Toen was hij bezig over voor de wet trouwen. Plots bleek ik toch wonder boven wonder zwanger te zijn en was er van trouwen geen sprake meer. Wat ik toch al niet wou. Ik kende hem niet amper. De dag dat mijn kindje verwekt was, was ook niet echt met wederzijdse toestemming maar door mijn ex dacht ik altijd dat je daar weinig aan kon doen als je in een relatie zit.

Mijn ex zijn situatie is gewoon alles behalve oké. Heeft niet eens een woning, werk of dergelijke (of toch niks legaal) en al zijn vrienden zitten helemaal in het illegaal wereldje dus ik maak mij oprecht zorgen en wil dit niet rondom mijn kindje zien. Hij had 0 interesse in de zwangerschap en was zelfs kwaad toen ik wist dat het een jongetje was en nu hij weet dat hij via mijn kind zijn verblijfsrecht kan behalen (nadat hij eerst al 8 jaar alle voorwaarden aan zijn been lapt en keer op keer zijn recht/toelating is geweigerd) wil hij opeens wél de vader spelen en wil hij erkennen. Noem me dan maar een slechte vrouw of moeder omdat ik dit weiger.
Ik probeer mijn uiterste best en draai elke cent dubbel om mijn zoon alles te geven wat hij nodig heeft en hem een mooie toekomst te geven waar hij vrij is zijn eigen keuzes te maken en waar hij zichzelf veilig kan voelen en dat laat ik niet op het spel zetten door een man die zijn eigen dochter achterlaat in zijn land nadat hij ze eerst afneemt van haar moeder (kan zomaar in zijn land want vader heeft daar alle rechten) op een paar maanden oud, een man die de taal niet spreekt en weigert te leren en die gewoon veilige situatie/omgeving kan geven voor hem.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jan 2020 23:42

Die man mag dan wel al dan niet de biologische vader zijn, maar - op basis van het andere topic - hij is NIET de wettelijke vader: OnceUponATime en die man zijn/waren niet gehuwd, en er was geen erkenning van het kind (aangezien OnceUponATime dat niet wil toestaan, wat haar recht is).

In het vorige topic las ik zelfs dat er sprake was dat de huidige vriend van OnceUponATime het kind zou erkennen (met haar toestemming, uiteraard). Is dit gebeurd ? Indien wel, dan is de huidige vriend de wettelijke vader. Indien niet, zou dat misschien wel een goed idee kunnen zijn.

De ex (en misschien biologische vader) kan via het gerecht proberen wettelijk vaderschap te bekomen. OnceUponATime hoeft NIET in te gaan op de dreigementen van de ex, van zijn advocaat of van die vrouw waar hier nu sprake over is. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust interessant om zelf een advocaat onder de arm te nemen die de advocaat van de ex kordaat van antwoord kan dienen.

Wat betreft stalking: ik vrees dat hier geen sprake is van stalking, ik lees nergens iets van rechtstreeks contact tussen die vrouw en OnceUponATime. Vrienden/familie vragen om informatie is op zich niet strafbaar.
Het idee was inderdaad om mijn huidige vriend te laten erkennen maar volgens mijn advocate was dit een slecht idee. Als dit voor het gerecht komt en kan aangetoond worden dat mijn ex de biologische vader is, zouden wij volgens haar in de problemen komen en al dan niet een soort van schadevergoeding aan mijn ex moeten geven. Ik heb echter nooit ontkent dat hij niet de vader is, daar niet van maar ik ben oprecht bang van hem, zijn entourage en de toekomst en veiligheid van mijn kind. Hij verblijft al zoveel jaren in België zonder dat de bevoegde instanties en dergelijke op de hoogte zijn van zijn verblijf of enig andere informatie.. Dan is het voor hem gemakkelijk om ook zomaar met mijn kind te vluchten naar land van herkomst. Uiteindelijk weet ik niks over deze man, buiten alleen maar leugens.

Ik heb dus wel een advocaat maar e ht gesteund voel ik mij niet en kijkt zij meer naar het financiële aspect. Zij vind dat ik hem beter kan geven wat ik wil omdat hij effectief de biologische vader is en de hele rechtzaak op mijn kosten zal zijn wat in mijn financiële status niet echt iets wat ik kan hebben. Dit maakt mij niet uit, mijn kindje zijn toekomst en veiligheid gaan boven alles. Nu heb ik nog maar 7 dagen om de advocaat van mijn ex wat te laten weten dus denk dat het niet echt meer kan om een nieuwe te zoeken?

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 jan 2020 23:48

En geeft de politie ook ineens de info inzake de illegale persoon adres en wat die vrouw allemaal doet ( zullen dan verschillend en procedures zijn en Pv's.
Ga langs een www.caw.be mocht i kdat nog niet geschreven hebben en zie dat u DIRECT een advocaat krijgt.
Tevens aan gemeente procedure geheimhouden adres opstarten -- opgelet een gerechtsdeurwaarder krijgt dat toch
De politie heeft Ook meneer zijn adres niet. Hij staat namelijk nergens geregistreerd dus dat is ook weer zo'n dingetje. Ikzelf heb zijn adres ook nooit gekregen of mogen langsgaan. Was altijd wel 1 of andere reden voor.
Morgen mag ik langsgaan bij hen in verband met de vrouw en wat ik kon doen tegen haar en haar "praktijk" met het koppelen van best naive Vlaamse dames koppelen aan die illegale mannen om hen zo te helpen aan een makkelijk verblijfsrecht. Ook heb ik ondertussen genoeg bewijzen waarom mevrouw beweerd dat zij adressen wist waar je goedkoop en zonder een duur auto examen je rijbewijs kan ophalen dus dat kan er meteen ook bij. Ik heb een advocaat maar ik voel mij momenteel gewoon niet echt gesteund in wat ik wil.
Mijn ex zijn advocaat wil ten laatste voor 16 januari een antwoord dus of ik genoeg tijd heb voor een nieuwe advocaat?

En kan dit zomaar via de gemeente? Of hoe begin je daaraan?

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 10 jan 2020 22:05

Bij aangifte wordt hij gesignaleerd - u geeft alle info die u hebt van adressen -vrienden en wagen en nummerplaten die u kent en telefoonnummers.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 jan 2020 13:22

Bij aangifte wordt hij gesignaleerd - u geeft alle info die u hebt van adressen -vrienden en wagen en nummerplaten die u kent en telefoonnummers.
Bij domweg niks na te checken wou ik gisteren aangifte doen bij de politie uit mijn stadje. Blijkt achteraf dat het een gewoon wijkagenten gebouw is dus meer dan een pvtje is er niet opgemaakt dus word niet gesignaleerd en dergelijke. Nu kan ik wél terecht bij de recherche van mijn ex zijn stad dus hopelijk levert dat wat meer op.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”