Wat is hier tegen te doen?

pluimpje
Topic Starter
Berichten: 82

Wat is hier tegen te doen?

#1 , 21 jul 2008 05:03

Ik verhuur kamers: nu heb ik 2 huurders waarmee tegenover mij het volgende gebeurt:



30 november verleden jaar kom ik terug uit het ziekenhuis en merk ik dat het slot van mijn garage geforceerd is, het slot van de voordeur, de kelder en 2 deuren van kamers waarvan er 1 verhuurd was.
Op dat ogeblik zijn er 3 kamers verhuurd en de sleutel van de persoon wiens slot eveneens geforceerd was , blijkt nu plots niet alleen op zijn deur te passen, maar eveneens op een andere en de kelderdeur. laten we hem P. noemen
De slotenmaker komt en P. zegt tegen die slotenmaker ´ge moogt nog zoveel sloten steken als ge wilt, ik geraak toch overal binnen, want ik ken een slotenmaker.

5 maand nadien wordt het slot geforceerd van een kamer en die huurster V. genaamd verklaart dat ze mij verdenkt. P. was op dat ogenblik de enige huurder aanwezig in het gebouw.
Nadat we allen onze verklaringen hebben afgelegd, wil ik met haar praten in het bijzijn van de politie. Plots zegt ze ´dat ik de verhuurder beschuldigde komt omdat P. gezegd heeft dat ik dat moest doen. En dat het integendeel P. is die haar stalkt´. De politie zegt dat ze dan haar verklaring moet wijzigen, maar doet verder niets. Tot op de dag van vandaag heeft V. haar verklaring nog niet gewijzigd.


Enkele weken later valt de politie bij V. binnen nadat gebleken was dat ze haar vriend, die niet was teruggekeerd van penitentiair verlof bij haar verborg.
Daar ze mij verdenken van hem aan te hebben gegeven, heeft haar vriend M. zich voorgenomen om mij een bezoekje te brengen eens hij terug vrij is om wraak te nemen.

Vervolgens beschuldigt P. mij van diefstal terwijl hij weg was, hetwelke ik makkelijk kan weerleggen daar ik op die datum geen sleutel had van het nieuwe slot dat hij had gestoken.

Ondertussen had ik zowel aan P. als aan V. aangetekend laten weten dat ik het contract niet verlengde.

Als sluitstuk heeft P. nu een aangifte gedaan wegens onbewoonbaarheid (hij heeft mij daar aangetekend van verwittigd). De vorige bewoners hadden dat ook al gedaan en toen zei de persoon van de gemeente ´wat kom ik hier doen, ´, omdat alles in orde was.
Daar het nu om een 2de klacht gaat en ze elke klacht moeten opvolgen, geeft men het nu door aan de provincie. Men wist wel dat het een 2de klacht was, maar het verslag dat alles qua bewoonbaarheid ok was vonden ze niet. In het verslag hadden ze ook gezegt dat 2 andere kamers te laag waren, ze waren 2m18 in plaats van 2m20. Bij de volgende meting moest ik maar de vynil wegnemen en achteraf terugplaatsen en dan zouden die 2 kamers ook ok zijn.

Hij heeft tevens allerlei beschuldigingen op papier gezet waaronder dat ik de bewijzen die ik heb van de controle van de gasleidingen dat ik die vervalst heb. Hij bedoelt dat maar het is in zo´n slecht nederlands geschreven.
Tevens waarschuwt hij 2 keer in de brief at er wel eens brand kan ontstaan.
Mocht dat niet lukken gaat hij ook andere instanties verwittigen.

De reden is ondat ik niet toelaat dat hij mag blijven en dat zijn schuld nog verder oploopt.


Wat kan ik doen teggen P. , V. en M.?
niet juridisch geschoold

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding