Beschuldiging oplichting en fraude

nderick
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beschuldiging oplichting en fraude

#1 , 15 okt 2019 14:10

Samen met 2 andere mensen richtte ik begin dit jaar een vzw op. Actief in het aanbieden van opleidingen rond muziek, dans en acteren. De 2 medeoprichters zouden vooral het "artistieke" op hun nemen en ik zou mij meer achter de schermen bezig houden. In de statuten staat dat ik als belast ben met het dagelijks bestuur.

Ik had de bankkaart en had ook steeds overzicht tot de in en uitgaven. Ik had een excel file via het kunstenloket om het kasboek bij te houden. Elke in of uitgave vulde ik hier steeds in en ik hield van alles een document bij in een map. Nu stond de kasboek file op een google drive zodat deze steeds toegankelijk was voor de andere 2 bestuursleden.

Sinds vorige week is er ruzie tussen mij en 1 van de andere leden. Daar ik het vermoeden had dat ze (aangezien ze goed overeenkomen) samen met het 3de lid mij uit de vzw zouden stemmen en ik de website zelf betaalde indertijd schreef ik deze in op mijn naam nadat ik vaststelde dat ze de eerder akkoord gegane volmacht op de rekening hadden geblokkeerd voor mij. Vorige week merkte ik ook dat ze het paswoord voor de google drive hebben veranderd en ik niet meer het kasboek kan inkijken.
Nu beschuldigen ze mij ervan oplichting en fraude gepleegd te hebben, dat er 700euro te weinig op de rekening zou staan (terwijl alle in en uitgaven kloppen), dat ik mezelf zou verrijkt hebben, dat ik diefstal van de website pleegde....

Ik ga niet zeggen dat ik geen fouten kan gemaakt hebben in het dagelijks bestuur maar ik heb alleszins nooit moedwillige fouten gemaakt.
Wat kan er nu gebeuren?
Gisteren heb ik via aangetekend schrijven en met onmiddelijke ingang mijn ontslag gegeven als bestuurlid en in de functie van dagelijks bestuurder. Het adres van de maatschappelijke zetel staat op mijn adres maar wil niet opdraaien voor eventuele schulden die zij nu kunnen creeeren.
Tot zover ik weet en overzicht had kan ik in eer en geweten zeggen dat de vzw gezond .

Tevens dreigen ze met privé zaken uit mijn verleden naar de buitenwereld kenbaar te maken en hebben ze door gestook er ook voor gezorgd dat mijn relatie ten einde is gelopen. Hiervan deed ik reeds melding bij de politie.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding