systeemnummers parket (2e onderzoek gekoppeld aan het mijne)

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

systeemnummers parket (2e onderzoek gekoppeld aan het mijne)

#1 , 08 okt 2019 22:59

Goedenavond,

Is iemand hier op de hoogte van de betekenis van de systeemnummers van onderzoeken bij het parket? Is dat ook zoals bij PV-nummers waarbij de eerste cijfers de categorie van misdrijf aangeven?

Ik kreeg nl bericht dat het onderzoek ivm de stalking en opzettelijke slagen en verwondingen waarvan ik slachtoffer werd, nu is samengevoegd het een 2e onderzoek jegens dezelfde verdachte. Dit onderzoek heeft code 18COOxxxxx (5 cijfers, deze noem ik uiteraard niet owv privacy). Het onderzoek naar de feiten waarin ik slachtoffer ben heeft een vergelijkbare code: 18COxxxxx
Wil dit zeggen dat het om gelijkaardige feiten gaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 11 okt 2019 21:09

4de maal proberen door te sturen nu gelukt
PV nr wordt samengesteld door arrondissement vb TU (Turnhout) punt parketcode 18 punt L2(politiezone) punt zes cijfers/ jaar

18A Gewone diefstal
18B Zakkenrollerij
18C Velddiefstal (moeskopperij) met verzwarende omstandigheden
18D Ongeoorloofde aansluiting (tv, gas of electriciteit)
18E Gewone fiets- en motodiefstal
18F Poging tot gewone diefstal
18 Gewone diefstal van auto


Belaging / stalking is 53D Belaging/stalking

43A Opzettelijke slagen en verwondingen

Code cijfer cijfer O komt maar tweemaal voor in tabel.
Mogelijk een niet gepubliceerde code parket mij niet gekend...ook niet in de SEPO lijst van het parket ...
Mogelijk iets van Onderzoeksrechters maar daar heb ik geen info over nooit gezien.


Dus op uw kopie verhoor moet dus code 53 staan of 43 --meestal de de laagste code gebruikt.

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2019 22:43

Dankuwel voor de reactie Franciscus. De PVnrs en verhoren hebben idd de codes van belaging en opzettelijke slagen en verwondingen.
Dit zijn echter nummers van het onderzoek bij het parket, ze komen niet overeen met de PV nrs.
Ik hoopte dat uit die codes ook iets af te leiden was waar het over gaat, maar zal gewoon moeten afwachten. Ik had bericht gekregen via slachtofferhulp dat het onderzoek bijna afgerond was en ik nu (meer dan een jaar na de laatste feiten) de beslissing van de procureur ging ontvangen. Na enkele weken nagebeld omdat ik nog geen schrijven ontvangen had, zeggen ze me dat het onderzoek niet afgerond is omdat het nu dus gekoppeld is aan een 2e onderzoek jegens dezelfde verdachte...
Ik neem aan dat het dan over gelijkaardige feiten gaat?
Het kan toch niet zijn dat het afsluiten vh onderzoek van mijn zaak telkens opgeschort gaat worden als de verdachte nieuwe feiten pleegt tegenover derden? Dat heeft in feite toch niets met mijn zaak te maken?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”