Contactverbod

Reneekevin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contactverbod

#1 , 15 okt 2019 07:48

Na een ruzie met huiselijk geweld heeft de onderzoeksrechter mijn partner huisverbod/contact verbod opgelegd van 14dagen, hij heeft dit verbod geschonden na 20min, om met mij te kunnen praten, hij werd opnieuw gearresteerd maar dag erna vrij gelaten, om onze problemen op te lossen willen wij terug contact met elkaar en voor zijn werk wil hij in de woning verblijven, ik heb een bijkomende verklaring afgelegd waarin staat dat hij geen gevaar is voor mij en in de woning mag verblijven, maar toch moet hij ergens anders verblijven en mag hij geen contact ,... Hoe kunnen wij dit huisverbod/contactverbod stoppen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 15 okt 2019 08:19

Een vroegtijdige opheffing van een Uithuiszetting/contactverbod wordt niet gedaan.
14 dagen verbod is er gekomen voor een reden. Slachtoffer van huiselijk geweld zien vaak zelf niet in hoe erg het is.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 15 okt 2019 17:06

U mag blij zijn dat OR contactverbod heeft ingesteld.
Uw praktisch probleem zal zijn dat uw partner door u wordt binnengelaten.... dat uw geloofwaardigheid dan tot nul wordt herleid.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”