Bedreiging dagvaarding na terechte negatieve review

Artificial
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bedreiging dagvaarding na terechte negatieve review

#1 , 23 dec 2019 17:28

Hallo,
Ik heb een terras laten aanlegen in gepolierd beton. Hierna volgde de factuur. Er zijn gebreken en het werk was nog niet af dus ging ik over tot het betalen van 3/4 van de factuur en het sturen van de gebreken op foto met de vraag wanneer deze inorde gebracht kunnen worden.
Hierop kreeg ik 3 maand geen reactie, waarna een geantidateerde extra factuur van 4000€ volgde, die ik direct geprotesteerd heb. Na nog 2 brieven van de advocaat van tegen partij, werd ik voor de rechtbank gedaagd. Nu 4 jaar later is er uitspraak. De 4000€ is niet geldig en er werd voor de gebreken een ( te kleine) minwaarde vastgesteld.
Natuurlijk heeft dit mij al meer gekost aan advokaten dan de waarde van het dispuut en zit ik nogaltijd met een slecht afgewerkt geheel.

Nu vond ik die handelswijze alles behalve correct, en heb ik op google de foto's van de werken gepost met een niet tevreden beoordeling.
Hiervoor zou de aannemer mij nu opnieuw dagvaarden.
Kan dit zo maar?
Mijn burgerzin gaat hier niet mee akkoord.
Enig advies in deze?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 dec 2019 19:49

Als jij die firma bij naam hebt genoemd kan hij klacht neerleggen, en een schadevergoeding eisen

Artificial
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2019 20:40

Het is een review op google maps geen tekst gewoon de foto's van het werk en een 0/5.
Is het zo dat enkel positieve review's gedoogd worden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 dec 2019 20:51

Over een review zijn er zeer veel meningsverschillen over, alles hangt af van de advocaat van de tegen partij en hoe hij dit aan pakt., men maakt zoveel slechte reviews over restaurants !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


BrainTrain
Berichten: 496

#6 , 24 dec 2019 09:39

Als ik dant lees dan is er geen sprake an laster of eerroof omdat TS zegt dat de feiten door een rechtbank werden bewezen.
Kwaadwillige ruchtbaarheid is volgens bovenstaande link;
"de dader doet de tenlastelegging zonder enige reden van openbaar of van privaat belang en enkel met de bedoeling te schaden"

Dus als je dat gepost hebt om andere mensen te waarschuwen, dan heb je dat niet gedaan louter om die persoon te schaden. Of zo lees ik het toch?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 dec 2019 11:34

Wat doe je met tripadvisor , daar worden zaken en personen geviseerd en uitgemaakt voor alles wat je maar kan denken, bijna elke dag lees ik er zo, gisteren er nog over zo een feit ( restaurant die werd uitgescholden) gediscuteerd .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Artificial
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 dec 2019 12:52

De handels wijze en het werk van de aannemer zijn niet correct. Ik ben er van overtuigd dat iedereen die de zaak bekijkt hier ook zo over zal oordelen. Is trouwens zo uitgesproken. Alleen de kosten en kopzorgen om dit proces over de negatieve review te voeren zijn niet eerlijk ( particulier vs zelfstandige).
Hier wordt het rechtssysteem mijn inziens oneigenlijk gebruikt...

BrainTrain
Berichten: 496

#9 , 24 dec 2019 13:18

dien dan meteen een tegenklacht in wegens tergend en roekeloos geding?

BrainTrain
Berichten: 496

#10 , 24 dec 2019 13:21

vraagje aan de professionals op het forum. Stel dat je een tegenklacht indient wegens tergend en roekeloos geding en je wint de zaak. Krijg je dan naast je RPV ook het verschil van de kosten op basis van art. 1382 BW? Kan je dan m.a.w. het totaal van je kosten (-RPV) inbrengen als BW?

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 24 dec 2019 15:21

Dat zal je dan best doen als de zaak voor de (burgerlijke) rechtbank voorkomt. Denk niet dat een strafrechtbank zich hier mee gaat bezighouden.

lukasi
Berichten: 1138

#12 , 08 jan 2020 06:21

Hallo,
Ik heb een terras laten aanlegen in gepolierd beton. Hierna volgde de factuur. Er zijn gebreken en het werk was nog niet af dus ging ik over tot het betalen van 3/4 van de factuur en het sturen van de gebreken op foto met de vraag wanneer deze inorde gebracht kunnen worden.
Hierop kreeg ik 3 maand geen reactie, waarna een geantidateerde extra factuur van 4000€ volgde, die ik direct geprotesteerd heb. Na nog 2 brieven van de advocaat van tegen partij, werd ik voor de rechtbank gedaagd. Nu 4 jaar later is er uitspraak. De 4000€ is niet geldig en er werd voor de gebreken een ( te kleine) minwaarde vastgesteld.
Natuurlijk heeft dit mij al meer gekost aan advokaten dan de waarde van het dispuut en zit ik nogaltijd met een slecht afgewerkt geheel.

Nu vond ik die handelswijze alles behalve correct, en heb ik op google de foto's van de werken gepost met een niet tevreden beoordeling.
Hiervoor zou de aannemer mij nu opnieuw dagvaarden.
Kan dit zo maar?
Mijn burgerzin gaat hier niet mee akkoord.
Enig advies in deze?
Alvast bedankt.
Ik versta iets niet. Je schrijft dat de rechtbank je gelijk gaf ivm de onterechte factuur EN een minwaarde heeft toegekend voor de uitgevoerde werken. Maar jij vind dit bedrag te weinig . Om dan volgens de normale gang van zaken in je verweer met aantoonbare en op argumenten gesteunde bewijzen af te komen dat de toegekende minwaarde niet strookt met de reële minwaarde of in beroep te gaan tegen de uitspraak , ga je dus via de media het proces voeren ?

Artificial
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 jan 2020 20:48

Hallo,
Ik ga niet in beroep, ik leg mij neer bij de uitspraak van de rechtbank ( ook al is de toegekende minwaarde te laag). Ik heb nog voor er een rechtzaak was een negatieve review geplaatst. Nu dreigt de tegenpartij met een nieuwe rechtzaak over deze terechte negatieve review.
Hierbij komen ook weer een hoop kosten. Dus verwijder ik beter de terechte negatieve review, om een slepende dure rechtzaak te voorkomen. En dit vind ik zo oneerlijk. Vandaar mijn vraag, kan er zomaar een rechtzaak opgezet worden omdat iemand een negatieve review post. ( deze negatieve review werd ook al meegenomen in het besluit van de tegen partij tijdens de rechtzaak)

LeenW
Berichten: 12813

#14 , 08 jan 2020 22:17

Men kan voor zowat alles een rechtszaak aanspannen. Of ze gelijk gaan krijgen, is iets anders.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 09 jan 2020 09:29

een nieuwe rechtszaak over deze terechte negatieve review.
Blijkbaar enkel terecht volgens u, gezien rechtbank u ongelijk heeft gegeven.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”