Slagen en verwondingen

Haloo6161
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 07 jan 2020 00:54

Beste leden,

Ik zit met iets al een tijdje!

Ik had een minderjarig jongen ko geslagen op school,in het begin ging het slecht met hem hij lag op intensive ,ik had een open vuist dit kwam door zijn dan die over mijn vinger schuurde zal ik het zo zeggen, het was ong 3 cm open heb er een infectie op gehad waardoor ik 1 week in het ziekenhuis lag en hij ook maar ging gelukkig al wat beter.Toen ik uit het ziekenhuis kwam begon in terug met school en ja die jongen kwam nog niet nu na de vakantie kwam hij weer,zag hem vandaag wat mijn vraag nu is: in die tussentijd is er geen klacht of iets gebeurd ik moest wel op verhoor omdat ik 19 was.

Wat mijn vragen zijn?
1)Ik had niks van een klacht gehoord van de tegenpartij tegen mij er is al 1 maand over? Kunnen ze zomaar zelf kiezen wanneer ze een klacht indienen of?

2) ik heb gehoord dat die jongen concentratie problemen heeft voorlopig en er moeite mee heeft, en dat hij soms niet uit zijn woorden komt. Wat zijn de gevolgen voor mij ? Als de tegenpartij een klacht indient?

Wat zou het ergste kunnen gebeuren in dit geval met mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 jan 2020 08:33

begin al maar te sparen....blijvende letsels...

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 07 jan 2020 09:03

Het is niet omdat u nog niet bent uitgenodigd voro een verhoor dat de tegenpartij geen aangifte heeft gedaan. Als dat bv. bij een andere politiezone is gebeurd dan die van uw woonplaats, dan kan het meerdere maanden duren voor u wordt uitgenodigd.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 07 jan 2020 09:49

Worst case scenario is een serieuze schadevergoeding wegens blijvend letsel die u nog jaren moet afbetalen en zo andere kansen in het leven zoals bv. een huis kopen aan u moet laten voorbijgaan.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 26 jan 2020 11:44

19 jaar dus meerderjarig.
Opzettelijke slagen en verwondingen geldboete en gevangenisstraf zijn mogelijk + fikse schadevergoeding.
U zal uitgenodigd worden via Salduz bis cat III met recht advocaat te raadplegen of aanwezig te zijn.
heeft de school geen maatregelen genomen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”